Τρίτη, 22 Απριλίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

“CONNECT”: Μια ευρωπαϊκή πρωτοβουλία της Π.Δ.Ε. Αττικής

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

“CONNECT”: Μια ευρωπαϊκή πρωτοβουλία της Π.Δ.Ε. Αττικής-“Αναβάθμιση των εκπαιδευτικών για την αποτελεσματική υποστήριξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης”.

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, σε συνεργασία με Πανεπιστήμια και φορείς από την Ιταλία, τη Γαλλία, την Κύπρο και την Ελλάδα, συμμετέχει ως Συντονιστής στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ2, με τίτλο: “Αναβάθμιση των εκπαιδευτικών για την αποτελεσματική υποστήριξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης” (“Upskilling of sChoolsteachers to effectively support ONliNE EduCaTion” με ακρωνύμιοCONNECT και Grant Agreement: 2020-1-EL01-KA226-SCH-094578).

Το έργο CONNECT αποσκοπεί

στην προώθηση της ψηφιακής εκπαίδευσης στα Μαθηματικά, τη Φυσική και τις Ξένες Γλώσσες (Αγγλικά και Γαλλικά) στη Γ΄ Γυμνασίου, καθώς και στην ενίσχυση των επαγγελματικών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών στην ψηφιακή τεχνολογία.

Στο πλαίσιο του διετούς προγράμματος,

θα υλοποιηθούν δράσεις και θα παραχθούν εκπαιδευτικά παραδοτέα σε συνεργασία με σχολικές μονάδες Δ/θμιας Εκπαίδευσης της Αττικής.

Σύμφωνα με τον ευρύτερο σχεδιασμό, θα λάβουν μέρος 24 εκπαιδευτικοί και 360 μαθητές από 9 τουλάχιστον σχολεία των χωρών–εταίρων.

Θα αναπτυχθούν εκπαιδευτικά σενάρια

στα προαναφερόμενα γνωστικά αντικείμενα, συνοδευόμενα από σχετικό Οδηγό για εκπαιδευτικούς και προτάσεις για την υλοποίησή τους, τα οποία θα εφαρμοστούν πιλοτικά από τους διδάσκοντες της Γ΄ Γυμνασίου.

Οι διδακτικές/επιμορφωτικές ενότητες

θα μορφοποιηθούν σε μαζικά ανοικτά διαδικτυακά μαθήματα “MOOC” και θα υλοποιηθεί πρόγραμμα επιμόρφωσης για τους εκπαιδευτικούς που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα.

To έργο CONNECT βασίζεται στο μοντέλο της “μικτής” μάθησης,

που συνδυάζει την ομόχρονη (σύγχρονη) εκ του σύνεγγυς διδασκαλία στην τάξη με την ετερόχρονη (ασύγχρονη) εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η οποία συμπληρώνει, εμπλουτίζει και ενισχύει τη διδασκαλία και μάθηση.

Η εκπαιδευτική διαδικασία και το παιδαγωγικό υλικό

που θα παραχθεί βασίζονται στις αρχές της παιδαγωγικής αξιοποίησης των ψηφιακών περιβαλλόντων, στο μοντέλο της «μικτής» μάθησης καθώς και τις πρακτικές της ανεστραμμένης τάξης.

Η ανεστραμμένη τάξη είναι μια παιδαγωγική προσέγγιση, η οποία έχει επίκεντρο τον μαθητή και την καλύτερη δυνατή εκπλήρωση των μαθησιακών αναγκών του.

Σε γενικές γραμμές,

οι δραστηριότητες που υλοποιούνταν στην τάξη, πραγματοποιούνται στο σπίτι και αντιστρόφως. Οι εκπαιδευτικοί επιλέγουν τις γνώσεις που οι μαθητές θα πραγματευτούν μόνοι τους και εκείνες τις οποίες θα επεξεργαστούν στην αίθουσα διδασκαλίας, ατομικά ή/και ομαδικά.

Η διαπροσωπική αλληλεπίδραση με τους συμμαθητές, η κριτική διερεύνηση των μαθητών σε μικρές ομάδες, η συνεργατική επίλυση προβλημάτων και η συζήτηση σε ολόκληρη την τάξη (ολομέλεια) είναι βασικά συστατικά της νέας προσέγγισης.

Παράλληλα, η διαμόρφωση ενός ευέλικτου περιβάλλοντος

επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να δοκιμάζουν διάφορα στυλ μάθησης, να εφαρμόζουν εξατομικευμένες και διαφοροποιημένες διδακτικές πρακτικές και να ανταποκρίνονται στις προκλήσεις των σύγχρονων ετερογενών τάξεων.

Υπό το πρίσμα της ευρωπαϊκής συνεργασίας με τους εταίρους, το έργο CONNECT αποσκοπεί στην ανταλλαγή διδακτικών πρακτικών και στην αποτίμηση της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού υλικού.

Αναμένεται να αναδειχθούν καλές πρακτικές

σε επαρκή αριθμό σχολείων, μορφωτικών ιδρυμάτων, εκπαιδευτικών και μαθητών με στόχο να υποστηρίξουν τον εμπλουτισμό της δια ζώσης διδασκαλίας και να ενθαρρύνουν την παιδαγωγική αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων της ετερόχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Η ΠΔΕ Αττικής, ως Συντονιστής-εταίρος

στο εν λόγω ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+, πρωταγωνιστεί στην καλλιέργεια της εξωστρέφειας και της αμοιβαίας επικοινωνίας και είναι αρωγός στην ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των συναδέλφων εκπαιδευτικών.

Ευελπιστούμε ότι αυτή η πρωτοβουλία θα βελτιώσει την εκπαιδευτική διαδικασία, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός καλύτερου σχολείου στην Ελλάδα και στην Ευρώπη.

Ιστοσελίδα Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων της ΠΔΕ Αττικής: https://pdeattikis.gr/EU/

Δείτε επίσης

Αναβάθμιση Ειδικής Αγωγής-εκπαιδευτικών υπηρεσιών: 4 δράσεις 766.486,00 €
Μίνι Pisa-εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για μαθητές Στ’ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου
Αγγλικά στο νηπιαγωγείο-επιμόρφωση: 3η περίοδος-αιτήσεις Συντονιστών ΕΕ- εκπαιδευτικών ΠΕ06-ΠΕ60
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις δεξιότητες μέσω εργαστηρίων: 3η περίοδος-Αιτήσεις από 5 έως 19.11
Ερευνα ΚΑΝΕΠ ΓΣΕΕ: Το “μετέωρο βήμα” της επαγγελματικής αποκατάστασης των Ελλήνων φοιτητών
Διαθέσιμο στους ενδιαφερόμενους το σεμινάριο ΠΔΕ Αττικής και Ημέρες Erasmus 2021
Δήλωση edupass: 6 ερωτήσεις και απαντήσεις-Ποιοι-πότε και πως την υποβάλλουν

Πριν φύγετε

Χρονοδιάγραμμα αξιολόγησης σχολικής μονάδας: Νέο έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας
Μήνυση εκπαιδευτικού για βιασμό, κατά του Προϊσταμένου της στη Λάρισα-Ενημερώθηκε το ΥΠΑΙΘ
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply