Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Διαμαρτυρία ΣΑΤΕΑ για τους λιγοστούς μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Διαμαρτυρία ΣΑΤΕΑ για τους λιγοστούς μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή – Ζητά άμεση χαρτογράφηση των πραγματικών κενών στην Ειδική Αγωγή.

Διαμαρτυρία ΣΑΤΕΑ

Διαμαρτύρεται στο Υπουργείο Παιδείας ο Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ) για λιγοστούς μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή και ζητά άμεση χαρτογράφηση των πραγματικών κενών και μαζικούς μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή.

Ακολουθεί η επιστολή διαμαρτυρίας του ΣΑΤΕΑ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΣΑΤΕΑ)

Θεσσαλονίκη, 29-7-2024

Θέμα: Επιστολή διαμαρτυρίας για τους λιγοστούς μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή

Η δημοσίευση του πρόσφατου ΦΕΚ για το διορισμό 4.451 εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, προφανώς και δεν μας ευχαριστεί ως προς την κατανομή των θέσεων, μιας και προβλέπει μόλις 53 δασκάλους ΕΑΕ και 161 νηπιαγωγούς ΕΑΕ.

Ως ΣΑΤΕΑ, θέλουμε να επισημάνουμε, ότι οι λιγοστές προσλήψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας ειδικής αγωγής (δάσκαλοι και νηπιαγωγοί) είναι το αποτέλεσμα μια δυσλειτουργικής κατάστασης, που όσο δεν επιλύεται, οι θέσεις ΠΕ61/71 θα παραμένουν ελάχιστες.

Με ανακοινώσεις στη σελίδα του Υπουργείου, ο ίδιος ο Υπουργός κ. Πιερρακάκης είχε εξαγγείλει ότι στον κλάδο μας θα καλύπτονταν οι θέσεις 1:1 (μία συνταξιοδότηση-ένας διορισμός) το οποίο δεν προβλέπεται όπως φανερώνεται από την κατανομή. Επίσης, στο σημείο αυτό, θα θέλαμε να επισημάνουμε τις προσπάθειες μας μέσω δημοσιοποιημένων κειμένων και προτάσεων μας για την δημιουργία νέων οργανικών θέσεων σε όλο το φάσμα της ειδικής αγωγής με επιστημονικά μελετημένες προτάσεις, οι οποίες δεν εισακούστηκαν. Δεν κατέστη δυνατό με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας να επικοινωνήσουμε στον μέγιστο δυνατό βαθμό τις θέσεις μας παρά μόνο εγγράφως και μέσω του Προϊσταμένου της Ειδικής Αγωγής, παρά τις προσπάθειες μας για συναντήσεις με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ. Πραγματοποιήσαμε συναντήσεις με πολιτικά και διοικητικά πρόσωπα, εκπροσώπους όλων σχεδόν των παρατάξεων και τον συνδικαλιστικό μας φορέα.

Η εν λόγω απόφαση καταδεικνύει την προφανή αδιαφορία του Υπουργείου Παιδείας για τα ζητήματα της ειδικής αγωγής και τις ανάγκες των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Μας προβληματίζει έντονα το γεγονός ότι σε σχέση με τα δημοσιευμένα κενά και μετά τις μεταθέσεις και μετατάξεις των εκπαιδευτικών, οι προσλήψεις θα έπρεπε να είναι περισσότερες…

Αναλυτικότερα, θεωρούμε απαραίτητο να γίνει χαρτογράφηση των κενών στην Πρωτοβάθμια Ειδική Αγωγή από το Υπουργείο σε συνεργασία με τις κατά τόπους Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν σχολεία που ενώ έχουν μαθητές με γνωμάτευση απ’ το οικείο ΚΕΔΑΣΥ για υποστήριξη από Τμήμα Ένταξης, δεν λειτουργεί Τμήμα Ένταξης στο σχολείο, δεν υφίσταται. Θα θέλαμε να γνωρίζουμε αν γίνονται οι απαραίτητες ενέργειες για την ίδρυση Τμημάτων Ένταξης και πώς εν τέλει υποστηρίζονται αυτοί οι μαθητές. Θεωρούμε επιτακτική ανάγκη την απλοποίηση της διαδικασίας ίδρυσης Τμήματος Ένταξης, καθώς η μέχρι τώρα, προαπαιτεί την εμπλοκή-συνεργασία Δήμου, ΚΕΔΑΣΥ, Σχολείου.

Επίσης, ένας παράγοντας που συμβάλλει στην ελαχιστοποίηση των θέσεων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, είναι και το σύστημα προσλήψεων. Η Ειδική Αγωγή προηγείται στις προσλήψεις κι έτσι δάσκαλοι ΠΕ70 με προσόντα στην Ειδική Αγωγή, αν δηλώσουν ότι επιθυμούν πρόσληψη στην ΕΑΕ, είναι πολύ πιθανό αυτή να τους “τραβήξει” κι έτσι να καταλάβουν τη θέση. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και με τις μεταθέσεις, με αποτέλεσμα πολλοί συνάδελφοι ΠΕ71/61 να δυσκολεύονται ακόμα περισσότερο να μετατεθούν.

ΖΗΤΑΜΕ:

● Άμεση χαρτογράφηση των πραγματικών κενών στην Ειδική Αγωγή.

● Απλοποίηση της ίδρυσης Τμημάτων Ένταξης.

● Επίσπευση της διαδικασίας όσων εκκρεμούν, καθώς οι εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών δεν μπορούν να περιμένουν.

● Λύση στο ζήτημα της προτεραιότητας στις Μεταθέσεις και στο σύστημα προσλήψεων.

● Μαζικούς μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή.

Με εκτίμηση,

το ΔΣ του ΣΑΤΕΑ

Δείτε επίσης

Απόφαση κατανομής 1.723 οργανικών εκπαιδευτικών Α/θμιας ανά περιοχή μετάθεσης και σε σχολεία 

Απόφαση κατανομής 1.555 οργανικών θέσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ ανά περιοχή μετάθεσης και σε ΣΜΕΑΕ

Επαναπροκήρυξη 19 θέσεων Συμβούλων Εκπαίδευσης (4 Ψυχολόγων και 1 Κ.Λ. μεταξύ αυτών) – Αιτήσεις

Ο νόμος 5128/2024 για το Ψηφιακό Σχολείο με διατάξεις για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης σε ΦΕΚ 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply