“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Διαμαρτυρία της Διεθνούς Ομοσπονδίας Ενώσεων Κλασικών Σπουδών για την αντικατάσταση των Λατινικών από την Κοινωνιολογία

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΑΝΑΦΟΡΑ

Προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Κωνσταντίνο Γαβρόγλου
Θέμα: «Επιστολή διαμαρτυρίας του Προέδρου της Διεθνούς Ομοσπονδίας Ενώσεων Κλασικών Σπουδών για την απόφαση αντικατάστασης της διδασκαλίας των Λατινικών από την Κοινωνιολογία»
Αθήνα, 20 Φεβρουαρίου 2019
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Σας διαβιβάζουμε επιστολή του Προέδρου της Διεθνούς Ομοσπονδίας Ενώσεων Κλασικών Σπουδών (FIEC), Καθ. Franco Montanari, με την οποία εκφράζει την διαμαρτυρία της FIEC απέναντι στην εξαγγελθείσα αντικατάσταση της διδασκαλίας των Λατινικών από την Κοινωνιολογία στο Λύκειο, διατυπώνοντας παράλληλα την ελπίδα η έκκληση αυτή να εισακουσθεί από το Υπουργείο Παιδείας.
Παρακαλούμε για την εξέταση του ζητήματος και την ενημέρωσή μας για τις προθέσεις ή/και τον προγραμματισμό σας επ’ αυτού.
Η αναφέρουσα Βουλευτής
Νίκη Κ. Κεραμέως, Επικρατείας

Διεθνής Ομοσπονδία Ενώσεων Κλασικών Σπουδών
Πρόεδρος
Καθ. Φράνκο Μοντανάρι
Via San Luca 8 I – 56011 Calci (PI)
tél. (prof.) + 39 050 550 523
tél. (privé) + 39 050 939 319
fax + 39 050 551 578
franco.montanari@unige.it
www.fiecnet.org
Καθ. Κώστα Γαβρόγλου
Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
Α. Παπανδρέου, Μαρούσι, 15180, Ελλάδα
minister@minedu.gov.gr
Πίζα, 8 Φεβρουαρίου 2019
Κύριε, με μεγάλη έκπληξη, η FIEC ενημερώθηκε για την πρόσφατη απόφαση του Ελληνικού Υπουργείου Παιδείας να καταργήσει τη διδασκαλία των Λατινικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Λύκειο) και να την αντικαταστήσει με την Κοινωνιολογία.
Η Διεθνής Ομοσπονδία Ενώσεων Κλασικών Σπουδών (FIEC) είναι η οργάνωση – ομπρέλα που εκπροσωπεί όλες τις ενώσεις Κλασικών Σπουδών σε όλο τον κόσμο. Ανησυχούμε ιδιαίτερα για την πρόσφατη απόφασή σας, επειδή η Ελλάδα, μεταξύ όλων των χωρών του κόσμου, κατέχει μια μοναδική θέση στη στήριξη της μελέτης του αρχαίου ελληνο-ρωμαϊκού κόσμου. Η πρόσβαση στα αρχαία ελληνικά και στα λατινικά είναι το απολύτως απαραίτητο κλειδί για την κατανόηση αυτού του πολιτισμού.
Δεν αμφισβητούμε τη σημασία της κοινωνιολογίας σε ένα σχολικό πρόγραμμα σπουδών. Ωστόσο, η μελέτη των λατινικών εξακολουθεί να κατέχει κεντρική θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: αποτελεί τη βάση για την πρόσβαση σε πολυάριθμες ευρωπαϊκές γλώσσες και συνιστά το θεμέλιο της ορολογίας των φυσικών επιστημών, της μηχανικής και του δικαίου.
Ευελπιστούμε ότι το ελληνικό Υπουργείο Παιδείας θα δείξει ευαισθησία στην έκκληση που απευθύνουμε στο όνομα πολλών ενώσεων και συναδέλφων από όλο τον κόσμο, που στηρίζονται στην προσπάθεια κάθε κυβέρνησης να συνεχίσει τη διδασκαλία των Λατινικών και των Αρχαίων Ελληνικών.
Ειλικρινώς,
Φράνκο Μοντανάρι (Πρόεδρος FIEC)
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση