Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΔΑΚΕ: Εκτίμηση εργασιών Ολομέλειας Προέδρων ΔΟΕ για την αξιολόγηση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΔΑΚΕ: Εκτίμηση εργασιών Ολομέλειας Προέδρων ΔΟΕ για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας-Ανακοίνωση της Δημοκρατικής Ανεξάρτητης Κίνησης Εκπαιδευτικών (ΔΑΚΕ) Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Την εκτίμησή της για των εργασίες της Ολομέλειας των Προέδρων ΣΕΠΕ του Σαββάτου 23.10.2021 ανακοίνωσε η Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών (ΔΑΚΕ) Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η ΔΑΚΕ επισημαίνει την επιστημονικά τεκμηριωμένη αντίθεσή της

στην εφαρμοζόμενη αξιολόγηση και καταγγέλλει το γεγονός ότι η πολιτική ηγεσία αντί να προχωρήσει όπως είχε δεσμευτεί σε διάλογο για το θέμα της αξιολόγησης, ουδέποτε τήρησε τη δέσμευση αυτή, και επέλεξε, με σειρά αντιδημοκρατικών μεθοδεύσεων, να στείλει στα δικαστήρια τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και την ΑΔΕΔΥ.

Στην ανακοίνωση

αναλύονται οι θέσεις των παρατάξεων της ΔΟΕ στην Ολομέλεια των προέδρων και αναλυτικά η θέση της ΔΑΚΕ.

_______________

Η Ανακοίνωση της ΔΑΚΕ
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Ξενοφώντος 15Α |10551 Αθήνα

www.dakepe.gr | info@dakepe.gr  

25/10/2021

Εκτίμηση των εργασιών της Ολομέλειας των Προέδρων Σ.Ε.Π.Ε.

Πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 23/10/2021 στην Αθήνα η Ολομέλεια των Προέδρων των Σ.Ε.Π.Ε. της χώρας με τη συμμετοχή 111 από τους 133.

Μόλις 13 πρόεδροι δήλωσαν ότι είχαν απόφαση με απαρτία από τη Γενική τους Συνέλευση, με αποτέλεσμα, σύμφωνα με τον Κανονισμό Λειτουργίας της Ολομέλειας, να μην είναι δυνατή η λήψη απόφασης από το Σώμα.

Από την αρχή της συνεδρίασης έγινε γνωστό στο σώμα ότι

τα 3 μέλη της Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. είχαν εγκαίρως καταθέσει συγκεκριμένο κείμενο στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ενόψει των έκτακτων Γενικών Συνελεύσεων και της Ολομέλειας στο οποίο έμπαινε αναλυτικά η θεματολογία που θα έπρεπε να υπάρχει

  • (επιβολή εσωτερικής – εξωτερικής αξιολόγησης και τρόποι αντίδρασης,
  • αντιμετώπιση της, επί της ουσίας,
  • κατάργησης του θεσμού των αιρετών από την κυβέρνηση,
  • στάση απέναντι στον νόμο Χατζηδάκη,
  • αποτυχία Υ.ΠΑΙ.Θ. στη διασφάλιση της υγείας μαθητών – εκπαιδευτικών στις συνθήκες λειτουργίας των σχολείων,
  • το απαράδεκτο και αντιεκπαιδευτικό γεγονός των συμπτύξεων τμημάτων στις σχολικές μονάδες 2 μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς,
  • η απουσία μέριμνας για τη λειτουργία των Ειδικών Σχολείων,
  • το αίτημα για πραγματοποίηση όλων των διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών που έχει ανάγκη η δημόσια εκπαίδευση,
  • η εξίσωση των δικαιωμάτων μεταξύ αναπληρωτών και μόνιμων εκπαιδευτικών,
  • η ανάγκη πραγματικής ενίσχυσης των σχολείων σε επίπεδο κτηριακής-υλικοτεχνικής υποδομής και χρηματοδότησης,
  • η πλήρης και σωστή εφαρμογή της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης).
Το περιεχόμενο της πρότασής μας, την οποία δεν ψήφισε καμία άλλη παράταξη πλην της Α.Ε.Ε.Κ.Ε.,

είναι η κατηγορηματική διάψευση για όλους όσοι ισχυρίζονται πως ο αγώνας που δίνει η Δ.Ο.Ε. είναι μονοσήμαντος και μονοθεματικός καθώς και των δυνάμεων που έθεταν το άνευ περιεχομένου ερώτημα γιατί πραγματοποιήθηκε η ολομέλεια μετά και όχι πριν την απόφαση για την σύνταξη των (με επιστημονικό περιεχόμενο κατευθύνσεων) «ενιαίων κειμένων».

Η Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.) χαιρετίζει τον συγκλονιστικό αγώνα

που δίνει το εκπαιδευτικό κίνημα απέναντι στην επιβολή της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων με όρους που θέτουν σε κίνδυνο τον δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου, που αποτυπώνεται με τα πολύ υψηλά  ποσοστά συμμετοχής στις δράσεις που οργανώνει η Ομοσπονδία, με κορυφαίες την απεργία της 11/10/2021 που ανέδειξε την οργή των εκπαιδευτικών για την αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης και τον αυταρχισμό στην άσκησή της καθώς και τη, μεγαλειώδη, σε συμμετοχή των εκπαιδευτικών, απεργία-αποχή σε απόλυτη ευθυγράμμιση με τη βούληση του Κλάδου (απαντώντας ουσιαστικά στην τακτική διχασμού και απαξίωσης της συνδικαλιστικής δράσης που έχει υιοθετήσει το Υπουργείο Παιδείας).

Επισημαίνει την επιστημονικά τεκμηριωμένη αντίθεσή της στην εφαρμοζόμενη αξιολόγηση

(μεταξύ άλλων υπερβολική κατάτμηση σε λειτουργίες-άξονες-δείκτες, οριζόντια εφαρμογή σε όλες τις σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και σε όλους τους τύπους σχολείων, υποχρεωτική αριθμητική αποτύπωση όλων των δεικτών, υποχρεωτική ανάρτηση των συνοπτικών εκθέσεων στην ιστοσελίδα κάθε σχολικής μονάδας, κάτι που δεν συμβαίνει, κατ’ αντιστοιχία, στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα και μια σειρά προβληματισμών που έχουν δημοσιοποιήσει πανεπιστημιακοί δάσκαλοι οι οποίοι ασκούν κριτική στα νομοθετήματα της κυβέρνησης) και

καταγγέλλει το γεγονός ότι η πολιτική ηγεσία αντί να προχωρήσει, ως όφειλε και όπως είχε δεσμευτεί σε διάλογο

για το θέμα της αξιολόγησης, ουδέποτε τήρησε τη δέσμευση αυτή, και επέλεξε, με σειρά αντιδημοκρατικών μεθοδεύσεων, να στείλει στα δικαστήρια τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και την Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Η Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.),

με βάση την τρέχουσα συγκυρία, κατέθεσε στην Ολομέλεια των Προέδρων την πρόταση για αντιμετώπιση της επιχειρούμενης «αξιολόγησης» με την αξιοποίηση όποιας μορφής κι αν επιλεγεί, με ομοφωνία, στη βάση των θέσεων του κλάδου, όπως αποτυπώνονται στις αποφάσεις της 88ης Γ.Σ.

Η ΔΗ.ΣΥ.

περιορίστηκε στο να χαρακτηρίσει λανθασμένη επιλογή την ανάδειξη του θέματος της αξιολόγησης σε κορυφαίο ζήτημα δίχως, επί της ουσίας, να καταθέτει καμία πρόταση αποτροπής της εφαρμογής της, ερχόμενη σε αντίθεση ακόμα και με τη θέση που είχε εκφράσει για το ίδιο θέμα τον Φεβρουάριο του 2021 με παραταξιακή της ανακοίνωση υπερθεματίζοντας, εν μέσω αγώνα, για την αλλαγή της ατζέντας από πλευράς Δ.Ο.Ε.

Ε.Ρ.Α., Α.Ε.ΕΚ.Ε. και  ένα μέρος των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ

με διαφορετικές αφετηρίες και θεάσεις κινήθηκαν στην ίδια περίπου, με την παράταξή μας λογική.

Η Α.Σ.Ε. (ΠΑΜΕ) και ένα μέρος των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ,

χαρακτήρισαν  ως «προδοσία» την απόφαση των 6 για «ενιαία κείμενα» αλλά, αντιφάσκοντας, αναγνώρισαν ότι αποτελούν στάση που δημιουργεί μεγάλα προβλήματα στην ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. (αφού αντιδρά με τόση σφοδρότητα) «ανησυχώντας» για τη βιωσιμότητά τους.

Στην ουσία, όμως,

εμμονικά και δίχως διάθεση προσέγγισης, στηρίζουν την επαναπροκήρυξη της απεργίας-αποχής (αγνοώντας πεισματικά το περιβάλλον που έχουν δημιουργήσει οι άδικες, καταδικαστικές αποφάσεις), επιλέγοντας να εστιάζουν στο μικρό ποσοστό που, όπως αποδείχτηκε από τα στοιχεία της ολομέλειας, εκφράζει αυτή την άποψη χωρίς να κάνουν καμία πρόταση για σχεδιασμό των επόμενων βημάτων, «κλείνοντας το μάτι» στη λογική της «ανυπακοής»!

Υπήρξαν και, ελάχιστες, φωνές που,

δείχνοντας πόσο μακριά είναι από την πραγματικότητα και την αναγκαιότητα σφυρηλάτησης της ενότητας του Κλάδου, υιοθέτησαν, συνειδητά, μία άγονη, αστήρικτη και κακόβουλη ρητορική επιλέγοντας να «μηδενίσουν» τον συνολικό αγώνα που δίνει η Ομοσπονδία το τελευταίο χρονικό διάστημα.

Έπειτα από τη μεγαλειώδη συμμετοχή των εκπαιδευτικών

της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην απεργία αποχή που κήρυξε ομόφωνα το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για την αποτροπή της εφαρμογής της Υ.Α. 108906/10-09-2021 «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων», την αλαζονική και αυταρχική αντιμετώπισή της από την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. και δικαστικές αποφάσεις που αποτελούν αποτέλεσμα πιέσεων ο κλάδος στέκεται ενάντια στην εφαρμογή των σχεδιασμών της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ., συντεταγμένα και με ενιαίο, επιστημονικά τεκμηριωμένο, τρόπο, υπερασπιζόμενος το δημόσιο σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών.

Από τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.

Δείτε σχετικά

Ολομέλεια προέδρων ΔΟΕ-αξιολόγηση: Η αποτίμηση και η στάση των παρατάξεων
Συλλογικός Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου σχολικής μονάδας: Νέες οδηγίες και κατευθύνσεις

Πριν φύγετε

Ολοήμερα έως τις 6 το απόγευμα: Εξετάζεται παράταση λειτουργίας για τη διευκόλυνση των γονέων
Επιλογή Συμβούλων Εκπαίδευσης-Δ/ντών Εκπ/σης: Ξεκινούν σύντομα οι διαδικασίες
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση