Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Διδακτική επάρκεια στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο: Κοινή Δήλωση του Νίκου Φίλη και του Πάνου Σκουρλέτη του ΣΥΡΙΖΑ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Διδακτική επάρκεια στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο: Κοινή Δήλωση του Νίκου Φίλη και του Πάνου Σκουρλέτη του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία.

Διδακτική επάρκεια στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο

Σε κοινή δήλωση προέβησαν ο Τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ και Βουλευτής Α’ Αθήνας κος Νίκος Φίλης και ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος, Βουλευτής Επικρατείας κος Πάνος Σκουρλέτης, για τη διδακτική επάρκεια στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο.

Οι Βουλευτές επισημαίνουν πως “είναι απόλυτη ανάγκη να παραμείνει σε όλους τους φοιτητές, των σχολών που οδηγούν σε εκπαιδευτική εργασία στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το δικαίωμα κτήσης διδακτικής επάρκειας εντός του πτυχίου με την παρακολούθηση των αναγκαίων μαθημάτων και να ενισχυθεί αυτό το δικαίωμα με κάθε πρόσφορο μέσο” και επιπροσθέτως ζητούν να εκκινήσει ένας ουσιαστικός διάλογος για την ουσιαστικότερη και πληρέστερη διδακτική και παιδαγωγική προετοιμασία των φοιτητών για την άσκηση του εκπαιδευτικού λειτουργήματος, αφού πρώτα ανασταλεί η εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 99 του νόμου 4957/2022.

Ακολουθεί η κοινή δήλωση

Κοινή δήλωση του Τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία και βουλευτή Α’ Αθήνας, Νίκου Φίλη και του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του κόμματος, βουλευτή Επικρατείας, Πάνου Σκουρλέτη, για τη διδακτική επάρκεια στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο

Η κυβέρνηση της ΝΔ, με μια σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων, στοχεύει στην υποβάθμιση του Δημόσιου Πανεπιστημίου με όχημα και την συρρίκνωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων που συνδέονται με τα πτυχία που αυτά παρέχουν.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το άρθρο 99 του νόμου 4957/2022, που αποσυνδέει την άμεση κτήση διδακτικής επάρκειας σε πλήθος σχολών (Μαθηματικό, Φυσικό, Φιλοσοφική, Οικονομικά κ.α.) με την απόκτηση του πτυχίου.

Η αποειδίκευση της εργασίας και της επιστημονικής αναγνώρισης που προωθείται και από αυτή την ρύθμιση -καθώς η όποια αναγνώριση θα γίνεται μετά την κτήση του πτυχίου μετατρέποντας τον κάθε πτυχιούχο σε κυνηγό πιστοποιήσεων χωρίς σαφή επαγγελματικά δικαιώματα- αποτελεί κεντρική κυβερνητική στρατηγική και γίνεται ορατή και στην περίπτωση του ΠΔ στον χώρο των τεχνών. Αποτελεί όχημα ώστε μέσω της υποβάθμισης να γίνει πιο ελκυστική η αγορά των κολεγίων.

Απάντηση στη λογική υποβάθμισης της αγοράς είναι η ουσιαστική στήριξη του Δημόσιου Πανεπιστημίου και η μεγαλύτερη δυνατότητα ένταξης και συμμετοχής των αποφοίτων του Λυκείου σε αυτό, ώστε συνολικά να ενισχύεται ο αποκλειστικά δωρεάν και δημόσιος χαρακτήρας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Είναι απόλυτη ανάγκη να παραμείνει σε όλους τους φοιτητές, των σχολών που οδηγούν σε εκπαιδευτική εργασία στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το δικαίωμα κτήσης διδακτικής επάρκειας εντός του πτυχίου με την παρακολούθηση των αναγκαίων μαθημάτων και να ενισχυθεί αυτό το δικαίωμα με κάθε πρόσφορο μέσο. Επίσης να παρασχεθεί η δυνατότητα και σε πτυχιούχους να αιτηθούν το δικαίωμα εξέτασης σε αυτά τα μαθήματα (Παιδαγωγική Επιστήμη, εκπαιδευτικός σχεδιασμός, οικονομία της εκπαίδευσης κ.α.) ώστε να ισχυροποιηθούν τα πτυχία τους.

Η αναστολή της εφαρμογής των διατάξεων του προαναφερόμενου Νόμου, όπως έχουν ήδη τονίσει συνδικαλιστικοί και επιστημονικοί φορείς φοιτητών και διδασκόντων στα Πανεπιστήμια, πρέπει άμεσα να εφαρμοστεί και να εκκινήσει ένας ουσιαστικός διάλογος για την ουσιαστικότερη και πληρέστερη διδακτική και παιδαγωγική προετοιμασία των φοιτητών για την άσκηση του εκπαιδευτικού λειτουργήματος.

Δείτε επίσης

Ερωτήματα για παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια: Ερώτηση στη Βουλή 

Παιδαγωγική επάρκεια εκπαιδευτικών: Αντιδρούν οι “καθηγητικές” σχολές στην εφαρμογή του νέου νόμου 

Πρόεδρος ΑΣΕΠ για Προκηρύξεις: Αρχές επόμενης εβδομάδας για ΦΕΚ η Γενική-Αιτήσεις έως αρχές Μαρτίου-Ενστάσεις 3ΕΑ/2022

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply