Τρίτη, 18 Μαρτίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Δελτίο Τύπου ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ: Το σχολείο της αντικανονικότητας “Μητσοτάκη-Κεραμέως” άνοιξε τις πόρτες του

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
Δελτίο Τύπου ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ: Το σχολείο της αντικανονικότητας “Μητσοτάκη-Κεραμέως” άνοιξε τις πόρτες του – Η Κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της.
Δελτίο Τύπου
Δελτίο Τύπου κοινοποίησε η ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ, όπου αναφέρεται σε έλλειψη κυβερνητικής προετοιμασίας και σχεδιασμού για την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2020-21.
Η ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ καλεί την Κυβέρνηση “να αναλάβει τις ευθύνες της και να πράξει αυτά που υπαγορεύουν οι διεθνείς πρακτικές και οι εισηγήσεις των ειδικών, ώστε τα σχολεία να παραμείνουν ανοιχτά, λειτουργώντας με ασφάλεια”.
Δείτε το Δελτίο Τύπου
Το σχολείο της αντικανονικότητας «Μητσοτάκη-Κεραμέως» άνοιξε τις πόρτες του

Η έλλειψη κυβερνητικής προετοιμασίας και στοιχειώδους σχεδιασμού για την έναρξη της σχολικής χρονιάς γίνεται διαρκώς πιο ζοφερή με απευκταίο αλλά πιθανό πλέον το μαζικό κλείσιμο σχολείων και την κυβέρνηση να μη μπορεί να καλλωπίσει την πραγματικότητα.

Τα κυβερνητικά στελέχη

διαβεβαίωναν πως όλα είναι «πανέτοιμα» για την έναρξη της σχολικής χρονιάς, τα γεγονότα όμως περιγράφουν άλλη εικόνα.

Πλέον,
καταγράφονται κρούσματα μαθητών και εκπαιδευτικών, 5 σχολεία ήδη έχουν κλείσει μαζί με μεμονωμένα τμήματα σε ορισμένα σχολεία.
Ο ΣΥΡΙΖΑ καλεί την κυβέρνηση
να αναλάβει τις ευθύνες της και να πράξει αυτά που υπαγορεύουν οι διεθνείς πρακτικές και οι εισηγήσεις των ειδικών, ώστε τα σχολεία να παραμείνουν ανοιχτά, λειτουργώντας με ασφάλεια!

Στο μεταξύ όμως και παρά τις αυξημένες ανάγκες που έθετε η πανδημία, τα σχολεία άνοιξαν:
  • με 25.000 κενά εκπαιδευτικών, καθώς και με πρόβλεψη για τρίμηνες συμβάσεις ελαστικής και υπαμειβόμενης απασχόλησης αναπληρωτών, που έρχονται σε αντίθεση με κάθε παιδαγωγικό κανόνα
  • με 1 εκατομμύριο μαθητές (75% επί του συνόλου) να συνωστίζονται σε τάξεις άνω των 17 παιδιών και με τμήματα που φτάνουν ακόμα και τους 28 μαθητές σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλα μεγάλα αστικά κέντρα
  • με αυξημένο αριθμό μαθητών ανά τάξη στα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία, έπειτα από νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Παιδείας που συνιστά παγκόσμια αρνητική και αντιεπιστημονική πρωτοτυπία, με δεδομένη την πανδημία
  • δίχως νέες αίθουσες και χώρους διδασκαλίας που θα διευκόλυναν την αραίωση του μαθητικού πληθυσμού, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν και παραμένουν κλειστές και αναξιοποίητες αίθουσες,  σχολικά και άλλα κτήρια. Στις εκκλήσεις εκπαιδευτικών και γονέων να ανοίξουν και να στελεχωθούν με επιπλέον εκπαιδευτικούς, το υπουργείο Παιδείας, αρνείται
  • με μάσκες XXL ή και καθόλου μάσκες λόγω των καθυστερήσεων και της ακύρωσης μέρους του διαγωνισμού της ΚΕΔΕ, ένα πρωτοφανές φιάσκο για το οποίο κανείς υπεύθυνος δεν έχει παραιτηθεί, όπως επίσης δεν έχει απαντηθεί ακόμα το ερώτημα: πόσα χρήματα, επιπλέον των 6,2 εκ. € θα κοστίσει στον Έλληνα φορολογούμενο αυτή η νέα… «αστοχία»;
  • με ελλιπή υλικά προστασίας, και με τα περισσεύματα της περσινής χρονιάς  (αντισηπτικά, υλικά καθαρισμού)
  • με αδυναμία να ξεκινήσει το Ολοήμερο Πρόγραμμα, παρά τις υπουργικές διαβεβαιώσεις
  • με παγουρίνο των 250ml για ένα «σφηνάκι» νερό
  • με μαθητές και γονείς να βρίσκουν τα σχολεία κλειστά την πρώτη ημέρα, λόγω των 3 εγκυκλίων για την ώρα έναρξης και να ενημερώνονται ότι θα κληθούν τηλεφωνικώς όταν τοποθετηθεί εκπαιδευτικός
  • με ελάχιστο προσωπικό καθαριότητας και μάλιστα μειωμένου ωραρίου, σε πολυπληθή σχολικά συγκροτήματα (πχ: Γκράβα)
  • με εμπόδια στην εγγραφή παιδιών από ευάλωτες ομάδες και προσφυγόπουλα
  • με ιερείς χωρίς μάσκες, αν και ρητά είχε προβλεφθεί πως όλοι πρέπει να φορούν μάσκα
  • δίχως επιπρόσθετο ηλεκτρονικό εξοπλισμό (πχ: tablets, υπολογιστές) από τον προϋπολογισμό του υπουργείου Παιδείας
Ο κυβερνητικός καλλωπισμός της πραγματικότητας
και οι μέσοι όροι της «αριθμητικής Κεραμέως» δεν αρκούν ώστε να κρυφτεί η αλήθεια, ούτε και το ουσιαστικό πρόβλημα.
Τα σχολεία είναι ανοχύρωτα απέναντι στην πανδημία και η κυβερνητικοί χειρισμοί θρέφουν την ανασφάλεια και την αγανάκτηση.
Αυτό αποτυπώνεται και στις αμέτρητες καταγγελίες εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων σε όλη τη χώρα.

 Δυστυχώς,
το «επιτελικό κράτος Μητσοτάκη» είναι κάτω του μέσου όρου όσον αφορά την αποτελεσματική διαχείριση των έκτακτων υγειονομικών συνθηκών.
Είναι ευθυνόφοβο και επικίνδυνο για τη διαφύλαξη της δημόσιας υγείας και την ουσιαστική προστασία της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Δείτε επίσης

Νόμος 4722-2020: Με διατάξεις ΥΠΑΙΘ για προσλήψεις αναπληρωτών λόγω κορονοϊού-Αποσπάσεις ΑμεΑ κ.α.
Σχολεία και δομές σε αναστολή λειτουργίας λόγω κορονοϊού: Πλατφόρμα πληροφόρησης από ΥΠΑΙΘ
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply