Κυριακή, 3 Νοεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Διαφάνεια στις Σχολικές Επιτροπές και γενναία αύξηση της χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων ζητά η Ενωση Διευθυντών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Διαφάνεια στις Σχολικές Επιτροπές και γενναία αύξηση της χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων ζητά η Ενωση Διευθυντών – Ανακοίνωση.

Διαφάνεια στις Σχολικές Επιτροπές

Ανακοίνωση εξέδωσε το Δ.Σ. της Ενωσης Δ/ντών-Δ/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης,  σχετικά με την ανάγκη διασφάλισης πλήρους διαφάνειας στη  λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών, αλλά  και γενναίας αύξησης της χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ  ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ  ΕΝΩΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ/ΝΤΡΙΩΝ  ΣΧΟΛΙΚΩΝ  ΜΟΝΑΔΩΝ Π.Ε.

 Κομοτηνής 14 -115 26  Αθήνα – www.panenosi.gr – panenosi@gmail.com

Αθήνα, 24-06-2024     

 Αρ. Πρωτ.: 15

«Πλήρης διαφάνεια στη λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών και γενναία αύξηση της χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων»

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με αφορμή την επικείμενη κατάργηση, από την 30ή.6.2024,  των Ενιαίων Σχολικών Επιτροπών, σε εφαρμογή του ν. 5056/2023(άρθρα 27 και 28), στους δήμους στους οποίους λειτουργούν λιγότερες από εκατό (100) σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,  έχει να επισημάνει τα εξής:

  1. Το σημαντικό θέμα για εμάς δεν είναι αν θα υπάρχει ή όχι Ενιαία Σχολική Επιτροπή ή κάποια άλλη Επιτροπή στους δήμους για τη διαχείριση των οικονομικών επιχορηγήσεων των σχολικών μονάδων. Αυτό που έχει σημασία, και πρέπει να διασφαλιστεί,  είναι η  ΠΛΗΡΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ στις διαδικασίες κατανομής της κρατικής οικονομικής επιχορήγησης στα σχολεία.
  2. Η οικονομική επιχορήγηση,  που δικαιούται η κάθε σχολική μονάδα, θα πρέπει να διατίθεται σε αυτήν με ΠΛΗΡΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, μέσω της καθιέρωσης ενός κοινά αποδεκτού  αλγορίθμου με στοιχειώδη κριτήρια, όπως αυτά του αριθμού των μαθητών, των τμημάτων, των αιθουσών, των γυμναστηρίων, των αιθουσών πολλαπλών χρήσεων, των εργαστηρίων, των βιβλιοθηκών κ.λ.π., της παλαιότητας των κτηρίων, αλλά και τις ειδικότερες ανάγκες των σχολικών μονάδων.
  3. Στην κατεύθυνση διασφάλισης ΠΛΗΡΟΥΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ, είναι  αναγκαία η θεσμοθέτηση της ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ  της οικονομικής επιχορήγησης που λαμβάνουν οι σχολικές μονάδες, καθώς επίσης και η θεσμοθέτηση της ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ των δαπανών που διατίθενται από τους δήμους για την επισκευή και συντήρηση της κάθε σχολικής μονάδας, κάθε σχολικό έτος.
  4. Στις  Επιτροπές που θα διαχειρίζονται τις  οικονομικές επιχορηγήσεις  των σχολικών μονάδων, οι Δ/ντές-Προϊστάμενοι των σχολικών μονάδων θα πρέπει να έχουν ισχυρή εκπροσώπηση, αφού αυτοί είναι που γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα  τα προβλήματα των σχολικών μονάδων.

Τέλος,  όλες οι παραπάνω προτάσεις, θα πρέπει να συνοδευτούν απαραίτητα και από τα παρακάτω μέτρα,  γιατί μόνο έτσι μπορεί να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία των σχολικών μονάδων για το νέο σχολικό έτος 2024-2025:

  • Άμεση αύξηση της κρατικής επιχορήγησης των σχολικών μονάδων τουλάχιστον κατά 30%.
  • Δωρεάν κρατική χορήγηση των παγίων δαπανών(φωτισμού, θέρμανσης, ύδρευσης, τηλεφώνου) σε όλες τις σχολικές μονάδες.
  • Κατάργηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης(ΕΦΚ) αλλά και του ΦΠΑ στο πετρέλαιο και το φυσικό αέριο των σχολικών μονάδων.
  • Κατάργηση του ΦΠΑ για όλες τις δαπάνες των σχολικών μονάδων.
  • Ειδική επιχορήγηση των σχολικών μονάδων που λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο Ολοήμερου Προγράμματος έως τις 5:30 μ.μ..

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος                         Η Γεν. Γραμματέας

Τηλέμαχος Κουντούρης   Παρασκευή Κουτσαντώνη

Δείτε επίσης

Λειτουργία σχολικών επιτροπών: Ρύθμιση θεμάτων οικονομικής διαχείρισης-Υποδείγματα βιβλίων και εντύπων 

Λιβάνιος-σχολικές επιτροπές: Υπήρχαν σοβαρά προβλήματα-Το σχολείο είναι τοπική υπόθεση και όχι κρατική 

Σε ΦΕΚ ο νόμος 5056/2023 με τις διατάξεις για Σχολικές Επιτροπές 

ΔΟΕ για Μετατάξεις εκπαιδευτικών μέσω ΕΣΚ: Να γίνουν δεκτές όλες οι αιτήσεις

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση