Τετάρτη, 27 Ιανουαρίου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ Ειδικών σχολείων του Αιγάλεω για τη μη λήψη επιπλέον μέτρων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ Ειδικών σχολείων του Αιγάλεω: “H λειτουργία τους χωρίς λήψη επιπλέον μέτρων, συνιστά σοβαρότατη αμέλεια εκ μέρους της πολιτείας”.

Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ

Αναφορικά με την λειτουργία σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης εν μέσω έξαρσης της πανδημίας είναι το περιεχόμενο επιστολής, η οποία απεστάλη στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, στον ΕΟΔΥ και στα κόμματα της Βουλής, από 140 εκπαιδευτικούς, ΕΕΠ και ΕΒΠ ΣΜΕΑΕ του Αιγάλεω Αττικής.

Οι εκπαιδευτικοί-ΕΕΠ και ΕΒΠ ζητούν να ληφθούν  μέτρα προστασίας έναντι της διασποράς του κορονοϊού και θεωρούν πως η λειτουργία των ειδικών σχολείων, ως έχει, δηλαδή χωρίς λήψη επιπλέον μέτρων, συνιστά σοβαρότατη αμέλεια εκ μέρους της πολιτείας.

Δείτε την επιστολή
Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ

Αιγάλεω, 24/11/20

ΠΡΟΣ:

-Την Υπουργό Παιδείας κα Νίκη Κεραμέως

-Την Υφυπουργό Παιδείας κα Σοφ. Ζαχαράκη

-τη Γεν. Γραμματέα ΠΕ και ΔΕ κα Αναστ. Γκίκα

-τον Δ/ντη Β/μιας Εκπ/σης Γ΄Αθήνας κ. Αλεξανδρή

-τον πρόεδρο του ΕΟΔΥ κ. Π Αρκουμανέα

-την Επιτροπή ΕΟΔΥ

-εκπροσώπους κομμάτων

Θέμα: Λειτουργία σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης εν μέσω έξαρσης της πανδημίας

Αξιότιμες / -οι Κυρίες /- οι,

Είμαστε σε μια περίοδο έξαρσης της πανδημίας με τον ιό κυριολεκτικά να θερίζει. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του κυβερνητικού εκπροσώπου κ. Πέτσα, είμαστε σε πόλεμο.

Υπό αυτές τις συνθήκες λοιπόν,

οι υπηρετούντες στις ΣΜΕΑΕ, εκπαιδευτικοί, ειδικό επιστημονικό προσωπικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό όπως και όλος ο μαθητικός πληθυσμός αυτών των σχολείων μάλλον έχει αφεθεί στο “έλεος του Θεού”. Αισθανόμαστε ανοχύρωτοι μπροστά στην απειλή του κορωνοϊού και νιώθουμε πως η πολιτεία δεν μας προστατεύει, τουναντίον μας εμπαίζει.

Μοναδική μέριμνα απ’ την αρχή της σχολικής χρονιάς μία υφασμάτινη μάσκα και μάλιστα υπερμεγέθης.

Απ’ την άνοιξη κιόλας

πλήθαιναν οι φωνές εκπαιδευτικών και γονέων για  λήψη ουσιαστικών μέτρων σε όλα τα σχολεία, όπως μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, επιπλέον προσλήψεις εκπαιδευτικών , προσλήψεις καθαριστών/τριών , διενέργεια δωρεάν τεστ covid, αλλά φωνή βοώντος εν τη ερήμω.

Από τις 16/11 οι μοναδικές σχολικές μονάδες εν λειτουργία είναι τα ειδικά σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης.

Οι ΣΜΕΑΕ εξαιρέθηκαν της γενικής ρύθμισης για αναστολή της λειτουργίας των σχολικών μονάδων.

Κανένα ουσιαστικό μέτρο όμως δεν ελήφθη για την ασφαλή λειτουργία τους.

Το τελευταίο διάστημα

διάφορες συλλογικότητες, τα συνδικαλιστικά σωματεία των εκπαιδευτικών, κάποιες ΕΛΜΕ και η ΟΛΜΕ, το συνδικαλιστικό όργανο του ΕΕΠ και ΕΒΠ (ΠΟΣΕΕΠΕΑ), επιστημονικές ενώσεις όπως η ΕΝΕΛΕΑ, διάφοροι σύλλογοι διδασκόντων σε όλη τη χώρα όπως και συλλογικότητες γονέων και κηδεμόνων   έχουν απευθύνει αιτήματα προς τους αρμοδίους και έχουν διατυπώσει συγκεκριμένες θέσεις για την ασφαλέστερη λειτουργία των ΣΜΕΑΕ σε αυτή την δύσκολη συγκυρία. Συντασσόμαστε με όλους αυτούς τους φορείς.

Συμμεριζόμαστε/βιώνουμε εκ των έσω

την αγωνία και τον φόβο των υπηρετούντων συναδέλφων σε δομές ΕΑΕ. Κοινός τόπος όλων των ψηφισμάτων, επιστολών, ανακοινώσεων είναι να διενεργούνται με κρατική μέριμνα τεστ ανίχνευσης κορωνοϊού σε τακτά διαστήματα.

Σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες,

εν μέσω έξαρσης της πανδημίας, με τον ιό να θερίζει και τη χώρα να βρίσκεται σε κατάσταση πολέμου όπως διαμηνύει η κυβέρνηση, έχουμε τις ΣΜΕΑΕ να λειτουργούν με τα εξής δεδομένα :

  • Δεν υπάρχει υποχρεωτικότητα στη χρήση μάσκας (το βασικό όπλο μας για την προστασία απ’ τον κορωνοϊό σύμφωνα με τους ειδικούς)- κάτι που σαφώς δε γίνεται να επιβληθεί στις ΣΜΕΑΕ -όπως συμβαίνει οπουδήποτε αλλού, σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους,
  • Το δυναμικό των σχολείων αυτών έχει μειωθεί κατά πολύ λόγω λήψης αδειών ειδικού σκοπού, που προκύπτει φυσικά από την αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων της Α/θμιας Εκπαίδευσης.
  • Οι ΣΜΕΑΕ είναι διαδημοτικές δομές και οι μαθητές/τριες μετακινούνται καθημερινά με μεταφορικά μέσα, πούλμαν ή ταξί με αυξημένη πληρότητα.
  • Η διδασκαλία και υποστήριξη των μαθητών/τριών στις ΣΜΕΑΕ απαιτεί εγγύτητα του διδάσκοντα με το παιδί και
  • Η πλειοψηφία του μαθητικού πληθυσμού δεν μπορεί να εφαρμόσει τα στοιχειώδη μέτρα προφύλαξης (πλύσιμο χεριών, τήρηση αποστάσεων, χρήση μάσκας, καθαριότητα) τόσο εντός της αίθουσας διδασκαλίας όσο και στους κοινόχρηστους χώρους κατά τα διαλείμματα εξαιτίας της χαμηλής νοητικής λειτουργικότητας (αυτισμός, βαριά νοητική υστέρηση, διαταραχές συμπεριφοράς και συνοδά οργανικά προβλήματα).
Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ
Παρακάτω διατυπώνουμε κάποια ερωτήματα με αποδέκτες την Επιτροπή του ΕΟΔΥ και την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ.
  • Να μας απαντήσουν υπεύθυνα για ποιον λόγο οι ΣΜΕΑΕ εξαιρέθηκαν της απόφασης για αναστολή λειτουργίας που ίσχυσε για τις υπόλοιπες σχολικές μονάδες.
  • Ποια είναι η θέση της Επιτροπής του ΕΟΔΥ και των αρμοδίων Υπουργών σχετικά με την αναγκαιότητα λήψης επιπλέον μέτρων και ρυθμίσεων για την απρόσκοπτη λειτουργία των ΣΜΕΑΕ, όπως πχ η διενέργεια τεστ ανίχνευσης κορωνοϊού στα μέλη της σχολικής κοινότητας ανά τακτά διαστήματα;
  • Να μας απαντήσουν εμπεριστατωμένα αν θεωρούν, υπό τις παρούσες συνθήκες και με τα υπάρχοντα δεδομένα, ότι οι ΣΜΕΑΕ δεν αποτελούν υπερεστίες μετάδοσης του κορωνοϊού.

Θεωρούμε πως η εκπαίδευση και υποστήριξη των μαθητών μας δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω τηλεκπαίδευσης και η συνέχιση της δια ζώσης διδασκαλίας χαρακτηρίζεται εκ των ων ουκ άνευ.

Κατανοούμε πλήρως την ανησυχία των γονέων μαθητών ΑμεΑ για πιθανό κλείσιμο των σχολείων.

Θεωρούμε όμως αδιαπραγμάτευτη συνθήκη την προστασία της δημόσιας υγείας.

Βάσει όλων των ως άνω αναγραφόμενων στοιχείων θεωρούμε πως η λειτουργία των ειδικών σχολείων, ως έχει, δηλαδή χωρίς λήψη επιπλέον μέτρων, συνιστά σοβαρότατη αμέλεια εκ μέρους της πολιτείας.

Απευθυνόμαστε στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, στη Διοίκηση του ΕΟΔΥ και σε όλα τα κόμματα του ελληνικού κοινοβουλίου

Όλοι εμείς, οι άνθρωποι των ειδικών σχολείων, εκπέμπουμε SOS!

Προστατέψτε τις ζωές του προσωπικού και των μαθητών των ΣΜΕΑΕ!

Ακούστε επιτέλους τις φωνές μας!

Ικανοποιήστε τα αιτήματά μας  ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ!

Εκπαιδευτικοί, ΕΕΠ και ΕΒΠ των ΣΜΕΑΕ του Αιγάλεω

Δείτε σχετικά

 Ειδικά σχολεία Μακεδονίας: Ενημέρωση της κατάστασης για μέριμνα αρμοδίων | Επιστολή ΠΟΣΕΕΠΕΑ
Επισφαλείς συνθήκες εργασίας: Επιστολή Συλλόγου Διδασκόντων ΕΝΕΕΓΥΛ Περιστερίου
Σχολεία: Δηλώσεις για το πότε θα επαναλειτουργήσουν Κεραμέως-Σύψα-Παγώνη-Ζέρβα
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση