Δευτέρα, 15 Ιουλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης-ChatGPT στο σχολείο: Ερευνα μέσω ερωτηματολογίου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης-ChatGPT στο σχολείο: Ερευνα από την International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) και το ΙΕΠ.

Χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης

Ερευνα μέσω ερωτηματολογίου για τους Διευθυντές και Διευθύντριες 186 σχολείων, με θέμα τη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT, διεξάγεται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) έως 20 Νοεμβρίου 2023, με την ευθύνη της έρευνας να έχει η International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA).

Ακολουθεί η Ανακοίνωση του ΙΕΠ

Ερευνα για τη γνώση, τη διαχείριση και τη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης, όπως το ChatGPT στο σχολείο.

ICILS 2023 International Computer and Information Literacy Study 2023

Στο διάστημα από 7 έως 20 Νοεμβρίου διεξάγεται στη χώρα μας έρευνα μέσω ερωτηματολογίου για τους διευθυντές και διευθύντριες 186 σχολείων, με θέμα τη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT. Υπεύθυνος φορέας υλοποίησης της έρευνας εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού είναι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

Την ευθύνη της έρευνας έχει η International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA).

Η παραπάνω έρευνα αποτελεί συμπληρωματική έρευνα της διεθνούς κύριας έρευνας International Computer and Information Literacy Study (ICILS) που συμμετείχε για πρώτη φορά η χώρα μας το προηγούμενο σχολικό έτος.

Η κύρια έρευνα διερευνά, σε διεθνές επίπεδο, τις διαφορές των μαθητών και μαθητριών 13-14 ετών (Β΄ Γυμνασίου) σε σχέση με τον εγγραμματισμό (γραμματισμό) τους στην πληροφορική και τις ψηφιακές τεχνολογίες.

Βασικό ερώτημα της έρευνας είναι: Πόσο καλά είναι προετοιμασμένοι οι μαθητές και οι μαθήτριές μας για σπουδές, εργασία και ζωή σε έναν νέο ψηφιακό κόσμο;

Η πιλοτική έρευνα υλοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2022 σε 38 σχολεία όλης της χώρας και η κύρια έρευνα, τον Απρίλιο-Μάιο του 2023, σε 186 σχολεία. Την τρέχουσα περίοδο γίνεται η επεξεργασία και ο έλεγχος των δεδομένων από την ΙΕΑ σε συνεργασία με τους εθνικούς φορείς και η Έκθεση των αποτελεσμάτων αναμένεται να δημοσιευθεί το 2024.

Στην έρευνα συμμετέχουν επίσης οι εξής χώρες: Αυστρία, Αζερμπαϊτζάν, Βέλγιο (Φλαμανδική Κοινότητα), Κινεζική Ταϊπέι, Κροατία, Τσεχική Δημοκρατία, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ουγγαρία, Ιταλία, Καζακστάν, Κόσοβο, Λουξεμβούργο, Μάλτα, Νορβηγία, Ομάν, Πορτογαλία, Δημοκρατία της Κορέα, Ρουμανία, Ρωσική Ομοσπονδία, Σερβία, Σλοβακική Δημοκρατία, Σλοβενία, Ισπανία, Σουηδία, Ηνωμένες Πολιτείες και Ουρουγουάη.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την έρευνα μπορείτε να δείτε ΕΔΩ

Δείτε επίσης

Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα σχολεία: Η ιστορική διαδρομή και τι συμβαίνει σήμερα 

Ψηφιακό φροντιστήριο: Τι απάντησε η Υφ. Παιδείας περί αντικατάστασης της δια ζώσης Ενισχυτικής Διδασκαλίας 

Μιχαηλίδου στη Βουλή: Εντός εβδομάδας η πλατφόρμα για αναφορές περιστατικών σχολικής βίας 

Κλήση για διάλογο για την Παιδεία του Υπουργού Κ. Πιερρακάκη, στην ΕΜΥ της Βουλής, από το ΠΑΣΟΚ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση