Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Δεύτερη επιστολή αναπληρωτών ΕΑΕ: Στην Α Φάση προσλήψεων να καλυφθεί η πλειοψηφία των κενών θέσεων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Δεύτερη επιστολή αναπληρωτών ΕΑΕ: Στην Α Φάση προσλήψεων να καλυφθεί η πλειοψηφία των κενών θέσεων των αναπληρωτών στα Ειδικά σχολεία, στα Τμήματα Ενταξης, στα ΚΕΣΥ και στον θεσμό της Παράλληλης Στήριξης.

Δεύτερη επιστολή πρωτοβουλίας αναπληρωτών ΕΑΕ, κοινοποιήθηκε και απεστάλη στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, με το αίτημα από την  Α΄ Φάση προσλήψεων  να καλυφθεί η συντριπτική πλειοψηφία των κενών θέσεων των αναπληρωτών στα Ειδικά σχολεία, στα Τμήματα Ενταξης, στα ΚΕΣΥ και στον θεσμό της Παράλληλης Στήριξης, προκειμένου  η σχολική χρονιά 2020-2021 να ξεκινήσει για πρώτη φορά χωρίς λειτουργικά κενά.

Δεύτερη Επιστολή Πρωτοβουλίας Αναπληρωτών

Αθήνα, 24/08/2020

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Προς

Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Κεραμέως Νίκη

Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Ζαχαράκη Σοφία

Γενική Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Γκίκα Αναστασία

Αξιότιμες κυρίες,

Με ιδιαίτερη ικανοποίηση

διαπιστώσαμε ότι αποφασίστηκε η ταυτόχρονη επιλογή αναπληρωτών για όλες τις δομές και από όλα τα προγράμματα, σύμφωνα με τη σειρά προτεραιότητας που ορίζεται στην πρόσκληση για δήλωση προτίμησης περιοχών.

Το γεγονός αυτό προωθεί τη δίκαιη κατανομή των εκπαιδευτικών και την ταυτόχρονη ενίσχυση των διαφορετικών δομών ειδικής αγωγής.

Ήταν για μας εξίσου σημαντικό

το γεγονός ότι υπήρξε επίσημη ενημέρωση που ανακοίνωνε την Τρίτη, 25 Αυγούστου, ως την ημερομηνία συνεξέτασης των επιλογών μας προκειμένου να τοποθετηθούμε στα κενά, καθώς οι μαθητές μας θα μπορέσουν να έχουν από την αρχή της χρονιάς την απαραίτητη γι’ αυτούς εκπαιδευτική υποστήριξη.

Λαμβάνοντας υπόψη

ότι ο ρόλος του Υπουργείου είναι καταλυτικός στην καλλιέργεια μιας σχέσης εμπιστοσύνης ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς της ειδικής αγωγής και τους γονείς, οι οποίοι αγωνιούν για τη στήριξη των παιδιών τους, επιθυμούμε να ληφθούν υπόψη τα παρακάτω:

Ζητάμε

να δοθούν από την Α’ φάση όλα τα κενά στα ΚΕΣΥ, ώστε να υπάρχει η απαραίτητη διαγνωστική και υποστηρικτική κάλυψη για τους μαθητές οι οποίοι θα διαγνωστούν με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες όσο το δυνατόν πιο έγκαιρα σε μία χρονιά, που επιφυλάσσει πολλές προκλήσεις.

Αντίστοιχα, είναι μεγάλη ανάγκη να στελεχωθούν επαρκώς τα Ειδικά Σχολεία και τα Τμήματα Ένταξης από την Α’ Φάση.

Στο ίδιο πλαίσιο,

είναι κομβικής σημασίας να δοθούν και όλες οι πιστώσεις για την παράλληλη στήριξη ή το μεγαλύτερο μέρος αυτών στην Α΄ Φάση προσλήψεων, καθώς η πλειονότητα των μαθητών που χρήζουν παράλληλης στήριξης δυσκολεύεται να παρακολουθήσει, να ενταχθεί, να κοινωνικοποιηθεί, ακόμα και απλώς να παρευρεθεί εντός της γενικής τάξης, χωρίς τη στήριξη εξειδικευμένων εκπαιδευτικών.

Η παρουσία

των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης στο πλευρό των μαθητών από την αρχή της σχολικής χρονιάς θα συντελέσει στη δημιουργία ενός ασφαλούς περιβάλλοντος για τα παιδιά και θα εδραιώσει την κατάλληλη υποδομή, προκειμένου να αναπτυχθεί σε βάθος χρόνου η αναντικατάστατη σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς της παράλληλης και τους μαθητές τους με προφανή κοινωνικά, συναισθηματικά και μαθησιακά αποτελέσματα.

Να σημειώσουμε,

μάλιστα, πως η συμβολή των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης ήταν ιδιαίτερα σημαντική την περίοδο της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, μιας κατάστασης αρκετά πρωτόγνωρης για τους συναδέλφους, πόσo μάλλον για τους μαθητές που υποστηρίζονται μέσω της παράλληλης στήριξης. Χρειαζόταν, πρωτίστως, ψυχολογική, αλλά και εκπαιδευτική στήριξη.

Μπροστά, λοιπόν, σε μία ακόμα αβέβαιη σχολική χρονιά λόγω του COVID-19, η έγκαιρη στελέχωση των σχολείων με το απαραίτητο προσωπικό ειδικής αγωγής θα σταθεί αρωγός στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Δεδομένου

του αριθμού των πιστώσεων που εξασφαλίζονται μέσω των προγραμμάτων ΕΣΠΑ, πρεσβεύουμε με βεβαιότητα ότι υπάρχει η δυνατότητα εκ μέρους του Υπουργείου για κάλυψη της συντριπτικής πλειοψηφίας των αναγκών της ειδικής αγωγής, με σκοπό η σχολική χρονιά 2020-2021 να ξεκινήσει για πρώτη φορά χωρίς λειτουργικά κενά.

Αναμένουμε και ελπίζουμε να λάβετε υπόψη σας την επιστολή.

Με εκτίμηση,

Αναπληρωτές ΕΑΕ

Δείτε επίσης

Ανακοίνωση Υπουργείου για προσλήψεις αναπληρωτών για το 2020-21
Διαδικασία τοποθέτησης νεοδιόριστων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες | Οδηγός
Ανακοινώσεις έναρξης λειτουργίας εκπαιδευτικών δομών, Δευτέρα 24.08.2020, από την Υπουργό Ν. Κεραμέως
Οδηγίες προσωρινής τοποθέτησης νεοδιόριστων εκπαιδευτικών ΕΑΕ και ανάληψης υπηρεσίας αποσπασμένων
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση