Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών ΠΕ06 στα Δημόσια Νηπιαγωγεία

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών ΠΕ06 στα Δημόσια Νηπιαγωγεία: Για την καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων αλλά και για την υποβάθμιση της ποιότητας δουλειάς. 

Ακολουθεί επιστολή ομάδας εκπαιδευτικών Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, σχετικά με προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην απασχόλησή τους στα Δημόσια Νηπιαγωγεία, στον καινούργιο θεσμό “τα αγγλικά στο Νηπιαγωγείο”.

Η επιστολή

Αθήνα, 9 Οκτωβρίου 2021

Θέμα: “Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών Πε06 Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας σχετικά με προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην απασχόλησή τους στα Δημόσια Νηπιαγωγεία”

Αξιότιμοι κυρίες και κύριοι,

Ως ενημερωμένοι εκπαιδευτικοί πάνω στα σύγχρονα θέματα και νέες τάσεις, είχαμε ενθουσιαστεί με την ιδέα εισαγωγής των αγγλικών στα Δημόσια Νηπιαγωγεία.

Μετά από την δημόσια διαβούλευση του θέματος,

η επικράτηση των επιστημονικών δεδομένων δημιούργησε κλίμα ικανοποίησης στον κλάδο μας για το μέλλον και την εκπαίδευση των παιδιών μας.

Μετά την χαρά όμως που ακολούθησε η είδηση της πρόσληψης μας,  αντιληφθήκαμε ότι δεν θα εργαζόμαστε με πλήρες ωράριο, όπως οι υπόλοιποι συνάδελφοι μας, παρόλο που υπάρχουν πολλές κενές ώρες που θα μπορούσαν να μας έχουν δοθεί.

Προσληφθήκαμε ως εργαζόμενοι μειωμένου ωραρίου από 10 έως 15 ώρες,

ενώ συνάδελφοι μας που επίσης δραστηριοποιούνται στα νηπιαγωγεία έχουν ωράριο 24 ωρών και επίσης υπάρχουν υπάρχουν πολλά κενά σε όμορα δημοτικά σχολεία, όπου και θα μπορούσαμε να συμπληρώνουμε το ωράριό μας.

Με έκπληξή μας λοιπόν

διαβάσαμε στις συμβάσεις εργασίας μας το ωράριο 08.00-14.00, το οποίο αποτελεί το ωράριο των εργαζομένων πλήρους ωραρίου.

Ρωτώντας στις πρωτοβάθμιες διευθύνσεις που ανήκουμε,

λάβαμε την απάντηση ότι είναι τυπικό το ωράριο που αναγράφεται, για να ενημερωθούμε αργότερα ότι το τελικό ωράριο εργασίας μας ξεκινά στις 09.15 και τελειώνει στις 12.45.

Δηλαδή η μοναδική διαφορά μας

με τους εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης είναι περίπου μία ώρα μετά την έναρξη και μία ώρα πριν το σχόλασμα. Αναγόμενο σε πενθήμερη εργασία, πρόκειται περί εργασιακού ωραρίου 20 ωρών με μισές αποδοχές και μισή μοριοδότηση.

Μάλλον δεν ξέρουμε μαθηματικά γιατί νομίζαμε ότι το 15 είναι το μισό του 30 (εργασιακό ωράριο των  εκπαιδευτικών πλήρους ωραρίου).

Απευθυνόμενοι δε εκ νέου

στις διευθύνσεις πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για διευκρινήσεις, συνάδελφος έλαβε την προσβλητική απάντηση από προϊστάμενο του τμήματος ΕΣΠΑ αναπληρωτών,  “μήπως η συνάδελφος ήθελε να την πληρώσει αυτός από την τσέπη του”.

Προσερχόμενοι στα Νηπιαγωγεία,

αντιμετωπίσαμε μια ακόμη σκληρή πραγματικότητα. Δεν υπήρχε τίποτα σε υλικοτεχνική υποδομή για το νέο εγχείρημα.

Εκτός από κάποια δείγματα βιβλίων

τα οποία αποτελούν δωρεά ιδιωτικής εταιρείας και δεν μπορούν να αναπαραχθούν, το υλικό για την διδασκαλία μας θα πρέπει να δημιουργηθεί εξ αρχής από εμάς στον ελεύθερό μας χρόνο!!! Και η πολλά υποσχόμενη επιμόρφωση πάλι στον ελεύθερο μας χρόνο θα είναι.

Κυρίες και κύριοι

δυστυχώς δεν σταματάει στα ωράρια και τις προσβολές η αναλγησία των υπευθύνων αλλά αντιμετωπίζουμε και πραγματικούς κινδύνους για την σωματική μας ακεραιότητα. Μετακινούμαστε σε πολλά σχολεία ανάμεσα σε μικρά χρονικά κενά.

Πολλοί από εμάς έχουμε προσληφθεί σε 5 νηπιαγωγεία.

Καλούμαστε λοιπόν να μετακινούμαστε μεγάλες αποστάσεις στα υποτιθέμενα διαλείμματα με δικά μας έξοδα και δικά μας μεταφορικά μέσα.

Δεν φτάνει

δηλαδή που πληρωνόμαστε για 3 διδακτικές ώρες την ημέρα αλλά απασχολούμαστε για 3,5 πραγματικές ώρες, ανάμεσα σε αυτές τις διδακτικές ώρες είμαστε στους δρόμους και δεν μας καλύπτει κανένας σε πιθανό ατύχημα. Είμαστε εκτεθειμένοι σε κίνδυνο με δική μας ευθύνη.

Κατανοούμε ότι υπήρχε καλή πρόθεση να γίνει ότι καλύτερο και να απορροφηθούν από το υπουργείο Ευρωπαϊκά κονδύλια.

Όμως υπήρχε πολύ χρόνος να οργανωθεί και να υλοποιηθεί ο θεσμός υπό καλύτερες συνθήκες χωρίς να γίνουμε οι εκπαιδευτικοί αντικείμενο εργασιακής εκμετάλλευσης. Η παιδεία αξίζει τον κατάλληλο χρόνο προετοιμασίας.

Σε μερικούς τομείς δεν υπάρχει χώρος για πειραματισμούς. Η πολιτική επιμόρφωσης θα έπρεπε να αποτελεί προϊόν πολιτικού σχεδιασμού ενταγμένου σε ένα ευρύτερο προγραμματισμό.

Επίσης,

θα μπορούσε να είχε γίνει την περασμένη σχολική χρονιά και να πραγματοποιείται φέτος εντός τους εργασιακού ωραρίου. Δεν υπήρχε δα και τόση βιασύνη για έναν νέο θεσμό.

Ναι είναι ένας καινούριος θεσμός τα αγγλικά στο Νηπιαγωγείο. Σε κάθε νέο θεσμό όμως χρειάζεται η επιστράτευση εμπνευσμένων παιδαγωγών, πρόθυμων να δημιουργήσουν και να παράγουν εκπαιδευτικό έργο. Κι εμείς δεν νιώθουμε καθόλου έτσι.

Αντίθετα νιώθουμε ότι η επιτυχία του εγχειρήματος
στηρίζεται μόνο στον ζήλο και την αυταπάρνηση των εργαζομένων, οι οποίοι καλούνται για άλλη μια φορά να  καλύψουν τις αδυναμίες των προγραμμάτων που εξαγγέλλονται.

Διαμαρτυρόμαστε λοιπόν

για την καταστρατήγηση των εργασιακών μας δικαιωμάτων αλλά και για την υποβάθμιση της ποιότητας δουλειάς μας.

Απαιτούμε:

1.      να πληρωνόμαστε και να μοριοδοτούμαστε σύμφωνα με τις πραγματικές ώρες απασχόλησής μας.
2.      να επιμορφωθούμε εντός του ωραρίου εργασίας μας και να εξασφαλιστεί το υλικό διδασκαλίας
3.      να μας δοθούν πραγματικά κενά όμορων σχολείων προκειμένου να συμπληρώνουμε το ωράριό πλήρους εργασιακής απασχόλησης.
4.      να υπάρχει προσαρμογή των ωρολογίων προγραμμάτων των νηπιαγωγείων για να μπορεί να εξυπηρείται εύρυθμα και το μάθημα των αγγλικών

Ομάδα εκπαιδευτικών Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας

Δείτε επίσης

Οδηγός για αγγλικά στο Νηπιαγωγείο: Ολες οι λεπτομέρειες πρόσληψης αναπληρωτών
ΦΕΚ-Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο: Εισαγωγή στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα-Υποχρεωτική επιμόρφωση ΠΕ06-ΠΕ60
Νόμος 4807/2021: Εργαστήρια Δεξιοτήτων-Οργανικές θέσεις-Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο-Παράταση σχολ. έτους

Πριν φύγετε

Τροπολογία 7 άρθρων: Σχολικοί Νοσηλευτές-Βοηθοί Βρεφοκόμοι/Παιδοκόμοι-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΒΕ-ΚΔΒΜ-ΔΙΕΚ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση