Πέμπτη, 30 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

«Ποια παιδαγωγική για ένα σχολείο πραγματικής ισότητας;» – Διάλεξη του Philippe Meirieu – Τρίτη 26 Φεβρουαρίου – Γαλλικό Ινστιτούτο – Αθήνα

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
Ενημέρωση από τον Σπύρο Μανουσέλη – efsyn.gr

Η δεύτερη εκδήλωση του κύκλου «Σύγχρονη Σκέψη» για το 2019 με κεντρικό θεματικό άξονα για φέτος τις προκλήσεις της ισότητας, θα λάβει χώρα την Τρίτη 26 Φεβρουαρίου στις 19.00, στο Auditorium Theo Angelopoulos του Γαλλικού Ινστιτούτου, με προσκεκλημένο τον διεθνούς φήμης παιδαγωγό και καθηγητή Επιστημών και Εκπαίδευσης στη Γαλλία, Φιλίπ Μεϊριό (Philippe Meirieu).
Ο καθηγητής Μεϊριό θα δώσει μια πολύ ενδιαφέρουσα διάλεξη με θέμα «Ποια παιδαγωγική για ένα σχολείο πραγματικής ισότητας;», με ταυτόχρονη μετάφραση στα ελληνικά.

Ο ομιλητής, ομότιμος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Lumière-Lyon 2, αναγνωρίζεται διεθνώς ως ένας από τους πιο σημαίνοντες Γάλλους ειδικούς στις επιστήμες της Εκπαίδευσης και είναι εμπνευστής πολλών εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων στη Γαλλία.

Για περισσότερο από μισό αιώνα, οι περισσότεροι κοινωνιολόγοι της εκπαίδευσης συμφωνούν με τη διαπίστωση ότι το σχολείο αναπαράγει, όταν δεν τις επιδεινώνει, τις κοινωνικές ανισότητες.
Μολονότι οι περισσότερες χώρες του κόσμου προώθησαν τον εκδημοκρατισμό της ελεύθερης πρόσβασης στο σχολικό τους σύστημα, ο εκδημοκρατισμός της πρόσβασης δεν οδήγησε σε πραγματική παιδαγωγική ισότητας ως προς τις δυνατότητες στην παιδαγωγική επιτυχία.
Από αυτή την εμπειρική διαπίστωση προκύπτει το εύλογο ερώτημα-αίτημα: Μήπως τελικά απαιτείται να οικοδομήσουμε εκ νέου τα σχολικά μας συστήματα πάνω σε διαφορετικές αρχές, ικανές να υλοποιήσουν μια πραγματική ισότητα; Ποιος είναι ο ρόλος της παιδαγωγικής στη διατήρηση αυτών των ανισοτήτων; Τέτοιου είδους προβληματικές θα αναπτύξει ο Φιλίπ Μεϊριό στην ομιλία του στην Αθήνα.

Ηδη από τα πρώτα ερευνητικά του βήματα, ο Μεϊριό εστίασε στις αλληλεπιδράσεις μεταξύ μαθητών κατά τη μαθησιακή διαδικασία και οδηγήθηκε στην ανακάλυψη και τεκμηρίωση της έννοιας της «διαφοροποιημένης παιδαγωγικής». Μετά την εκπόνηση πλήθους ερευνητικών έργων σχετικά με το «ενιαίο γυμνάσιο» και τις προϋποθέσεις επιτυχίας σε αυτό οδηγήθηκε στην ανάλυση της θέσης του υποκειμένου κατά την παιδαγωγική διαδικασία αλλά και των σχέσεων μεταξύ ηθικής και παιδαγωγικής.

Την εκδήλωση θα συντονίσει η Ελενα Θεοδωροπούλου, καθηγήτρια Φιλοσοφίας της Παιδείας και Πρακτικής Φιλοσοφίας, αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Η είσοδος στην εκδήλωση είναι ελεύθερη για το κοινό και θα υπάρχει ταυτόχρονη μετάφραση, ενώ θα δοθούν και πιστοποιητικά παρακολούθησης στους φοιτητές.

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση