Δευτέρα, 6 Φεβρουαρίου 2023

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΔΗΣΥ-μονιμοποίηση νεοδιόριστων: Το Υπουργείο σκόπιμα κωλυσιεργεί με στόχο να προηγηθεί η αξιολόγηση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΔΗΣΥ-μονιμοποίηση νεοδιόριστων: Το Υπουργείο σκόπιμα κωλυσιεργεί με στόχο να προηγηθεί η αξιολόγηση με την εφαρμογή των διατάξεων του ν.4823/2021.

ΔΗΣΥ-μονιμοποίηση νεοδιόριστων

Με ανακοίνωσή της η Δημοκρατική Συνεργασία Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΗΣΥ) καλεί το ΥΠΑΙΘ να δώσει άμεσα λύση στο θέμα της μονιμοποίησης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών αμέσως μετά τη συμπλήρωση της διετίας, σύμφωνα με τα όσα η νομοθεσία και ο δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας (ν.3528/2007, άρθρο 40) προβλέπουν.

Κατά τη ΔΗΣΥ, το ΥΠΑΙΘ σκόπιμα κωλυσιεργεί και δεν δίνει λύση στο θέμα, έχοντας ως στόχο να μεταθέσει τη μονιμοποίηση για αργότερα, “προκειμένου να «εκβιάσει» την εφαρμογή των διατάξεων του ν.4823/2021 , που προβλέπουν αξιολόγηση, πριν από τη μονιμοποίηση των δόκιμων εκπαιδευτικών”.

Επισημαίνει δε πως αυτή τη στιγμή παρατηρείται  το φαινόμενο ορισμένες Διευθύνσεις εκπαίδευσης να προχωρούν στη μονιμοποίηση -με μεγάλη όμως πιθανότητα ανάκλησης των πράξεων τους- κι άλλες, οι περισσότερες, να μην κάνουν κάποια κίνηση αναμένοντας οδηγίες από το Υπουργείο Παιδείας, οι οποίες δεν έρχονται.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση της ΔΗΣΥ

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

29 Οκτωβρίου 2022

Άμεση μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών που συμπληρώθηκε διετία από τον διορισμό τους. Η Υπουργός Παιδείας να σταματήσει τα «παιχνίδια» σε βάρος των εκπαιδευτικών.

Η Υπουργός Παιδείας, κατά την πάγια τακτική της, εμπαίζει τους εκπαιδευτικούς, αυτή τη φορά τους νεοδιόριστους Ειδικής Αγωγής που, παρά το γεγονός ότι συμπληρώθηκε διετία από την πρόσληψή τους, δεν μονιμοποιήθηκαν.

Σύμφωνα με τον ν.4589/2019, άρθρο 62, παρ. 7 (νόμος Γαβρόγλου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ), οι νεοδιοριζόμενοι υπηρετούν επί δύο έτη ως δόκιμοι. Στο τέλος του δεύτερου έτους οι νεοδιοριζόμενοι κρίνονται προ κειμένου να μονιμοποιηθούν. Ο τρόπος και τα κριτήρια κρίσης της καταλληλότητας των νεοδιοριζομένων καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας. Αν νεοδιοριζόμενος δεν κριθεί κατάλληλος να μονιμοποιηθεί, εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις των παραγράφων 5 και 6 του Κεφαλαίου Α’ του άρθρου 16 του ν. 1566/1985.

Παρατηρείται, δε, το τραγελαφικό φαινόμενο ορισμένες διευθύνσεις εκπαίδευσης να προχωρούν στη μονιμοποίηση -με μεγάλη όμως πιθανότητα ανάκλησης των πράξεων τους, όπως ψιθυρίζεται ευρύτατα- κι άλλες, οι περισσότερες, να μην κάνουν κάποια κίνηση αναμένοντας οδηγίες από το Υπουργείο Παιδείας, οι οποίες δεν έρχονται. Το απόλυτο μπάχαλο δηλαδή σε ό,τι αφορά στη λειτουργία της Διοίκησης. Αποφάσεις κατά το δοκούν, χωρίς καμιά παρέμβαση της ηγεσίας του Υπουργείου για ενιαία στάση στο θέμα.

Είναι προφανές ότι η Υπουργός Παιδείας σκόπιμα κωλυσιεργεί και δεν δίνει λύση στο θέμα. Ο στόχος της είναι να μεταθέσει τη μονιμοποίηση για αργότερα, προ κειμένου να «εκβιάσει» την εφαρμογή των διατάξεων του ν.4823/2021 (νόμος Κεραμέως της κυβέρνησης της ΝΔ), που προβλέπουν αξιολόγηση, πριν από τη μονιμοποίηση των δόκιμων εκπαιδευτικών και συγκεκριμένα:

Στο άρθρο 77, παρ. 4 αναφέρεται οτι το έργο των δόκιμων εκπαιδευτικών και μελών του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. αξιολογείται ανά έτος, ενώ στο άρθρο 78, παρ. 3 αναφέρεται ότι στην περίπτωση που το έργο ενός δόκιμου εκπαιδευτικού, καθώς και μέλους του Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π. αξιολογηθεί ως «μη ικανοποιητικό», κατά την αξιολόγηση που λαμβάνει χώρα στη λήξη της δοκιμαστικής περιόδου, έστω και σε ένα από τα πεδία Al. Α2 ή Β ή Α’ ή Β’, κατά περίπτωση, δεν μονιμοποιείται αλλά μπορεί να επαναλάβει τη διαδικασία τα αμέσως επόμενα δύο (2) έτη.

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καταγγέλλει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο αυτές τις πρακτικές της Υπουργού Παιδείας και την καλεί να δώσει άμεσα λύση στο θέμα, σύμφωνα με τα όσα η νομοθεσία και ο δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας (ν.3528/2007, άρθρο 40) προβλέπουν, δηλαδή τη μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών αμέσως μετά τη συμπλήρωση της διετίας, όπως γίνεται πάντα.

Η ομηρία χιλιάδων νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, πρέπει άμεσα να σταματήσει.

Δείτε σχετικά

Μονιμοποίηση εκπαιδευτικών ΕΕΠ-ΕΒΠ: Τι προτίθεται να κάνει το Υπουργείο Παιδείας 

Μονιμοποιήσεις νεοδιόριστων: Αναμένεται διευκρινιστική Εγκύκλιος από το Υπουργείο Παιδείας 

Μονιμοποίηση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ: Τι ισχύει-παράθεση νομοθεσίας 

Πριν φύγετε

Οδηγός εκπαιδευτικού-ΕΕΠ-ΕΒΠ 2022: Νομοθεσία-Λειτουργία Α/θμιας και Β/θμιας-Νεοδιόριστοι-Αναπληρωτές 

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2022: Η ταυτότητα των κλάδων-Δομές απασχόλησης-Καθηκοντολόγια-Ιστορική αναδρομή 

Διευκρινίσεις για ΕΔΥ: Εφημερίες και συμμετοχή στις συνεδριάσεις-Εγγραφο του Υπουργείου Παιδείας

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση