Τετάρτη, 22 Σεπτεμβρίου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Διδασκαλία 2ης ξένης γλώσσας στα Δημοτικά Σχολεία: Οργάνωση τμημάτων με πλειοψηφία

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Διδασκαλία 2ης ξένης γλώσσας στα Δημοτικά Σχολεία: H οργάνωση των ξενόγλωσσων τμημάτων θα γίνεται αποκλειστικά με την αρχή της πλειοψηφίας σε κάθε τμήμα χωριστά-Oι μαθητές θα διδαχτούν τη γλώσσα για την οποία υπάρχει διαθέσιμος εκπαιδευτικός στη Δ/νση A/θμιας εάν δεν έχει καλυφτεί η θέση του εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που επιλέχτηκε από το τμήμα μέχρι την 1η Οκτωβρίου.

Διδασκαλία 2ης ξένης γλώσσας

Η Εγκύκλιος (Αρ Πρωτ. Φ52/55240/Δ1/18-05-2021) ορίζει πως από το επόμενο σχολικό έτος η οργάνωση των ξενόγλωσσων τμημάτων για τη 2η ξένη γλώσσα θα γίνεται αποκλειστικά με την αρχή της πλειοψηφίας σε κάθε τμήμα χωριστά.

Η Εγκύκλιος προβλέπει επίσης ότι μέχρι την 1η Οκτωβρίου, εάν δεν έχει καλυφτεί η θέση του εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που επιλέχτηκε από το τμήμα, τότε οι μαθητές θα διδαχτούν τη γλώσσα για την οποία υπάρχει διαθέσιμος εκπαιδευτικός στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας.

Η Εγκύκλιος
ΘΕΜΑ: «Διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας στα Δημοτικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2021- 2022»

 Σύμφωνα με το άρθρο 11 του π.δ. 79/2017 (Α’ 109) και τη με αριθ. πρωτ. Φ12/657/70691/26-04- 2016/Δ1 (Β’ 1324) Υ.Α., η διδασκαλία της 2ης Ξένης Γλώσσας, Γαλλικής ή Γερμανικής, πραγματοποιείται στις Ε΄& ΣΤ΄ τάξεις των 4/θέσιων και άνω Δημοτικών Σχολείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου.

Για τον ορθό και έγκαιρο προγραμματισμό της διδασκαλίας της 2ης Ξένης Γλώσσας στην Ε’ τάξη των Δημοτικών Σχολείων θα πραγματοποιηθούν τα ακόλουθα:
  1. Οι Διευθυντές/ντριες των Δημοτικών Σχολείων με λειτουργικότητα από 4/θέσια και άνω ενημερώνουν για την επιλογή της 2ης Ξένης Γλώσσας τους μαθητές/τριες της Δ΄ τάξης, οι οποίοι/ες θα φοιτήσουν κατά το σχολικό έτος 2021-2022 στην Ε΄ τάξη, καθώς και τους γονείς και κηδεμόνες τους.

 

  1. Οι γονείς και οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών που θα φοιτήσουν κατά το σχολικό έτος 2021-2022 στην Ε΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου συμπληρώνουν δήλωση με τη γλώσσα προτίμησης του παιδιού τους (Γαλλική ή Γερμανική) και την καταθέτουν στον Διευθυντή/ντρια του Σχολείου τους έως 26 Μαΐου

 

  1. Δημιουργία τμημάτων διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας.
α) Οι μαθητές διδάσκονται ως 2η ξένη γλώσσα όποια από τις δυο (Γαλλικά-Γερμανικά) έχει την πλειοψηφία των δηλώσεων προτίμησης

σε επίπεδο τμήματος, όπως αυτή διαμορφώνεται μετά τις δηλώσεις των μαθητών που θα φοιτήσουν κατά το επόμενο σχολικό έτος στην Ε΄ τάξη.

Σε περίπτωση ισοψηφίας στις προτιμήσεις των μαθητών του τμήματος, διδάσκεται ως 2η ξένη γλώσσα αυτή για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Δεν επιτρέπεται αλλαγή τμήματος μαθητών λόγω διαφορετικής προτίμησης σε σχέση με τη 2η ξένη γλώσσα που πλειοψήφησε και διδάσκεται στο τμήμα τους.

β) Αν μέχρι την 1η Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους δεν έχει καλυφθεί η θέση του εκπαιδευτικού

της ξένης γλώσσας που επιλέχθηκε από τις δηλώσεις προτίμησης, τότε οι μαθητές διδάσκονται την ξένη γλώσσα για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

 

  1. Οι Διευθυντές/ντριες των Σχολείων, με βάση τις αιτήσεις των γονέων και κηδεμόνων συμπληρώνουν και υποβάλλουν τον αντίστοιχο Πίνακα στη Διεύθυνση Π.Ε. που ανήκει το σχολείο έως 31 Μαΐου 2021. Οι Διευθυντές/ντριες Π.Ε. συμπληρώνουν συγκεντρωτικό Πίνακα, με βάση τα στοιχεία που θα υποβάλουν οι Διευθυντές/ντριες των Σχολείων και τον αποστέλλουν στην οικεία Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, το αργότερο μέχρι 7 Ιουνίου 2021. Την τελική απόφαση λαμβάνει ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης.

Τους συγκεντρωτικούς Πίνακες στους οποίους θα αναγράφεται κάθε σχολείο ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης, θα αποστείλουν οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Π.Ε. & Δ.Ε. στη Διεύθυνση Σπουδών Προγραμμάτων και Οργάνωσης Π.Ε. του Υ.ΠΑΙ.Θ. μέχρι 18 Ιουνίου 2021.

Ενέργειες για τη Β’ Ξένη Γλώσσα από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο

 Σύμφωνα με τη με αριθμ. 53476/ΓΔ4/04-04-2017 (Β’ 1171) Υ.Α. με θέμα: «Επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας και συγκρότηση τμημάτων», οι Διευθυντές/ντριες των Δημοτικών Σχολείων, αφού ενημερωθούν από τους Διευθυντές/ντριες των Γυμνασίων στα οποία διδάσκεται η Ιταλική Γλώσσα, ενημερώνουν εντός του Μαΐου με επιστολή τους τους μαθητές/τριες της ΣΤ΄ τάξης και τους γονείς και κηδεμόνες τους σχετικά με τη δυνατότητα επιλογής της Ιταλικής Γλώσσας ως 2ης ξένης γλώσσας στο Γυμνάσιο, καλώντας τους να υποβάλουν σχετική γραπτή δήλωση μέχρι την 4η Ιουνίου 2021.

Ενημερώνουν, επίσης,

τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/τριών της ΣΤ΄ τάξης με επιστολή τους εντός του Μαΐου ότι, κατ’ εξαίρεση, όποιοι/ες έχουν λόγους να επιλέξουν στο Γυμνάσιο διαφορετική 2η ξένη γλώσσα από αυτή που διδάχτηκαν στο Δημοτικό, δύνανται να υποβάλουν αιτιολογημένη γραπτή αίτηση μέχρι την 4η Ιουνίου 2021.

Τέλος, οι Διευθυντές/ντριες των Δημοτικών Σχολείων

με τη λήξη των μαθημάτων αποστέλλουν στα Γυμνάσια μαζί με τους τίτλους Σπουδών, βεβαίωση για τη 2η ξένη γλώσσα που έχει διδαχθεί ο μαθητής στο Δημοτικό και κατά περίπτωση:

α) τις σχετικές δηλώσεις για την Ιταλική Γλώσσα και

β) τις αιτιολογημένες αιτήσεις για την αλλαγή της 2ης ξένης γλώσσας από αυτή που διδάχτηκε στο δημοτικό.

Συν.: 1. Πίνακας 1- Φόρμα στοιχείων Β Ξένης Γλώσσας, 2021-2022 ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ

  1. Πίνακας 2- Φόρμα στοιχείων Β Ξένης Γλώσσας, 2021-2022 –Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
  2. Υπεύθυνη Δήλωση Γονέα
Δείτε σε μορφή pdf την Εγκύκλιο Διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας στα Δημοτικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2021- 22

Δείτε επίσης

Σχολεία-κρούσμα: Πότε κλείνουν σύμφωνα με τις νέες αλλαγές του Πρωτοκόλλου ΕΟΔΥ
Παπαευαγγέλου: Η εικόνα στα σχολεία αλλάζει με τα self test-Γιατί η καραντίνα των 14 ημερών έγινε 10 ημέρες

Πριν φύγετε

Προγράμματα Κοινωνικού Τουρισμού 2021-22 ΟΑΕΔ-ΟΠΕΚΑ: Ξεκινούν οι αιτήσεις
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση