Δευτέρα, 19 Μαΐου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Διαδικασίες μετεγγραφής φοιτητών: “Στρέβλωση στην επί ίσοις όροις είσοδο στις σχολές ΑΕΙ”-Ερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Διαδικασίες μετεγγραφής φοιτητών: “Στρέβλωση στην επί ίσοις όροις είσοδο στις σχολές των ΑΕΙ” – Ερώτηση στη Βουλή από τη Βουλευτή κα Σ. Ασημακοπούλου.

Διαδικασίες μετεγγραφής φοιτητών

Στρέβλωση στην επί ίσοις όροις είσοδο στις σχολές των ΑΕΙ, όσον αφορά στις διαδικασίες μετεγγραφής των φοιτητών, διαπιστώνει η Βουλευτής της Ελληνικής Λύσης κα Σ. Ασημακοπούλου, καταθέτοντας σχετική Ερώτηση στη Βουλή στα πλαίσια Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, με την οποία ρωτά, μεταξύ άλλων, την Υπουργό ΠΑΙΘ κα Ν. Κεραμέως με ποιο σκεπτικό θεσπίστηκε η διαφορά των 2.750 μορίων, του άρθρου 72, παρ. δ΄, του νόμου 4692/2020, όπου αφορά στις διαδικασίες μετεγγραφής των φοιτητών των ΑΕΙ.

Ακολουθεί η Ερώτηση

ΕΡΩΤΗΣΗ

Αθήνα, 20/10/2022

Της: Σοφίας – Χάιδως Ασημακοπούλου, Βουλευτού Β΄ Πειραιά

ΠΡΟΣ: Την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Ουσιώδης στρέβλωση στην επί ίσοις όροις είσοδο στις σχολές των ΑΕΙ, όσον αφορά στις διαδικασίες μετεγγραφής των φοιτητών»

Κυρία Υπουργέ,

Σύμφωνα με το άρθρο 72, παρ. δ’, του νόμου 4692/2020: “Ως «βάση μετεγγραφής» νοείται ο αριθμός των μορίων, ο οποίος προκύπτει από τον αριθμό των μορίων της βάσης εισαγωγής κάθε Τμήματος Α.Ε.Ι./Α.Ε.Α., όπως ορίζεται στην περ. γ΄, αφαιρουμένου του αριθμού των δύο χιλιάδων επτακοσίων πενήντα (2.750) μορίων.”

Σύμφωνα, δε, με την παράγραφο 3, του άρθρου 11, του μεταγενέστερου νόμου 4777/2021, ο συντελεστής της «Ε.Β.Ε.» και οι συντελεστές βαρύτητας που αποδίδονται στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, ορίζονται με απόφαση της συγκλήτου του οικείου Α.Ε.Ι., καθορίζοντας, έτσι, το 20% των μορίων. Αυτό σημαίνει ότι, διαφορετικά μόρια συνυπολογίζονται σε έναν υποψήφιο για αντίστοιχα τμήματα διαφορετικών πανεπιστημίων.

Έτσι, δημιουργείται ουσιώδης στρέβλωση στην επί ίσοις όροις είσοδο στις σχολές των ΑΕΙ, αφού, λογικά, για να πάρει κάποιος μεταγραφή, θα πρέπει να υπολογιστούν τα μόριά του, σύμφωνα με τους συντελεστές της αρχικής σχολής φοίτησης και όχι σύμφωνα με τους συντελεστές της σχολής, όπου, τελικά, ο υποψήφιος επιθυμεί να εισαχθεί.

Για παράδειγμα, όταν ένας φοιτητής ζητά μετεγγραφή από το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου της Τρίπολης στο Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ), θα πρέπει να ξεπερνά την βάση του αντίστοιχου τμήματος του ΟΠΑ, που είναι 15.750 μόρια για το 2022, μείον 2.750, που προβλέπει ο νόμος, δηλαδή, 13.000 μόρια.

Αν ο εν λόγω φοιτητής, με τους βαθμούς που έχει επιτύχει, συγκεντρώνει 13.000 μόρια, με βάση τους συντελεστές βαρύτητας του ΟΠΑ (ΓΛΩΣΣΑ: 20 – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: 30 – ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ: 30 – ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: 20), επειδή το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών της Τρίπολης έχει διαφορετικούς συντελεστές βαρύτητας: (ΓΛΩΣΣΑ: 20 – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: 30 – ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ : 20 – ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ : 30), ενδεχομένως να συγκεντρώνει λιγότερα από 13.000 μόρια και να μην δικαιούται μεταγραφή στο ΟΠΑ.

Σημειωτέο, κιόλας ότι, σύμφωνα με την ανάλυση συνεπειών της ρύθμισης για το νόμο 4777/2021, η «ΕΒΕ» διασφαλίζει τις ακαδημαϊκές προϋποθέσεις της επιτυχούς φοίτησης και της έγκαιρης ολοκλήρωσης των σπουδών.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω Ερωτάται η κ. Υπουργός:

1. Με ποιο σκεπτικό θεσπίστηκε η διαφορά των 2.750 μορίων, του άρθρου 72, παρ. δ΄, του νόμου 4692/2020, όπου αφορά στις διαδικασίες μετεγγραφής των φοιτητών των ΑΕΙ;

2. Αφού, σύμφωνα με το σκεπτικό του νομοθέτη, η «ΕΒΕ» διασφαλίζει τις ακαδημαϊκές προϋποθέσεις της επιτυχούς φοίτησης και της έγκαιρης ολοκλήρωσης των σπουδών, γιατί η προϋπόθεση για τη μεταγραφή ενός φοιτητή σε αντίστοιχο τμήμα, δεν είναι μόνον η κατοχύρωση από την/τον υποψήφια/υποψήφιο της «ΕΒΕ» των μορίων του τμήματος προορισμού, χωρίς την ως άνω αφαιρούμενη διαφορά μορίων;

3. Αν, τελικά, κρίνετε ότι πρέπει να διατηρηθεί σε ισχύ το σύστημα που επιβάλει την ως άνω διαφορά των 2.750 μορίων, για ποιον λόγο το κριτήριο της μετεγγραφής δεν γίνεται με βάση την αναγωγή των μορίων που συγκεντρώνει η/ο υποψήφια/υποψήφιος στο πλαφόν των αντίστοιχων που θεωρούνται βάση εισαγωγής και απαιτούνται για την είσοδό του στο τμήμα ΑΕΙ, όπου θέλει να μετεγγραφεί;

Η Ερωτώσα Βουλευτής

Δείτε επίσης

Μετεγγραφές φοιτητών 2022-23: Αιτήσεις 

Συνταγματική η Πανεπιστημιακή Αστυνομία σύμφωνα με το ΣτΕ | Απόφαση 

 Στεγαστικό επίδομα φοιτητών 1.500 ευρώ | Το ΦΕΚ

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply