Σάββατο, 20 Απριλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Διαμαρτυρία για πρόταση Ενωσης Διευθυντών, αλλαγής κανονισμού ΕΔΥ, από εκπαιδευτικούς ΕΑΕ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Διαμαρτυρία για πρόταση Ενωσης Διευθυντών, αλλαγής κανονισμού ΕΔΥ, από εκπαιδευτικούς ΕΑΕ-μελών ΕΔΥ και του Συλλόγου ΠΑΣΥΕΔΕΑ – Σχετικά με την απαλλαγή από εφημερίες.

Διαμαρτυρία για πρόταση Ενωσης Διευθυντών

Για την πρόταση τροποποίησης της διάταξης της παραγράφου 9 του άρθρου 2 της Υ.Α με αριθμ. 134960 /Δ3/22-10-2021, ώστε μόνο τη μία και συγκεκριμένη ημέρα που λειτουργεί στη σχολική μονάδα η ΕΔΥ, ο/η εκπαιδευτικός του Τμήματος Ένταξης, ως μέλος της ΕΔΥ, να μην κάνει εφημερία και να μην του ανατίθεται διοικητικό έργο, αντί για την πλήρη απαλλαγή από τις εφημερίες για όλη την εβδομάδα, την οποία κατέθεσε η Πανελλήνια Επιστημονική Ένωση Διευθυντών-ντριών, διαμαρτύρονται, με επιστολή που κοινοποίησαν, Εκπαιδευτικοί ΕΑΕ-Μέλη ΕΔΥ, Μέλη του Συλλόγου ΠΑΣΥΕΔΕΑ.

Οι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ, μέλη ΕΔΥ, αφού παραθέτουν το σχετικό καθηκοντολόγιο στις ΕΔΥ, αναφέρουν πως καλώς απαλλάσσονται οι εκπαιδευτικοί από τα υπόλοιπα εξωδιδακτικά καθήκοντα και εφημερίες, καθότι όλα όσα αναφέρονται ως καθήκοντα δεν μπορούν να επιτευχθούν μέσα σε μία μόνο ημέρα της εβδομάδας.

Ακολουθεί η επιστολή

Διαμαρτυρία για πρόταση τροποποίησης των μελών της ΕΔΥ

Πρόταση τροποποίησης της διάταξης της παραγράφου 9 του άρθρου 2 της Υ.Α με αριθμ. 134960 /Δ3/22-10-2021, ώστε μόνο τη μία και συγκεκριμένη ημέρα που λειτουργεί στη σχολική μονάδα η ΕΔΥ, ο/η εκπαιδευτικός του Τμήματος Ένταξης, ως μέλος της ΕΔΥ, να μην κάνει εφημερία και να μην του ανατίθεται διοικητικό έργο, αντί για την πλήρη απαλλαγή από τις εφημερίες για όλη την εβδομάδα, κατέθεσε η Πανελλήνια Επιστημονική Ένωση Διευθυντών-ντριών. Πηγή: www.especial.gr

Σχετικά με την απαλλαγή από εφημερίες των εκπ/κών Τμημάτων Ένταξης, που είναι μέλη της Ε.Δ.Υ. Θεωρούμε, πως καμία λογική δεν έχει η πλήρης απαλλαγή από τις εφημερίες, για όλη την εβδομάδα, των εκπαιδευτικών των Τμημάτων Ένταξης, που είναι μέλη της Ε.Δ.Υ.. Απλά, είναι λογικό, τη μία και συγκεκριμένη ημέρα που λειτουργεί στη σχολική μονάδα η Ε.Δ.Υ. ο/η εκπαιδευτικός του Τμήματος Ένταξης, ως μέλος της Ε.Δ.Υ., να μην κάνει εφημερία και να μην του ανατίθεται διοικητικό έργο. Μπορεί όμως να κάνει όλες τις υπόλοιπες μέρες της εβδομάδας. Πηγή: www.especial.gr

Με μεγάλη μας θλίψη, διαβάσαμε την παραπάνω πρόταση και πραγματικά αγανακτήσαμε, κυρίως για τις στάσεις και τις αντιλήψεις που κρύβονται πίσω από αυτήν την θέση. Θα θέλαμε λοιπόν να τοποθετηθούμε απέναντι στην Πανελλήνια Ένωση Διευθυντών/-ντριών  και να τους δείξουμε ποια είναι εκείνα τα σημεία που έχουν λογική και για τα οποία ο νομοθέτης, κατά  την ταπεινή μας άποψη, καλώς απαλλάσσει τους συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς από τα υπόλοιπα εξωδιδακτικά καθήκοντα και εφημερίες.

Με βάση λοιπόν το καθηκοντολόγιο, όπως αυτό περιγράφεται παρακάτω:

Για την επίτευξη του σκοπού της, η Ε.Δ.Υ. ασκεί, σε συνεργασία με το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., για τα θέματα των αρμοδιοτήτων του, σύμφωνα με το άρθρο 11 του ν. 4823/2021 (Α ́ 136) και ιδίως για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή στοχευμένων εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών παρεμβάσεων, σε ατομική ή ομαδική βάση, για την υποστήριξη του συνολικού έργου της σχολικής μονάδας, τις εξής αρμοδιότητες, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 17 του ν. 4823/2021 (Α ́ 136):

α. Διενεργεί διεπιστημονική εκπαιδευτική αξιολόγηση των εμποδίων εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών αναγκών, του είδους των δυσκολιών και των πιθανών εκπαιδευτικών, ψυχοκοινωνικών και άλλων φραγμών στη μάθηση που αντιμετωπίζουν συγκεκριμένοι μαθητές.

β. Διαμορφώνει πρόγραμμα μικροομαδικής ή εξατομικευμένης διδασκαλίας για μαθητές με διαπιστωμένη δυσκολία μάθησης και συμπεριφοράς και υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς της τάξης, στην οποία φοιτούν ως προς τα ζητήματα διαφοροποιημένης διδασκαλίας.

γ. Πραγματοποιεί συνεργατική διεπιστημονική αντιμετώπιση των δυσκολιών του μαθητή στη σχολική τάξη με τα μέσα και τους πόρους που είναι διαθέσιμοι στη σχολική μονάδα, στο σπίτι και στην κοινότητα και εισηγείται, με τη συναίνεση των γονέων ή κηδεμόνων τους για τους μαθητές που χρειάζονται υποστήριξη, την παραπομπή τους στις ειδικές αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες.

δ. Έχει την ευθύνη για την εισήγηση και τη διαμόρφωση εξατομικευμένου προγράμματος εκπαίδευσης
και διεπιστημονικής υποστήριξης για τους μαθητές με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες της σχολικής μονάδας, το οποίο επικαιροποιείται ανά τρίμηνο, σε συνεργασία με τους γονείς ή κηδεμόνες του μαθητή ή και τον ίδιο τον μαθητή, όπου αυτό καθίσταται δυνατόν, το οποίο εξειδικεύει σε συγκεκριμένους βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους.

ε. Εισηγείται για μαθητές της σχολικής μονάδας να υποστηρίζονται στα Τμήματα Ένταξης με τη συναίνεση
των γονέων ή κηδεμόνων τους μέχρι και την έκδοση της αξιολογικής έκθεσης από το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ..

στ. Παρακολουθεί και υποστηρίζει την εκπαιδευτική και ψυχοκοινωνική πορεία των μαθητών και εφαρμόζει πρόγραμμα υποστήριξης των γονέων ή κηδεμόνων καθώς και των μαθητών που δέχονται κατ’ οίκον διδασκαλία.

ζ. Συντονίζει και παρακολουθεί τις δράσεις κοινωνικής στήριξης του μαθητή και των γονέων ή κηδεμόνων του και συνεργάζεται με τις κοινωνικές υπηρεσίες του Δήμου και άλλους αρμόδιους φορείς.

Στην επιστολή σας αναφέρετε ότι η ΕΔΥ λειτουργεί 1 μέρα την εβδομάδα. Αυτό το γεγονός αποκλίνει πλήρως από την αλήθεια, καθότι από όλα τα παραπάνω που αναφέρονται με σαφήνεια στο καθηκοντολόγιο των μελών της ΕΔΥ, δεν μπορούν να επιτευχθούν μέσα σε μία μόνο ημέρα της εβδομάδας. Μόνο οι άτυπες αξιολογήσεις προς δική σας ενημέρωση διαρκούν από μία έως δύο ώρες. Εάν λοιπόν θεωρήσουμε πως βρισκόμαστε σε ένα σχολείο με 30 μαθητές με διαγνώσεις και άλλους 30 μαθητές χωρίς διαγνώσεις, αντιλαμβάνεστε πόσος όγκος και φόρτος εργασίας είναι να γραφτούν 60 εξατομικευμένα προγράμματα. Και πολύ περισσότερο με πίεση χρόνου, γιατί θα πρέπει να ξεκινήσει και η εφαρμογή τους.

Εαν υιοθετηθεί η δική σας λογική, και γράφουμε μία μόνο ημέρα της εβδομάδας και έχουμε να γράψουμε 60 το πιο πιθανό σενάριο είναι να τελειώσουμε τον Μάιο, επομένως μάλλον ο θεσμός δεν μπορεί να λειτουργήσει.Είναι επιτακτική ανάγκη να σας θυμίσουμε πως μέλη της ΕΔΥ είμαστε όλη την εβδομάδα και όχι μόνο 1 ημέρα. Εάν γίνει ένα συμβάν κρίσης με ένα μαθητή που είναι στην ΕΔΥ, είμαστε εκεί.

Λειτουργούμε καθημερινά και κάθε λεπτό του σχολικού ωραρίου. Εάν υποθέσουμε πως έρχεται ένας γονιός που θέλει να κάνει μια αίτηση για να ενταχθεί στην ΕΔΥ, πριν τα ΚΕΔΑΣΥ, είμαστε εκεί για να τον εξυπηρετήσουμε Παράλληλα, αυτή η μία μέρα που έρχονται τα υπόλοιπα μέλη της ΕΔΥ συνήθως χρειάζονται για συνεδριάσεις,  ενημέρωση γονέων σχετικά με το εξατομικευμένο πρόγραμμα του παιδιού τους, συναντήσεις με τους γονείς για την λήψη ιστορικού κ.λπ., και λαμβάνουν χώρα, μετά το τέλος των δικών μας διδακτικών ωρών και ύστερα από τις δικές τους προγραμματισμένες συναντήσεις που έχουν οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί.Αντιλαμβάνεστε πως μέσα σε μια μέρα δύσκολα λοιπόν μπορούν να συντονιστούν όλα τα παραπάνω.

Αγαπητοί συνάδελφοι -διευθυντές θα μπορούσαμε να σας παραθέσουμε άπειρα παραδείγματα για τον λόγο που ο νομοθέτης γράφει, όπως γράφει και γιατί έχει λογική. Αυτό που δεν έχει λογική είναι να προβαίνετε σε μια τέτοια πρόταση ενάντια στους συναδέλφους της ειδικής αγωγής που έχει πέσει πάνω τους όλο αυτό το βάρος, ακόμα και της επιμόρφωσης και υποστήριξης των συναδέλφων και της παροχής εκπαιδευτικού υλικού σε αυτούς και κατ’  επέκταση ενάντια και στους ίδιους τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και τους γονείς τους. Αυτή η υπονόμευση, είτε με βούληση είτε από άγνοια, καταστρατηγεί τα δικαιώματα των μαθητών μας, καθώς μια τέτοια πρόταση θα μας αναγκάσει στην πρόχειρη, αντιεπιστημονική και αντιπαιδαγωγική δουλειά με την απλή συγκέντρωση στοιχείων σε φακέλους, και όχι στην ουσιαστική δουλειά που από εμάς τους “ειδικούς” της ειδικής αγωγής που την κάνουμε, γνωρίζουμε πως μόνο με υπευθυνότητα και συνείδηση γίνεται.

Για όλα τα παραπάνω συνεπώς  λυπούμαστε αλλά ΟΧΙ δεν μπορούμε να κάνουμε όλες τις υπόλοιπες μέρες της εβδομάδας εφημερίες και διοικητικό έργο, έχουμε άλλα καθήκοντα, που πολλές φορές μας υπερβαίνουν ήδη.

 Εκπαιδευτικοί ΕΑΕ-Μέλη ΕΔΥ, Μέλη του Συλλόγου ΠΑΣΥΕΔΕΑ

Δείτε σχετικά

Τμήματα Ενταξης-Εφημερίες: Το νομοθετικό πλαίσιο όπως διαμορφώνεται από Π.Δ, Αποφάσεις και Εγκυκλίους

Τι ισχύει για τις Εφημερίες και την Επιτήρηση μαθητών στο σχολείο 

Οδηγίες για Εφημερίες: Εγκύκλιος Υφυπουργού Παιδείας για αυστηρή τήρηση και ορθή εφαρμογή 

Δείτε επίσης

Κατάργηση γραφειοκρατίας ζητά η Ενωση Διευθυντών από το Υπουργείο Παιδείας 

Οδηγός εκπαιδευτικού-ΕΕΠ-ΕΒΠ 2022: Νομοθεσία-Λειτουργία Α/θμιας και Β/θμιας-Νεοδιόριστοι-Αναπληρωτές

Ασκηση ιδιωτικού έργου: Γνωμοδοτήσεις ΝΣΚ για 10ωρο και εμπορική ιδιότητα-Αμοιβές | Παράθεση νομοθεσίας 

Διευκρινίσεις αξιολόγησης μαθητών Β΄ και Γ΄ τάξεων Λυκείου για Μαθησιακές Δυσκολίες από τα ΚΕΔΑΣΥ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση