“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Διδασκαλία μαθημάτων δημοτικού: Συμπληρωματικές Οδηγίες

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Διδασκαλία μαθημάτων δημοτικού: Συμπληρωματικές Οδηγίες στα σχολεία από την Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Σοφία Ζαχαράκη.

Διδασκαλία μαθημάτων δημοτικού

Συμπληρωματικές Οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων απέστειλε η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Σοφία Ζαχαράκη στα Δημοτικά σχολεία της χώρας.

Το έγγραφο

Μαρούσι, 18-5-2020

Αρ. Πρωτοκόλλου: Φ.20/57807/Δ1

ΘΕΜΑ: «Συμπληρωματικές Οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων»

Έχοντας υπόψη το με αρ. 21/30-4-2020 Απόσπασμα Πρακτικού του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) με θέμα:

«Συμπληρωματικές Οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων Δημοτικών, ημερήσιων και εσπερινών Γυμνασίων και των Α΄ και Β΄ τάξεων όλων των τύπων Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης της σχολικής χρονιάς 2019-2020

ΙΙ. Προτάσεις βασικών ενοτήτων ανά τάξη, για μαθήματα αρμοδιότητας της Μονάδας Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Μαθηματικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών και φιλολογίας, για αξιοποίηση σε πιθανή περιορισμένης διάρκειας διδασκαλία πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς 2019-2020»,

σας αποστέλλουμε συμπληρωματικές οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων της Γλώσσας, των Μαθηματικών και των Φυσικών στις τάξεις των Δημοτικών Σχολείων κατά το σχολικό έτος 2019-2020.

Μαθηματικά

Μία πρόταση για Βασικές Ενότητες/Βασικά θέματα που πρέπει να έχουν διδαχθεί ανά τάξη με την ολοκλήρωση της σχολικής χρονιάς 2019-2020

 

 

 

 

 

 

 

 

Δημοτικό

Α΄ τάξη Αρίθμηση, αριθμοί και πράξεις (νοερές και γραπτές). Σχήματα και μετρήσεις. Προβλήματα.

Ανάλογα με την τάξη και τις ανάγκες της.

Β΄ τάξη
Γ΄ τάξη
 

Δ΄ τάξη

Αριθμοί (φυσικοί, δεκαδικοί, συμμιγείς) και πράξεις, προβλήματα. Επίπεδα και στερεά σώματα. Μετρήσεις (χρήμα, μήκος, χρόνος), προβλήματα. Μοτίβα, προβλήματα
 

 

Ε΄ τάξη

Φυσικοί αριθμοί (αξία θέσης ψηφίου, στρογγυλοποίηση, πράξεις, διαιρετότητα), κλάσματα (έννοιες και πράξεις), δεκαδικοί αριθμοί (αξία θέσης ψηφίου, στρογγυλοποίηση, πράξεις)

Σχήματα (τρίγωνα – είδη και σχεδίαση, κύκλος – σχεδίαση και μήκος) και μετρήσεις (μήκος, μέτρηση γωνίας, εμβαδόν, όγκος)

 

 

Στ΄ τάξη

Φυσικοί αριθμοί (πολλαπλάσια και διαιρέτες, ΕΚΠ, ΜΚΔ) και κλάσματα (πράξεις και προβλήματα). Εξίσωση (έννοια και δημιουργία εξίσωσης από πρόβλημα). Λόγοι, αναλογίες και ποσοστά, προβλήματα. Στατιστική (γραφήματα και εύρεση μέσου όρου). Σχήματα (επίπεδα και στερεά) και ιδιότητες. Μετρήσεις (έννοια μονάδας μέτρησης), εμβαδά και όγκοι. Μοτίβα, προβλήματα.

 

 

Φυσική/Φυσικά

Μία πρόταση για Βασικές Ενότητες/Βασικά θέματα που πρέπει να έχουν διδαχθεί ανά τάξη με την ολοκλήρωση της σχολικής χρονιάς 2019-2020

 

 

 

 

 

Δημοτικό

Α΄ τάξη  
Β΄ τάξη  
Γ΄ τάξη  
Δ΄ τάξη  
 

Ε΄ τάξη

Πεπτικό σύστημα με έμφαση στο «τροφές και ενέργεια»

Τήξη – πήξη σωμάτων. Εξάτμιση, βρασμός και υγροποίηση σωμάτων. Παραγωγή, διάδοση (ανάκλαση, απορρόφηση) του ήχου. Λειτουργία του αυτιού.

 

Στ΄ τάξη

Θερμοκρασία θερμότητα

Το μάτι μας και πώς βλέπουμε

Οξέα και βάσεις στη καθημερινή ζωή.

 

Για το μάθημα της Γλώσσας στο Δημοτικό

 Σύμφωνα με το ΑΠΣ σκόπιμο είναι, σε κάθε τάξη, να δοθεί έμφαση σε ποιοτικούς στόχους του μαθήματος:

α.    Ανάπτυξη    της     αναγνωστικής     ικανότητας     με     έμφαση     στην     κατανόηση     του     κειμένου. β. Παραγωγή γραπτού λόγου βάση των κειμενικών ειδών που έχουν προλάβει να διδαχθούν με σχετικά ικανοποιητική        επάρκεια        (δομή,         σύνταξη,         λεξιλόγιο,         βασικά         σχήματα         λόγου).  γ. Γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα με έμφαση στα εξής γλωσσικά φαινόμενα:

σημεία στίξης, τονισμός λέξεων, διάκριση των μέρων του λόγου και η λειτουργία τους, βασικοί ορθογραφικοί κανόνες (καταληκτική ορθογραφία), παραγωγή και σύνθεση λέξεων, χρόνοι και κλίση του ρήματος ενεργητικής και παθητικής φωνής, γένη και κλίση ουσιαστικών και επιθέτων, βασικές αντωνυμίες (πχ προσωπικές, κτητικές, αόριστες, οριστικές), βασική σύνταξη πρότασης και βασικά σχήματα λόγου (παρομοιώσεις, μεταφορές, προσωποποιήσεις), δευτερεύουσες προτάσεις και εγκλίσεις (μόνο για Στ΄  τάξη).

Ειδικά για την Α΄ Δημοτικού : Ανάγνωση κειμένου με σχετική ευχέρεια και κατανόηση του κειμένου (ακόμα και αν το κείμενο έχει έκταση μιας μικρής παραγράφου).

Κατάκτηση του μηχανισμού γραφής προκειμένου για την παραγωγή γραπτού κειμένου με νόημα (χρήση  της βασικής συντακτικής δομής  και βασικού λεξιλογίου ακόμα και αν το κείμενο αφορά μια παράγραφο 4-5 σειρών).

Παρακαλούμε όπως ενημερωθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες ώστε να διατηρήσουν όλα τα βιβλία τους για την πιθανή αξιοποίησή τους και την επόμενη σχολική χρονιά 2020-2021.

 Οι Διευθυντές/ντριες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης όπως ενημερώσουν τα Δημοτικά Σχολεία περιοχής ευθύνης τους και οι Προϊστάμενοι/ες και Διευθυντές/ντριες των Δημοτικών Σχολείων τα μέλη των  Συλλόγων Διδασκόντων, αποστέλλοντας την παρούσα εγκύκλιο στις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους (e-mail).

Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ

Δείτε το έγγραφο Συμπληρωματικές Οδηγίες για τη διδασκαλία μαθημάτων

Δείτε επίσης

Κεραμέως για live streaming: Στη διακριτική ευχέρεια των εκπαιδευτικών-Δεν μιλήσαμε ποτέ για κάμερες
Πέτσας για δημοτικά: Ανοίγουν 1η Ιουνίου εφόσον είναι καθοδική η πορεία της πανδημίας
Κεραμέως στα ΝΕΑ: Ποιες οι αλλαγές στο νομοσχέδιο-Τι θα γίνει με τα Δημοτικά-Τα επόμενα σχέδια του ΥΠΑΙΘ
Νέα σχολική χρονιά: Πρόθεση να ξεκινήσει αρχές Σεπτεμβρίου-Νωρίτερα οι αναπληρωτές στα σχολεία
Αδειες εκπαιδευτικών-ομάδες αυξημένου κινδύνου: Νέο ενημερωτικό έγγραφο από το ΥΠΑΙΘ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση