Σάββατο, 24 Μαΐου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Διδακτικά κενά ενόψει πανελλαδικών: Τι απάντησε στη Βουλή η Υφυπουργός Παιδείας Ζ. Μακρή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Διδακτικά κενά ενόψει πανελλαδικών εξετάσεων: Τι απάντησε στη Βουλή η Υφυπουργός Παιδείας Ζ. Μακρή σε σχετική ερώτηση του Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ κου Γ. Παπαηλιού.

Διδακτικά κενά ενόψει πανελλαδικών

Επίκαιρη Ερώτηση αναφορικά με την κάλυψη των διδακτικών κενών ενόψει Πανελλαδικών Εξετάσεων του Βουλευτή Αρκαδίας του ΣΥΡΙΖΑ κου Γεώργιου Παπαηλιού, συζητήθηκε στη Βουλή.

Την Ερώτηση απάντησε η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Ζ. Μακρή.

Δείτε την Επίκαιρη Ερώτηση ΕΔΩ

________________

Διδακτικά κενά ενόψει πανελλαδικών
Ο Βουλευτής κος Γ. Παπαηλιού στην πρωτολογία του ανέφερε πως:

“Η ερώτηση που συζητείται αφορά στην κενή θέση καθηγητή ΠΕ80 Οικονομολόγου στο Γενικό Λύκειο Τροπαίων του Δήμου Γορτυνίας της περιφερειακής ενότητας Αρκαδίας από την έναρξη του σχολικού έτους και αυτό σημαίνει ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες του συγκεκριμένου λυκείου της ξεχασμένης Αρκαδίας, της ξεχασμένης Γορτυνίας, δεν διδάσκονται ένα πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, αυτό της οικονομίας και μάλιστα ενόψει πανελλαδικών εξετάσεων.

Τίθενται ερωτήματα για την ανάγκη κάλυψης της θέσης, για την ιδιαίτερη στήριξη και αντιμετώπιση των μαθητών και των μαθητριών του Γενικού Λυκείου Τροπαίων αλλά και άλλων λυκείων ενόψει πανελλαδικών εξετάσεων, όπως επίσης και για την αποτροπή επανάληψης τέτοιων προβλημάτων το επόμενο έτος και στο μέλλον.

Τα διδακτικά κενά και η απώλεια των διδακτικών ωρών και μάλιστα επί ολόκληρο τετράμηνο, ενδεικτικά για το συγκεκριμένο γενικό λύκειο δεν μπορούν να αναπληρωθούν, αφού έχουν περάσει σχεδόν τέσσερις μήνες από την έναρξη του σχολικού έτους. Κάθε κενό σε οποιοδήποτε σχολείο της χώρας είναι ένα αρνητικό στοιχείο, συνιστά μία αρνητική εξέλιξη για την εκπαιδευτική δομή, την εκπαιδευτική διαδικασία και το εκπαιδευτικό σύστημα και πρέπει να καλύπτεται. Όμως, τα κενά στις σχολικές μονάδες απομακρυσμένων, δυσπρόσιτων και μειονεκτικών περιοχών, αναδεικνύουν τα ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα που υπάρχουν σε αυτές, καθώς και ενισχύουν σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό την αρνητική εκπαιδευτική εξέλιξη.

Συμπεραίνοντας, αναφέρω ότι η στελέχωση σε δασκάλους και καθηγητές για ένα μάθημα πανελλαδικώς εξεταζόμενο θα πρέπει να γίνεται έγκαιρα, έτσι ώστε να μην υπάρχουν κενά τα οποία εν πολλοίς από ουσιαστικής απόψεως είναι μη αναπληρώσιμα”.

Η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Ζ.  Μακρή απάντησε πως:

“Η διαδικασία πλήρωσης των λειτουργικών κενών του συνόλου των εκπαιδευτικών δομών είναι δυναμική, είναι πολυπαραγοντική και είναι και δύσκολη διαδικασία.

Τα λειτουργικά κενά τα συγκεντρώνουν οι αρμόδιες αποκεντρωμένες υπηρεσίες, εν συνεχεία τα κατανέμουν σύμφωνα με τις υφιστάμενες πιστώσεις των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ και του τακτικού προϋπολογισμού και διενεργούνται προσλήψεις.

Για να τοποθετηθούν οι προσληφθέντες σημειώνεται ότι κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης είναι αρμόδια να ιεραρχεί τις ανάγκες της, να προσδιορίζει τα κενά. Άλλωστε αυτό το προσδιορίζει, το αναφέρει και το ρυθμίζει η απόφαση για τους αναπληρωτές.

Στην τελευταία απόφαση πρόσληψης αναπληρωτών με ημερομηνία ανακοίνωσης 10/1/22 περιλαμβάνεται  πρόσληψη αναπληρώτριας κλάδου ΠΕ80 Οικονομολόγου και αναμένεται να παρουσιαστεί στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αρκαδίας για να αναλάβει υπηρεσία σήμερα Παρασκευή ή το αργότερο τη Δευτέρα 17/1/22. Άρα λοιπόν, το πρόβλημα που θέτετε με την ερώτησή σας επιλύεται.

Στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αρκαδίας διορίστηκαν κατά το τρέχον σχολικό έτος πενήντα τέσσερις εκπαιδευτικοί εκ των οποίων δύο ήταν της ειδικότητας ΠΕ80 Οικονομίας και έχουν προσληφθεί και εβδομήντα πέντε αναπληρωτές εκπαιδευτικοί διαφόρων κλάδων και ειδικοτήτων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Για την κάλυψη του συγκεκριμένου κενού που θέτετε με την ερώτησή σας στο Γενικό Λύκειο Τροπαίων είχε προσληφθεί στις 11/11/21 αναπληρώτρια εκπαιδευτικός, η οποία όμως έλαβε άδεια, όπως το δικαιούται και νομίζω δεν θα έχετε αντίρρηση στην άδεια που πήρε, γιατί ήταν άδεια επαπειλούμενης κύησης. Έτσι δεν παρουσιάστηκε.

Πάγια πρόθεση του Υπουργείου είναι η κάλυψη του συνόλου των δηλωθέντων και επιβεβαιωμένων, από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, λειτουργικών κενών με μόνιμους διορισμούς ή όταν αυτό δεν είναι εφικτό, με πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών”.

Στη δευτερολογία του ο κος Παπαηλιού είπε

“Κυρία Υπουργέ, είχατε διαβεβαιώσει κατά την έναρξη του σχολικού έτους και μήνες μετά ότι τα κενά των εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, που ήταν πολλά, θα καλύπτονταν.

Δυστυχώς δεν καλύφθηκαν και δυστυχώς στη συγκεκριμένη περίπτωση η θέση του οικονομολόγου, όπως επίσης και εσείς είπατε, καλύπτεται με μία πρόσληψη η οποία γίνεται τώρα, ενώ είχε προσληφθεί πότε; Τον ενδέκατο μήνα. Η πληροφορία η δική μου είναι για τον δωδέκατο, αλλά δεν έχει σημασία. Είναι ήδη τρεις μήνες από την έναρξη του σχολικού έτους που η θέση ήταν κενή. Συνεπώς, υπάρχει απώλεια διδακτικών ωρών για τα παιδιά του συγκεκριμένου λυκείου. Υποθέτω ότι αυτό γίνεται, γι’ αυτό έκανα μία αναφορά γενικά στους μαθητές και τις μαθήτριες της ελληνικής περιφέρειας εν γένει.

Με το κενό λοιπόν που καλύπτεται σήμερα δεν επιλύεται το πρόβλημα. Και δεν επιλύεται, διότι δεν μπορεί να αναπληρωθεί παρά μόνον με έναν συγκεκριμένο μηχανισμό. Αυτό υποστηρίζω τουλάχιστον και αυτό υποστηρίζουν και ο Σύλλογος Γονέων του συγκεκριμένου Γενικού Λυκείου, όπως επίσης και οι εκπαιδευτικοί, ότι δηλαδή τουλάχιστον για τις πανελλαδικές εξετάσεις τα παιδιά του συγκεκριμένου λυκείου και άλλων λυκείων που αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα, μέσω ενός μηχανισμού να τίθενται σε σημείο εκκίνησης παρόμοιο ή παραπλήσιο με αυτό των υπόλοιπων υποψηφίων για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Αυτή θα ήταν μία λύση, τουλάχιστον για φέτος, ώστε του χρόνου να μην εμφανιστούν αυτά τα κενά.

Η υποχρέωση της πολιτείας είναι, με την έναρξη του σχολικού έτους, να μην υπάρχουν κενά, να έχει ξεκινήσει η διαδικασία έγκαιρα και να ολοκληρωθεί έγκαιρα.

Υπάρχουν ήδη, κυρία Υπουργέ, κενά στον Νομό Αρκαδίας. Και το Ενιαίο Επαγγελματικό Λύκειο Ειδικής Αγωγής που εδρεύει στις Ρίζες της Τεγέας έχει πολλά κενά εξειδικευμένου προσωπικού. Και αν είναι δυνατόν, ένα σχολείο ειδικής αγωγής να μην έχει ψυχολόγο”. 

Η κα Μακρή στη δευτερολογία της είπε:

“Η Κυβέρνηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, και το δικό μας Υπουργείο κάλυψε τα κενά στις σχολικές μονάδες με δεκαέξι χιλιάδες εκατόν ογδόντα τέσσερις μόνιμους διορισμούς. Οι τεσσεράμισι χιλιάδες, κύριοι συνάδελφοι, ήταν εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής πρώτη φορά στα εκπαιδευτικά χρονικά. Οι υπόλοιποι πρώτη φορά μετά από δεκαετίες. 

Πλέον των μόνιμων διορισμών έγιναν μέχρι τα Χριστούγεννα προσλήψεις τριάντα οκτώ χιλιάδων επτακοσίων τριάντα επτά αναπληρωτών εκπαιδευτικών, μεταξύ αυτών πέντε χιλιάδες εξακόσιες ογδόντα μέλη ειδικού επιστημονικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού. Και το μεγαλύτερο μέρος των προσλήψεων πραγματοποιήθηκε από τις 26.8.2021, δηλαδή πολύ πριν από την έναρξη του σχολικού έτους.

Σε ό,τι αφορά τώρα τις κινήσεις μας λόγω της πανδημίας, σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία Οικονομικών, Εσωτερικών και Ανάπτυξης -εδώ είναι ο Υπουργός- προχωρούμε άμεσα σε τέσσερις χιλιάδες επτακόσιες ογδόντα τέσσερις νέες προσλήψεις αναπληρωτών. Από αυτούς οι χίλιοι διακόσιοι οκτώ αναλαμβάνουν σήμερα υπηρεσία, οι πεντακόσιοι εξήντα έξι στις αρχές της επόμενης εβδομάδας και πολύ σύντομα οι υπόλοιποι τρεις χιλιάδες δέκα”.

Δείτε επίσης
Πριν φύγετε
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply