Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Δημοκρατική Συνεργασία: Κατανομή μόνιμων διορισμών με βάση τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Δημοκρατική Συνεργασία: Κατανομή των μόνιμων διορισμών με βάση τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης και όχι με βάση τις “πιέσεις” που ασκούνται στο Υπουργείο Παιδείας.

Δημοκρατική Συνεργασία
Κατανομή των μόνιμων διορισμών με βάση τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης και όχι με βάση τις «πιέσεις» που ασκούνται στο Υπουργείο Παιδείας

Οι μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών για να καλυφθούν όλα τα πραγματικά κενά στην εκπαίδευση με βάση τις θέσεις του κλάδου ήταν και είναι διαχρονικό αίτημά μας.

Μετά από δέκα χρόνια μηδενικών διορισμών,

έγιναν οι πρώτοι μόνιμοι διορισμοί στην ειδική αγωγή (4500 μαζί με το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό), χωρίς να υπολογιστούν οι πραγματικές ανάγκες αλλά με μια λογική ισορροπιών ανάμεσα στις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Αναμένονται

οι 10.500 μόνιμοι διορισμοί στη γενική αγωγή και σύμφωνα με τις δηλώσεις της υπουργού Παιδείας οι 5250 από αυτούς θα γίνουν αμέσως μετά την έκδοση των οριστικών πινάκων, δηλαδή στις αρχές του 2021.

Μέχρι τέλος του Οκτώβρη του 2020,

αναμένεται να ανακοινωθεί η κατανομή μεταξύ των κλάδων και για αυτό διάφοροι αυτοπαρουσιαζόμενοι ως ειδικοί άρχισαν να αρθρογραφούν, να γυρνούν στους διαδρόμους του υπουργείου Παιδείας και να “πιέζουν” ανάλογα με τα δικά τους ατομικά ή συλλογικά συμφέροντα για να πάρει ο κλάδος τους περισσότερες θέσεις στην κατανομή.

Είναι χαρακτηριστικό

ότι κάποιοι παρουσιάζουν ως δίκαιο τρόπο την ισοκατανομή των μόνιμων διορισμών μεταξύ πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αδιαφορώντας για τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης οι οποίες φαίνονται ξεκάθαρα από τις προσλήψεις αναπληρωτών και είναι περίπου 70% στην πρωτοβάθμια και περίπου 30% στη δευτεροβάθμια.

Οι αριθμοί των προσλήψεων αναπληρωτών την τελευταία δεκαετία, δεν επιδέχονται παρερμηνειών:

2010-2011: 14566 στην α/θμια 6550 στη δευτεροβάθμια
1011-2012: 11454 6052
2012-2013: 9983 5763
2013-2014: 10465 4932
2014-2015: 12114 5794
2015-2016: 13933 7409
2016-2017: 14018 6864
2017-2018: 16128 8678
2018-2019: 21586 11197
2019-2020: 25185 12148
2020-2021: 22348 12072

Ουδέποτε, ως το 2010, οι μόνιμοι διορισμοί έγιναν με κριτήριο ισοκατανομής μεταξύ ΠΕ και ΔΕ.

Κριτήριο ήταν πάντα οι πραγματικές ανάγκες σε προσωπικό της κάθε βαθμίδας.

Με τον ίδιο τρόπο πρέπει να γίνει η κατανομή και τώρα και όχι με λογικές ισορροπιών μεταξύ των βαθμίδων.

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καταγγέλλει κάθε λογική που δεν λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες αλλά ενδιαφέρεται μόνο για τις ισορροπίες, καθώς και το γεγονός ότι το Υπουργείο Παιδείας παραμένει έρμαιο κομματικών πιέσεων διαφόρων παραγόντων με θεσμικό ή εξωθεσμικό ρόλο, δεν εκφράζει καμία άποψη για το θέμα και παραμένει απλός παρατηρητής, χωρίς να δημοσιοποιεί τις πραγματικές ανάγκες και τις προτεραιότητες όπως έχει την ευθύνη να κάνει.

Καλούμε τις συνδικαλιστικές δυνάμεις,

να αφήσουν την τακτική του «Πόντιου Πιλάτου» για να τα έχουν με όλους καλά και να σταματήσουν, όσοι το κάνουν, να «παραμυθιάζουν» τους συναδέλφους, πως δεν έχει σημασία πόσοι θα είναι από κάθε βαθμίδα, αλλά αρκεί να διατυπωθεί ένα γενικόλογο αίτημα πως όλοι χωράνε και πρέπει να διοριστούν. Αυτό «χαϊδεύει» αυτιά και αφήνει τη λύση στα χέρια άλλων.

Η ΔΟΕ

θα πρέπει άμεσα να απαιτήσει κατανομή με βάση τις πραγματικές ανάγκες και όχι με βάση την πίεση που θα ασκήσουν κομματικοί φίλοι και κομματικοί παράγοντες. Η εκπαίδευση δεν είναι «λάφυρο» στα χέρια των νικητών των κοινοβουλευτικών εκλογών.

Δείτε επίσης

10.500 διορισμοί: Οι εκτιμήσεις για την κατανομή, του ΠΑΣΑΔ
Διαδικασία ηλεκτρονικής ψηφοφορίας αιρετών Υπηρεσιακών Συμβουλίων Υπουργείου Παιδείας | Απόφαση
Σχολεία και 4 επίπεδα προληπτικών μέτρων για περιορισμό διασποράς κορονοϊού
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση