Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Διαχείριση κενών και τοποθετήσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ: Διαμαρτυρία για τα σοβαρά προβλήματα από τον ΣΕΕΠΕΑ Κεντρ. & Δυτ. Μακεδονίας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Διαχείριση κενών και τοποθετήσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ: Διαμαρτυρία για τα σοβαρά προβλήματα από τον ΣΕΕΠΕΑ Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας.

Διαχείριση κενών και τοποθετήσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ

Για τα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν στη διαχείριση των λειτουργικών κενών και στις τοποθετήσεις μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης διαμαρτύρεται ο Σύλλογος Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΣΕΕΠΕΑ) Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας.

Ο Σύλλογος, ζητά μεταξύ άλλων, να υπάρξει πλήρης επαναφορά των αρμοδιοτήτων διαχείρισης των τοποθετήσεων του ΕΕΠ-ΕΒΠ, μόνιμων και αναπληρωτών, στα ΠΥΣΕΕΠ που είναι και καθόλα αρμόδια για τις συγκεκριμένες ειδικότητες, όπως ισχύει και στα υπηρεσιακά συμβούλια των εκπαιδευτικών, η επικαιροποίηση των οργανικών και λειτουργικών κενών να γίνεται με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή μετά από γνωμοδότηση του ΠΥΣΕΕΠ, όπως γίνεται αντίστοιχα από τα ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ για τους εκπαιδευτικούς και να ενημερωθούν όλες οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, πως το Αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο για θέματα ΕΕΠ/ΕΒΠ είναι το ΠΥΣΕΕΠ και όχι τα ΠΥΣΔΕ ΠΥΣΠΕ.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση του Συλλόγου

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ & ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.)

Θεσσαλονίκη, 12/09/2024

Αρ. Πρωτ: 41

Πληροφορίες: email: seepeakm@gmail.com

Προς Δ/νσεις Εκπαίδευσης – ΠΔΕ Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας

Κοιν: Μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ – Σχολικές Μονάδες/ΚΕΔΑΣΥ – ΠΟΣΕΕΠΕΑ

Θέμα: Διαμαρτυρία για τη διαχείριση των λειτουργικών κενών από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης

Για ακόμη μια σχολική χρονιά αντιμετωπίζουμε σοβαρά προβλήματα στην αποτύπωση των λειτουργικών κενών από τις Διευθύνσεις εκπαίδευσης και στις τοποθετήσεις αναπληρωτών μελών ΕΕΠ/ΕΒΠ. Αρκετές σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής έμειναν ακάλυπτες από ειδικότητες όπως Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, Σχολικού Νοσηλευτή και Φυσιοθεραπευτή, λογοθεραπευτή. Ενδεικτικά αναφέρουμε: το Ειδικό δημοτικό σχολείο Λοφίσκου, όπου 25 μαθητές έμειναν χωρίς νοσηλευτή, μαθητές που παρουσιάζουν επιληπτικές κρίσεις κ.α. Σχολείο στελεχωμένο με μόνες ειδικότητες σε ΕΕΠ, 1 Λογοθεραεπυτή ΠΕ21 και 1 ΕΒΠ.

Επιπλέον, πραγματοποιήθηκαν τοποθετήσεις ΕΒΠ σε γενικά σχολεία μη συστεγαζόμενα, παρακάμπτοντας για ακόμη μια φορά τις γνωματεύσεις των ΚΕΔΑΣΥ για πλήρη υποστήριξη του μαθητή. Ενδεικτικά αναφέρουμε στην ΔΠΕ Πέλλας: τα 1 ο νηπιαγωγείο Άρνισσας – νηπιαγωγείο Βρυτών, τα 6 ο νηπιαγωγείο Γιαννιτσών – 12ο νηπιαγωγείο Γιαννιτσών, Νηπιαγωγείο Νέας Πέλλας – 2ο νηπιαγωγείο Πέλλας, 6ο Δημοτικό σχολείο Γιαννιτσών και 2ο Δημοτικό σχολείο Γιαννιτσών. Σημαντικό είναι να υπενθυμίσουμε ότι σύμφωνα με το καθηκοντολόγιο του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού στην Γενική Εκπαίδευση, μετά και τη τροποποίηση αυτών στο ΦΕΚ Β 4706 12.10.2021: «Το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό τοποθετείται με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης στη σχολική μονάδα και υποστηρίζει μαθητή ή και μαθητές για τους οποίους έχει εκδοθεί η ως άνω απόφαση έγκρισης και φοιτούν σε αυτήν. Η άσκηση των καθηκόντων του δύναται να επεκτείνεται και σε μαθητές με έγκριση υποστήριξης συστεγαζόμενων σχολείων με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης εφόσον καλύπτονται οι ανάγκες του μαθητή ή των μαθητών της σχολικής μονάδας στην οποία υπηρετεί».

Ένα ακόμη πολύ σημαντικό ζήτημα είναι ότι δεν δηλώθηκαν από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης όλα τα λειτουργικά κενά για τις τοποθετήσεις εκτός και εντός απόσπασης των μελών μας, ΕΕΠ-ΕΒΠ. Για μια ακόμη φορά, εδώ και 5 χρόνια που έχει αρθεί η αρμοδιότητα γνωμοδότησης από τα ΠΥΣΕΕΠ για τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών ΕΕΠ και ΕΒΠ σε ΣΜΕΑΕ και έχει αποδοθεί στις διευθύνσεις εκπαίδευσης (με συνέπεια την εμπλοκή των ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ) αντιμετωπίζουμε σοβαρά προβλήματα στην κατανομή και δήλωση οργανικών και λειτουργικών κενών ΕΕΠ/ΕΒΠ σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής, για τοποθέτηση αποσπασμένων και στη πρόσληψη αναπληρωτών μελών ΕΕΠ/ΕΒΠ. Συνάδελφοι που δεν τοποθετήθηκαν σε σχολεία της προτίμησής τους, με την αιτιολόγηση ότι δεν υπάρχει λειτουργικό κενό, είδαν ξαφνικά να παρουσιάζονται λειτουργικά κενά και να καλύπτονται τελικά με τις προσλήψεις αναπληρωτών.

Επιπλέον, παρατηρήθηκε να διατίθενται και να επανατοποθετούνται μόνιμα μέλη ΕΕΠ/ΕΒΠ σε σχολεία, χωρίς την προηγούμενη γνωμοδότηση του ΠΥΣΕΕΠ, δηλαδή του αρμόδιου υπηρεσιακού συμβουλίου για θέματα που αφορούν ΕΕΠ/ΕΒΠ.

Καταγγέλλουμε :

  • Την παράνομη τοποθέτηση και επέκταση καθηκόντων των συναδέλφων ΕΒΠ, σε μη συστεγαζόμενα σχολεία παρά τις γνωματεύσεις των ΚΕΔΑΣΥ για πλήρη υποστήριξη των μαθητών από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό.
  • Την τοποθέτηση και διάθεση των συναδέλφων σε διαφορετικές σχολικές μονάδες μη συστεγαζόμενες, χωρίς αιτιολογημένη απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης.
  • Την έλλειψη δυνατότητας επιλογής των συναδέλφων που προηγούνται σε μόρια να μπορούν να διαλέγουν πρώτοι σε σχολεία και γενικής και ειδικής εκπαίδευσης.

Εξάλλου γιατί να διαμορφώνεται η λίστα με κριτήρια, προσόντα κλπ εάν δεν δίνεται δυνατότητα επιλογής και κατά συνέπεια βρίσκονται συνάδελφοι που προηγούνται να πηγαίνουν μέχρι και 150χλμ μακριά από την πόλη τους. Για τη διασφάλιση των αρχών Διαφάνειας και Ισονομίας, αλλά και για τη κάλυψη των πραγματικών αναγκών στην Ειδική Αγωγή, το μόνο αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο για τις ειδικότητες των ΕΕΠ/ΕΒΠ είναι το ΠΥΣΕΕΠ .

Ζητάμε:

1) να υπάρξει πλήρης επαναφορά των αρμοδιοτήτων διαχείρισης των τοποθετήσεων του ΕΕΠ – ΕΒΠ (μόνιμων και αναπληρωτών) στα ΠΥΣΕΕΠ που είναι και καθόλα αρμόδια για τις συγκεκριμένες ειδικότητες, όπως ισχύει και στα υπηρεσιακά συμβούλια των εκπαιδευτικών. Αυτό συνέβαινε στο παρελθόν και από τότε που η αρμοδιότητα αυτή έχει αποδοθεί στις διευθύνσεις εκπαίδευσης παρατηρούμε να γίνονται καταχρηστικά και τραγικά λάθη στις τοποθετήσεις, με τα σχολεία να βρίσκονται εκτεθειμένα χωρίς να μπορούν να καλύψουν τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών.

2) η επικαιροποίηση των οργανικών και λειτουργικών κενών να γίνεται με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή μετά από γνωμοδότηση του ΠΥΣΕΕΠ, όπως γίνεται αντίστοιχα από τα ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ για τους εκπαιδευτικούς.

3) να ενημερωθούν όλες οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, πως το Αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο για θέματα ΕΕΠ/ΕΒΠ είναι το ΠΥΣΕΕΠ και όχι τα ΠΥΣΔΕ ΠΥΣΠΕ. Οποιαδήποτε απόφαση από άλλο υπηρεσιακό συμβούλιο να κρίνεται άκυρη.

4) Αίτημα των μελών μας είναι να δίνεται η δυνατότητα ιεράρχησης των επιλογών τους μεταξύ ΕΑΕ και εξειδικευμένης, ΚΕΔΑΣΥ και ΣΔΕΥ, έχοντας την υποχρέωση να δηλώσουν όλους τους τομείς, αλλά με το δικαίωμα προτίμησης τομέα. Είναι απαράδεκτο συνάδελφοι που βρίσκονται πρώτοι στον πίνακα κατάταξης, να αναγκάζονται να κάνουν μέχρι και 150 χιλιόμετρα ημερησίως, ενώ μπορεί να έχουν και 10 χρόνια προϋπηρεσίας.

5) Να δίνονται τα κενά προς κάλυψη ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης, πριν την αίτηση περιοχών των υποψήφιων μελών μας.

6) Η ανακοίνωση τοποθέτησης να γίνεται μέχρι 20 Αυγούστου και νωρίτερα. Είναι ανέφικτο και απάνθρωπο οι συνάδελφοι μέσα σε δύο μέρες να πρέπει να μετακομίσουν, να βρουν κατοικία και να παρουσιαστούν σε περιοχές που απέχουν χιλιόμετρα από τον τόπο κατοικίας τους. Να ληφθούν άμεσα μέτρα στήριξης της διαβίωσης των αναπληρωτών και κυρίως της στέγασής τους.

7) Να δημοσιοποιούνται τα κενά ώστε να υπάρχει απόλυτη διαφάνεια στη διαδικασία κάλυψης των κενών, σε μία φάση, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

8)Να καλυφθούν όλα τα λειτουργικά κενά σε Γενική και Ειδική Εκπαίδευση στη Β΄φάση προσλήψεων αναπληρωτών ΕΕΠ/ΕΒΠ

9) Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί ΕΕΠ-ΕΒΠ, τόσο στην γενική όσο και την γενική αγωγή, ΣΜΕΑΕ, γενικά σχολεία, ΣΔΕΥ, ΚΕΔΑΣΥ κ.α.

Απαιτούμε, την διασφάλιση της διαφάνειας, της δίκαιης και ισότιμης κατανομής των ειδικοτήτων ΕΕΠ, ΕΒΠ σε όλα τα σχολεία με βάση τις δηλωμένες ανάγκες από τους διευθυντές τους, την προστασία των δικαιωμάτων των μελών μας από κάθε κατάχρηση και καταστρατήγηση και γι’ αυτό καθιστούμε υπεύθυνους όλους τους θεσμικούς φορείς όπως το ΥΠΑΙΘΑ, τον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης και την απόδοση άμεσης λύσης με βάση αυτά που προτείνουμε.

Ο Σύλλογός μας θα διεκδικεί σθεναρά, επισημαίνοντας, καταγγέλλοντας, και δημοσιοποιώντας όλα τα φαινόμενα που προκαλούν κακή διαχείριση, αδικίες και αναποτελεσματικότητα στην λειτουργία της δημόσιας εκπαίδευσης και αφορούν τα μέλη μας.

Για το Δ.Σ.

Η Πρόεδρος                           Η Γραμματέας

Τριανταφυλλιά Αρβανίτη    Ελένη Τσαγρή

Δείτε επίσης

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2024-25: Η ταυτότητα του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού 

Οδηγός ΕΒΠ στην εκπαίδευση 

Ποιες άδειες δικαιούνται εκπαιδευτικοί/ΕΕΠ/ΕΒΠ μόνιμοι-αναπληρωτές-νεοδιόριστοι-ΑμεΑ – Ποιος τις χορηγεί 

Πριν φύγετε

Απόφαση μονιμοποίησης νεοδιόριστων του 2020 από το ΠΥΣΠΕ Λακωνίας που αποδέχθηκε συλλογική αίτηση 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply