Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Διαφορά προσλήψεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας ΕΑΕ: Γιατί γίνεται αυτό

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Διαφορά προσλήψεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας ΕΑΕ: Γιατί γίνεται αυτό, σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα Α/θμιας και Β/θμιας και ΕΑΕ του ΥΠΑΙΘ κο Αλέξανδρο Κόπτση.

Διαφορά προσλήψεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας

Στην εκπομπή του κου Σπύρου Παπαδάκη στον Ellada fm 94.3 μίλησε σήμερα Παρασκευή 23.09.2022 ο Γενικός Γραμματέας Α/θμιας και Β/θμιας και ΕΑΕ του ΥΠΑΙΘ κος Αλέξανδρος Κόπτσης.

Ο Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ κατά τη διάρκεια της συνέντευξης ρωτήθηκε από τον δημοσιογράφο, για τη διαφορά προσλήψεων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, στην Α/θμια και στη Β/θμια Εκπαίδευση.

Επιγραμματικά ο Γ.Γ. ΥΠΑΙΘ απάντησε ως εξής: 

  • Προσελήφθησαν στην ειδική αγωγή εξατομικευμένοι-εξειδικευμένοι γύρω στις 16.000 εκπαιδευτικοί.
  • Δεν υπάρχει ισομερής κατανομή γιατί οι προσλήψεις γίνονται με βάση τις ανάγκες των διευθύνσεων όπως αποτυπώνονται από το ηλεκτρονικό σύστημα του ΟΠΣΥΔ.
  • Όταν έχουμε στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην ειδική αγωγή π.χ  10.000 δηλώσεις κενών και στη δευτεροβάθμια 2.500, καταλαβαίνετε ότι είναι και αντίστοιχες οι προσλήψεις.
  •  Ειδικά στην παράλληλη στήριξη, γιατί στις ΣΜΕΑΕ είναι ισομερής η κατανομή, είναι πολύ περισσότερα τα αιτήματα των παιδιών δηλαδή που θέλουν παράλληλη στήριξη και από εκεί πηγάζει αυτή η διαφορά.

Αναλυτικά η ερώτηση του δημοσιογράφου και η απάντηση του Γενικού Γραμματέα 

κ. Παπαδάκης: Σήμερα έχουμε συγκεκριμένη ατζέντα. Μάλιστα είναι πολλά μα πάρα πολλά τα μηνύματα των φιλολόγων ειδικής αγωγής. Μας έχουν προσεγγίσει, μας έχουν στείλει πάρα πολλά μηνύματα. Διότι θεωρούν ότι κάτι δεν έχει πάει καλά. Ότι έχουν μείνει στην απέξω. Εν πάση περιπτώσει οφείλω να πω και να το πω στον αέρα: έχουμε γκρουπάρει εμείς εδώ τις ερωτήσεις με τη Δημοσιογραφική ομάδα του Ελλάδα FM, γιατί ήταν πραγματικά υπερβολικά τα μηνύματα σε όγκο, και τους ευχαριστούμε πάρα πολύ. Ξέρετε, από τη μια λέμε ότι είναι πάρα πολλά πώς θα καταφέρουμε να το κουμαντάρουμε όλο αυτό και από την άλλη χαιρόμαστε γιατί εντάξει, όπως και να το κάνουμε, η ακροαματικότητα μας ενδιαφέρει κύριε Κόπτση. Και ξεκινάω αμέσως για να δώσουμε απαντήσεις. Ένα από τα ερωτήματα είναι: Πως εξηγείται η χαοτική διαφορά προσλήψεων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, επί παραδείγματι 8.688 στην Α/θμια και 2.200 στην Β/θμια; Παύουν ως δια μαγείας, κ. Κόπτση, τα παιδιά να έχουν ανάγκη στήριξης μεταβαίνοντας στην Β/θμια Εκπαίδευση;

κ. Κόπτσης: Κύριε Παπαδάκη να σας απαντήσω. Πρώτον να πω επειδή επικεντρώνεστε στην ειδική αγωγή, αυτό είναι ένα σημάδι και για μας είναι αυτονόητο αυτή τη στιγμή ότι έχουν γίνει τόσοι διορισμοί και τόσες προσλήψεις αναπληρωτών που δεν υπάρχουν πια κενά. Κάποια ελάχιστα που προκύπτουν από πιθανές ασθένειες, αναρρωτικές άδειες, ανατροφής τελευταίας στιγμής καλύπτονται απευθείας και στη δεύτερη φάση δεν θα υπάρξει κανένα κενό. Έχουν καλυφθεί. Τώρα στην ειδική αγωγή. Καταρχήν να πω ευχαριστώ στα παιδιά που εξέφρασαν αυτή την ερώτηση και χαίρομαι ειλικρινά γιατί αυτό είναι μια αναγνώριση του τεράστιου αριθμού προσλήψεων στην ειδική αγωγή. Να σας πω ότι φέτος προσελήφθησαν στην ειδική αγωγή εξατομικευμένοι-εξειδικευμένοι γύρω στις 16.000 εκπαιδευτικοί. Βέβαια δεν υπάρχει ισομερής κατανομή, όπως αναφέρει ο ερωτών γιατί οι προσλήψεις γίνονται με βάση τις ανάγκες των διευθύνσεων όπως αποτυπώνονται από το ηλεκτρονικό σύστημα του ΟΠΣΥΔ, όπου μπαίνουν οι διευθυντές εκπαίδευσης και εκεί ελέγχει τις ανάγκες τους. Όταν λοιπόν έχουμε στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην ειδική αγωγή, να σας πω περίπου ένα ενδεικτικό νούμερο 10.000 δηλώσεις κενών και στη δευτεροβάθμια 2.500, καταλαβαίνετε ότι είναι και αντίστοιχες οι προσλήψεις οι οποίες θα γίνονται. Αυτό συμβαίνει, λόγω του ότι ειδικά στην παράλληλη στήριξη, γιατί στις ΣΜΕΑΕ είναι ισομερής η κατανομή, είναι πολύ περισσότερα τα αιτήματα των παιδιών δηλαδή που θέλουν παράλληλη στήριξη και από εκεί πηγάζει αυτή η διαφορά, η οποία είναι αυτονόητη γιατί έχει να κάνει με τις δηλώσεις των παιδιών στον ΟΠΣΥΔ, υπάρχει μεγάλη διαφορά Πρωτοβάθμιας-Δευτεροβάθμιας. Και αντίστοιχα είναι φυσικά… Καλύπτονται στο ίδιο ποσοστό πάντως να ξέρετε.

Δείτε ολόκληρη τη συνέντευξη του Γ.Γ. Α. Κόπτση ΕΔΩ

Δείτε επίσης

Παράλληλη Στήριξη σε πολλούς μαθητές από έναν εκπαιδευτικό: Τι απάντησε ο Γ.Γ. ΥΠΑΙΘ 

Δήλωση Ζέττας Μακρή για την Παράλληλη Στήριξη και παρέμβαση της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων ΕΑΕ

Απεργία-αποχή για μέντορα και ενδοσχολικό συντονιστή: Αναβολή της δίκης για τη Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2022

Πότε θα έχουμε τη Β Φάση προσλήψεων-Τι θα περιλαμβάνει: Ενημέρωση από Γ. Μπουλμέτη και Β. Βούγια

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση