Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Διαμαρτυρία ΠΕΕΚΕ για ωρολόγιο Πρόγραμμα-Απόντα τα μαθήματα Κοινωνικών Επιστημών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
Διαμαρτυρία ΠΕΕΚΕ για ωρολόγιο Πρόγραμμα – Απόντα τα μαθήματα Κοινωνικών Επιστημών – Αίτημα συνάντησης με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ.
Διαμαρτυρία ΠΕΕΚΕ
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΞΟΣΤΡΑΚΙΣΜΟ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Με βαθύτατη λύπη, έκπληξη και πλέον σοβαρή ανησυχία παρατηρούμε τις αποφάσεις που λαμβάνει το Υπουργείο Παιδείας το τελευταίο διάστημα, επιλέγοντας μια παιδεία με απόντα τα μαθήματα των Κοινωνικών Επιστημών σε ένα κρισιμότατο σταυροδρόμι για την κοινωνία και το μέλλον της.
Με την ανακοίνωση του νέου ωρολογίου προγράμματος Γενικών και Ειδικών Λυκείων καταργήθηκε χωρίς καμία αιτιολόγηση σχεδόν το σύνολο των μαθημάτων μας από όλα τα Λύκεια της χώρας.
Αναλυτικότερα,
καταργείται από το επόμενο σχολικό έτος το Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα Γ Λυκείου “Κοινωνιολογία”, χωρίς να εμπερικλείεται μετά από δεκαετίες ούτε στα γενικής παιδείας.
Καταργήθηκαν
τα μαθήματα Β Λυκείου “Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών” και “Σύγχρονος Κόσμος- Πολίτης και Δημοκρατία”. Καταργήθηκε το μάθημα της Α Λυκείου “Ευρωπαϊκός Πολιτισμός”, ενώ στην ίδια τάξη μειώθηκε από 3 σε 2 ώρες η διδασκαλία του μαθήματος “Πολιτική Παιδεία” και αφαιρέθηκε η δυνατότητα τελικής του εξέτασης.
Παράλληλα,
σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις της ηγεσίας του Υπουργείου, αποφασίσθηκε η αλλαγή των εγχειριδίων της Ιστορίας, ώστε αυτά να μην έχουν πλέον κοινωνιολογική προσέγγιση, αλλά να στρέφονται μόνο προς ζητήματα εθνικής συνείδησης.
Με τις ανωτέρω πρακτικές
οι κοινωνικές επιστήμες εξαφανίζονται από τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αφήνοντας πρωτοφανώς δυσαναπλήρωτο κενό, τη στιγμή που
οι μελλοντικοί φοιτητές του πεδίου θα εισαχθούν σε σχολές Κοινωνικών Επιστημών που αγγίζουν πλέον του 75% του ανθρωπιστικού πεδίου, τη στιγμή που όλη η Ευρώπη με ειδικά κονδύλια προσπαθεί από την πρωτοβάθμια να έχει στα ωρολόγια της προγράμματα μαθήματα Κοινωνικών Επιστημών, ώστε να δημιουργήσει πολίτες και ανθρώπους ικανούς να ανταποκριθούν στις ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις της κοινωνίας και στους κινδύνους που ελλοχεύουν.
Σήμερα,
που και η ίδια μας η χώρα διανύει κομβικής σημασίας για την ίδια της την ιστορία μέρες, με το μόρφωμα της Χρυσής Αυγής, με τους πολίτες της να υψώνουν ασπίδα προστασίας προφυλάσσοντας τη Δημοκρατία από έννοιες όπως αυτή του φασισμού, την ίδια στιγμή η πολιτική ηγεσία αποφασίζει αναιτιολόγητα να πετάξει στον καιάδα τα μαθήματα κοινωνικών επιστημών.
Μαθήματα που διδάσκουν το πολίτευμα, τα συνταγματικά δικαιώματα και την προστασία τους, τη διάκριση των εξουσιών, τον τρόπο διακυβέρνησης, κοινωνιολογικές έννοιες με βαθύτατο περιεχόμενο όπως αυτές του ρατσισμού, της ξενοφοβίας, της διαφορετικότητας, της εγκληματικότητας.
Διαμαρτυρία ΠΕΕΚΕ
Επί παραδείγματι,
χωρίς κοινωνιολογική προσέγγιση η Γαλλική Επανάσταση θα ήταν μια μάχη μεταξύ Γάλλων, ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος θα ήταν μια απλή νίκη συμμαχικών δυνάμεων. Το Ολοκαύτωμα, ο ναζισμός δε θα διδάσκονταν ποτέ και φυσικά όπως φαίνεται δε θα χρειαζόταν.
Ιδανικά όπως η πίστη στην ελευθερία, στην ισονομία, στην αυτοδιάθεση άραγε θα ήταν χρήσιμα; Κι η απάντηση είναι φυσικά και ναι.
Χρήσιμα και απαραίτητα όλα τα παραπάνω.
Όσο ποτέ άλλοτε
τα μαθήματα που αφορούν τις κοινωνικές, νομικές και πολιτικές επιστήμες οδηγούν το παιδί σε βαθύτατους και ουσιαστικούς προβληματισμούς, ευαισθητοποιούν, οδηγούν σε γνώση και σε κριτική σκέψη, απαραίτητο εφόδιο για να στελεχωθεί μια κοινωνία υγιής, μια κοινωνία που θα δίνει ελπίδα!
Διαμαρτυρία ΠΕΕΚΕ
Η Διοικούσα Επιτροπή της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών καλεί:
  • Την Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να κάνει δεκτό το αίτημά της για συνάντηση καθώς είναι μείζονος σημασίας να επανέλθουν τα μαθήματα κοινωνικών επιστημών στην εκπαίδευση
  • Τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα να δηλώσουν ηχηρό παρόν, κατανοώντας το βάρος των ευθυνών μας σε τέτοια ιστορική συγκυρία και να προασπίσουν τα δικαιώματα των μαθητών της Δευτεροβάθμιας, των φοιτητών αλλά και των αποφοίτων τους
  • Την ΟΛΜΕ και τις κατά τόπους ΕΛΜΕ να στηρίξουν τα δίκαια αιτήματά μας
  • Τους συμβούλους εκπαίδευσης να τοποθετηθούν επί των θεμάτων
  • Τους συναδέλφους μας που απαρτίζουν τον κλάδο Κοινωνικών Επιστημών (ΠΕ78) με κάθε πρόσφορο μέσο να κινητοποιηθούν,
ώστε από κοινού όλοι
να διασφαλίσουμε το παρόν και το μέλλον των μαθημάτων Κοινωνικών Επιστημών στη δημόσια εκπαίδευση, δικαίωμα όλων των μαθητών μας, αλλά και των φοιτητών, αφού όλα τα ανωτέρω θεωρούνται προαπαιτούμενα για τη μετέπειτα πορεία τους στην τριτοβάθμια, αλλά πρωτίστως υποχρέωση μας απέναντι στην παιδεία και στην κοινωνία του αύριο.
ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΑΝΑΦΑΙΡΕΤΟ ΚΑΙ ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΣ!
Η Δ.Ε. της Π.Ε.Ε.Κ.Ε.

Δείτε επίσης

Ωρολόγια Προγράμματα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 2020-21: Oλων των τύπων των σχολείων
Μαθήματα Γ Λυκείου: Τα Προγράμματα σπουδών σε ΦΕΚ
Προγράμματα Σπουδών Θρησκευτικών: Νέα συμμορφωμένα με τις αποφάσεις ΣτΕ
Νέα Προγράμματα σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από το ΙΕΠ
Προγράμματα Σπουδών 28 ειδικοτήτων για το “Μεταλυκειακό Ετος – Τάξη μαθητείας”

Πριν φύγετε

 Διαδικασία ηλεκτρονικής ψηφοφορίας αιρετών Υπηρεσιακών Συμβουλίων Υπουργείου Παιδείας | Απόφαση
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση