Σάββατο, 15 Φεβρουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Διαμαρτυρία για τις θέσεις προς διορισμό εκπαιδευτικών Βιολογίας (ΠΕ04.04) από την Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (ΠΕΒ)

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Διαμαρτυρία για τις θέσεις προς διορισμό εκπαιδευτικών Βιολογίας (ΠΕ04.04) από την Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (ΠΕΒ) – Δελτίο Τύπου.

Διαμαρτυρία για τις θέσεις προς διορισμό

Δελτίο Τύπου για την άδικη και άνιση, όπως αναφέρει, αντιμετώπιση των Βιολόγων εκπαιδευτικών μετά την ανακοίνωση της κατανομής των θέσεων μόνιμου διορισμού από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, κοινοποίησε η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (ΠΕΒ).

Αναλυτικά
Διαμαρτυρία για τον καθορισμό των θέσεων προς διορισμό μονίμων εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης Βιολογίας (ΠΕ04.04)

Το ΔΣ της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων εκφράζει την εντονότατη δυσαρέσκεια και το άνευ προηγουμένου αίσθημα κατάφωρης αδικίας εναντίον του κλάδου των Βιολόγων ΠΕ04.04 από την κατανομή των μόνιμων διορισμών που ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων στις 12/7/2021.

Η ΠΕΒ είχε εγκαίρως δημοσιοποιήσει και αποστείλει στο Υπουργείο τις τεκμηριωμένες με στοιχεία θέσεις της, σχετικά με τους διορισμούς στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Πιο συγκεκριμένα, είχαμε τονίσει ότι

το δικαίωμα στην εργασία είναι ιερό και επίσης ότι είναι αυτονόητο το γεγονός ότι η στελέχωση της εκπαίδευσης, όπως και ολόκληρου του δημόσιου τομέα, πρέπει να γίνεται βάση των πραγματικών αναγκών και όχι στη βάση συντεχνιακών αντιλήψεων.

Στο πλαίσιο αυτό δεν ζητήσαμε ποτέ

ούτε και τώρα ζητάμε την εύνοια έναντι οποιουδήποτε άλλου κλάδου, αλλά την τήρηση της νομιμότητας, με δίκαιες και διαφανείς διαδικασίες.

Θεωρούσαμε και θεωρούμε αυτονόητο ότι

η κατανομή των διοριστέων πρέπει να γίνει με δίκαιο τρόπο στα νομοθετημένα οργανικά κενά και σε κάθε περίπτωση στο ίδιο ποσοστό κάλυψης επί των οργανικών κενών κάθε ειδικότητας.

Η χθεσινή ανακοίνωση ωστόσο μας δείχνει ότι η κατανομή έγινε με αδιευκρίνιστο και αδιαφανή τρόπο ο οποίος ήταν εις βάρος των Βιολόγων.

Ειδικότερα, τα οργανικά κενά Βιολογίας

στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τα οποία ανακοινώθηκαν με τις εγκυκλίους των μετατάξεων στην Διαύγεια είναι 760 (+28 από περιοχές που δεν συμπεριλήφθηκαν στις μετατάξεις), 18 στα Μουσικά Σχολεία και 6 Φυσιογνωστών, που εντάσσονται στους πίνακες των Βιολόγων.

Η επιλογή του Υπουργείου Παιδείας ήταν να καλύψει μόνο τα 424 αυτών, δηλαδή το 53,8% (424/788) των οργανικών κενών Βιολογίας.

Ωστόσο, σε πολλούς άλλους κλάδους του Υπουργείο επέλεξε να καλύψει σχεδόν το σύνολο των οργανικών κενών.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι καλύφθηκε:
  • το 100% των 108 κενών της ειδικότητας ΠΕ01,
  • το 97,9% των 379 κενών της ειδικότητας ΠΕ02,
  • το 90,95% των 216 κενών της ειδικότητας ΠΕ03,
  • το 100% των 87 κενών της ειδικότητας ΠΕ04.01,
  • το 91,3% των 334 κενών της ειδικότητας των ΠΕ04.02 κλπ.
Από τα 750 κενά που φαίνεται ότι απέμειναν,

τα 342 (45,6%) αφορούν τους Βιολόγους και τα υπόλοιπα 408 (54,4%) όλες τις υπόλοιπες 54 ειδικότητες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση!!!! Είναι προφανές λοιπόν ότι το Υπουργείο δεν αντιμετώπισε ισότιμα και δίκαια όλες τις ειδικότητες, εφόσον δεν έδωσε παντού το ίδιο ποσοστό κάλυψης οργανικών κενών.

Η άδικη αντιμετώπιση των Βιολόγων εκπαιδευτικών και της Επιστήμης της Βιολογίας από το Υπουργείο Παιδείας, είναι διαχρονικά σταθερή.

Το 2016 μειώθηκαν οι ώρες Βιολογίας στο Γυμνάσιο

από τέσσερεις σε τρείς και το 2018 καταργήθηκε η διδασκαλία της Βιολογίας Γενικής Παιδείας της Γ Λυκείου(2 ώρες), στα ΕΠΑΛ τα Βιολογικά μαθήματα (Γενετική, Βιοχημεία, Ανοσολογία, Μικροβιολογία κλπ) τα διδάσκουν 15 διαφορετικές ειδικότητες αλλά όχι οι Βιολόγοι.

Φυσιολογικά θα ήταν περιττό,

το 2021 και εν μέσω της χειρότερης πανδημίας που βιώνει η ανθρωπότητα τα τελευταία 100 χρόνια, να τονίσουμε το πόσο σημαντικός είναι ο επιστημονικός γενικότερα και ο βιολογικός εγγραμματισμός ειδικότερα, των μαθητών και της ελληνικής κοινωνίας.

Είναι αντιφατικό η Πολιτεία

να επιθυμεί να εφοδιάσει τους αυριανούς πολίτες με τις απαραίτητες γνώσεις και τις ανάλογες στάσεις απέναντι στα εμβόλια, την αντισύλληψη και τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα, την κλιματική αλλαγή και την αξία των φυσικών οικοσυστημάτων και από την άλλη να αποφεύγει να διορίσει τον αναγκαίο αριθμό Βιολόγων εκπαιδευτικών ώστε το μάθημα της Βιολογίας να διδάσκεται με επάρκεια σε όλες τις τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου.

Το ΔΣ της ΠΕΒ θεωρεί ως αυτονόητο χρέος του να αγωνίζεται για την προβολή της Βιολογίας – της πιο σημαντικής Επιστήμης του 21ου αιώνα- σε όλα τα επίπεδα και να στηρίζει τα δίκαια αιτήματα των συναδέλφων εκπαιδευτικών Βιολόγων.

Καλούμε το Υπουργείο

να δώσει στη δημοσιότητα τις απαραίτητες διευκρινίσεις σχετικά με τα κριτήρια με τα οποία κατέληξε στην παραπάνω απόφαση και να επανεξετάσει τη στάση του πάντα βάση των αρχών της νομιμότητας, της διαφάνειας και της δικαιοσύνης.

Για το ΔΣ της ΠΕΒ

Ο Πρόεδρος                                                                       Ο Γεν. Γραμματέας

Απόστολος Βανταράκης                                                   Γεώργιος Βέρροιος

Καθηγητής Τμ. Ιατρικής Παν. Πατρών                            Εκπαιδευτικός  Β/μιας Εκπαίδευσης

Δείτε επίσης

Κατανομή 11.700 θέσεων γενικής κατά κλάδο, ειδικότητα και ειδίκευση: 6.200 Α/θμια και 5.500 Β/θμια
Εργαζόμενοι σε Η/Υ: Διάλειμμα 15 λεπτών ανά δίωρο-Απόφαση ΣτΕ-Αποζημίωση αν δεν τηρείται το μέτρο
 Αιτήσεις ΠΕΣΥΠ-ΕΠΠΑΙΚ ΑΣΠΑΙΤΕ 2021-22: Από Δευτέρα 12.07 έως Τετάρτη 25.08.2021
Ταυτότητα Συλλόγου Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής- Κάλεσμα νέων μελών
Κεραμέως για λειτουργία εκπαιδευτικών δομών από Σεπτέμβριο και για υποχρεωτικότητα εμβολιασμού εκπαιδευτικών
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply