Κυριακή, 16 Φεβρουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Διάταξη: Μονάδες Συνθηκών Διαβίωσης νεοδιόριστων εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Διάταξη: Μονάδες Συνθηκών Διαβίωσης νεοδιόριστων εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού ή Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού.

Διατάξη αναφορικά με τις Μονάδες Συνθηκών Διαβίωσης νεοδιόριστων εκπαιδευτικών ή μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού ή Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, περιέχεται στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων “Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και λοιπές διατάξεις“, το οποίο κατατέθηκε για συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή.

Με την ρύθμιση του άρθρου 372 ορίζεται ρητώς ότι αν εκπαιδευτικός ή μέλος Ειδικού Εκπαιδευτικού ή Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π.) που προσλαμβάνεται ως αναπληρωτής κληθεί να διορισθεί ως μόνιμος σε κενή οργανική θέση κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, υποχρεούται να παραμείνει στη θέση που είναι τοποθετημένος ως αναπληρωτής έως τη λήξη του διδακτικού έτους και λαμβάνει τις μονάδες μετάθεσης ανάλογα με τις συνθήκες διαβίωσης (Μ.Σ.Δ.) που αντιστοιχούν στην έδρα της σχολικής μονάδας ή εν γένει της εκπαιδευτικής δομής όπου υπηρετεί ως αναπληρωτής, εκτός εάν οι Μ.Σ.Δ. που αντιστοιχούν στην έδρα της σχολικής μονάδας ή εν γένει της εκπαιδευτικής δομής του διορισμού του είναι περισσότερες, οπότε και λαμβάνει τις τελευταίες.

Η αναγκαιότητα της διάταξης έχει να κάνει

με το υπάρχον νομοθετικό κενό αναφορικά με την υποχρεωτική παραμονή εκπαιδευτικού ή μέλους Εκπαιδευτικού ή Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π.) στη θέση που είναι τοποθετημένος ως αναπληρωτής έως τη λήξη του διδακτικού έτους αν κληθεί να διορισθεί ως μόνιμος σε κενή οργανική θέση κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, κάτι το οποίο είχε επικρατήσει μερικώς στη διοικητική πρακτική.

Ακολουθεί η διάταξη
Άρθρο 372

Μονάδες Συνθηκών Διαβίωσης νεοδιόριστων εκπαιδευτικών ή μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού ή Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 63 ν. 4589/2019

Στην παρ. 4 του άρθρου 63 του ν. 4589/2019 (Α’ 13), περί πρόσληψης προσωρινών αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.), προστίθεται τρίτο εδάφιο, και η παρ. 4 διαμορφώνεται ως εξής:

« 4. Υποψήφιος εκπαιδευτικός ή μέλος Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π. που προσλαμβάνεται ως αναπληρωτής παραμένει εγγεγραμμένος στους οικείους τελικούς αξιολογικούς πίνακες και δύναται να διοριστεί καθ` όλη τη διάρκεια ισχύος των πινάκων. Σε περίπτωση που κληθεί να διορισθεί ως μόνιμος σε κενή οργανική θέση κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, υποχρεούται να παραμείνει στη θέση που είναι τοποθετημένος ως αναπληρωτής έως τη λήξη του διδακτικού έτους. Στην περίπτωση αυτή λαμβάνει τις Μονάδες Συνθηκών Διαβίωσης (Μ.Σ.Δ.) που αντιστοιχούν στην έδρα της σχολικής μονάδας ή εν γένει της εκπαιδευτικής δομής όπου υπηρετεί ως αναπληρωτής, εκτός εάν οι Μ.Σ.Δ., οι οποίες αντιστοιχούν στην έδρα της σχολικής μονάδας ή εν γένει της εκπαιδευτικής δομής της περιοχής διορισμού του ή της προσωρινής τοποθέτησής του, είναι περισσότερες, οπότε λαμβάνει τις τελευταίες.».

Δείτε σχετικά

Νομοσχέδιο για ΑΕΙ: Κατατέθηκε για συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή με 464 άρθρα 

Διατάξεις: Παράταση άσκησης καθηκόντων Διευθυντών-Υποδ/ντών σχολείων και θητείας Περιφερειακών Διευθυντών 

Διάταξη: Πρόγραμμα νέου Ολοήμερου σχολείου, Δημοτικού και Νηπιαγωγείου 

Δείτε επίσης

Τελικοί Πίνακες Διευθυντών Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας 

Κεραμέως-επιλογές στελεχών: Τι είπε για τις κρίσεις των 14.000 Διευθυντών Σχολικών Μονάδων 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply