Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Δελτίο Τύπου ΠΤΔΕ: Εντονη δυσφορία για δημοσίευμα εφημερίδας του Βόλου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Δελτίο Τύπου ΠΤΔΕ: Εντονη δυσφορία για δημοσίευμα εφημερίδας του Βόλου το οποίο εμπεριέχει ψευδείς πληροφορίες για το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος.

Δελτίο Τύπου ΠΤΔΕ

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας εκφράζει την εντονότατη δυσφορία του για το δημοσίευμα «Εκτός προγράμματος σπουδών η ειδική αγωγή» (12.05.2020) τοπικής εφημερίδας του Βόλου, το οποίο εμπεριέχει ψευδείς πληροφορίες, συνέχισε δε να αναδημοσιεύεται χωρίς κανείς να επικοινωνήσει με την Πρόεδρο του Τμήματος για να τεκμηριώσει τη εγκυρότητα ή μη των πληροφοριών του.

Δυστυχώς, στο εν λόγω δημοσίευμα κατασκευάζεται με τρόπο συκοφαντικό και διαχέεται η εικόνα ενός Παιδαγωγικού Τμήματος με ελλιπή ευαισθησία ως προς την προετοιμασία των φοιτητών και των φοιτητριών του σε θέματα εκπαίδευσης παιδιών με ιδιαίτερες ανάγκες και δεξιότητες.

Το γεγονός αυτό μας λυπεί ιδιαίτερα κυρίως από τη στιγμή που το υιοθέτησαν άκριτα φορείς και/ή φυσικά πρόσωπα που εμπλέκονται με την ειδική αγωγή, με αποτέλεσμα να ενστερνισθούν ένα αφήγημα σχετικά με το Τμήμα, το οποίο όχι απλά πόρρω απέχει, αλλά βρίσκεται ακριβώς στον αντίποδα της πραγματικότητας εντός της οποίας το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης σχεδιάζει και υλοποιεί το σύγχρονο Πρόγραμμα Σπουδών του.

Θεωρούμε απαραίτητο λοιπόν να παρουσιαστεί και η δική μας θέση με στόχο την αποκατάσταση της αλήθειας και του κύρους μας.

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης σχεδιάζει και υλοποιεί το Πρόγραμμα Σπουδών του με γνώμονα την πλήρη ανταπόκριση στο διαχρονικό κοινωνικό αίτημα της παροχής επί της ουσίας ίσων εκπαιδευτικών ευκαιριών.

Ένας από τους βασικούς του στόχους είναι να συνειδητοποιήσουν οι φοιτητές και οι φοιτήτριές του την ευθύνη τους ως εκπαιδευτικών απέναντι στο παιδί και στην κοινωνία και τον ρόλο τους στη διασφάλιση της ουσιαστικής ισότητας των εκπαιδευτικών ευκαιριών και στην εναντίωση σε κάθε λογική διακρίσεων σε επίπεδο πολιτισμικό, θρησκευτικό, πεποιθήσεων, φύλου, φυλής, εθνοτικής προέλευσης, αναπηρίας, σεξουαλικού προσανατολισμού.

Σε αυτό το πλαίσιο το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης υιοθετεί και υποστηρίζει σύγχρονες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις για την εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία, οι οποίες βασίζονται στις αρχές της Συμπεριληπτικής Παιδαγωγικής∙  προάγει την εφαρμογή́ παιδαγωγικών πρακτικών που στοχεύουν στην παροχή αποτελεσματικών διδακτικών εμπειριών προς όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες, στην παροχή δυνατοτήτων για ενεργό συμμετοχή σε κάθε διάσταση της σχολικής ζωής.

Στο πνεύμα της Συμπεριληπτικής Παιδαγωγικής, σύμφωνα με την οποία «κάθε παιδί έχει ανάγκη υποστήριξης και έχει δικαίωμα σε αυτή»,

το Τμήμα προσφέρει και θα εξακολουθήσει να προσφέρει μαθήματα όπως:
  • – Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή
  • ∙Κοινωνικές σχέσεις και προβλήματα προσαρμογής στο Σχολείο
  • ∙Ψυχοπαθολογία του παιδιού
  • ∙Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
  • ∙Διαπολιτισμική και Αντιρατσιστική Εκπαίδευση
  • ∙Έμφυλες Ιδεολογίες, Ταυτότητες και Λογοτεχνία
  • ∙Εκπαίδευση, Κοινωνία και Κοινωνική Δικαιοσύνη
  • ∙Κοινωνιολογική Ανάλυση Παιδαγωγικών Πρακτικών
  • ∙Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
  • ∙Κοινωνιογλωσσολογία∙Εκπαίδευση-Δημοκρατία-Πολίτης
  • ∙Φιλοσοφώντας με παιδιά.

Η ακαδημαϊκή κουλτούρα καθώς και η κουλτούρα κοινωνικής προσφοράς του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης έτυχαν ιδιαίτερης αναγνώρισης από διεθνή αξιολογική επιτροπή, η οποία στις αρχές του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους πιστοποίησε με άριστα το Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών του.

Εν κατακλείδι, θεωρούμε ανεπίτρεπτο, με εφαλτήριο ένα ανακριβές δημοσίευμα -η συντάκτρια του οποίου αγνόησε την βασική δημοσιογραφική αρχή της διασταύρωσης των πληροφοριών-, μαζί με το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης να διασύρονται και εκατοντάδες φοιτητές και φοιτήτριές του, χιλιάδες απόφοιτοι και απόφοιτές του που προσφέρουν στην εκπαίδευση έχοντας μάθει από όλους και όλες εμάς, τους διδάσκοντες και τις διδάσκουσες, να υποστηρίζουν έμπρακτα τον ρόλο της εκπαίδευσης στη διαμόρφωση μιας κοινωνίας η οποία θα διέπεται από τις αρχές της δικαιοσύνης, της δημοκρατίας, της ελευθερίας και της ισότητας.

Βόλος, 18.05.2020

Οι διδάσκουσες και οι διδάσκοντες του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

 Δείτε επίσης

Ανακοίνωση Πανεπιστημίου Θεσσαλίας: Παραμένει το μάθημα Ειδικής Αγωγής-Ψευδές το δημοσίευμα εφημερίδας
Προτάσεις για τις οικογένειες παιδιών που ανήκουν σε κοινωνικά ευάλωτες ομάδες
Αδειες εκπαιδευτικών λόγω κορονοϊού: Συμπληρωματική ενημέρωση από το ΥΠΑΙΘ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση