Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Διευκρινίσεις μέτρων lockdowη: Μέχρι 4 άτομα γκρουπ μαθητών-εκπ/κών-Το ζήτημα των σχολείων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Διευκρινίσεις μέτρων lockdowη: Μέχρι 4 άτομα γκρουπ μαθητών-εκπ/κών-Το ζήτημα των σχολείων-Οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις των Χαρδαλιά-Μαγιορκίνη.

Διευκρινίσεις μέτρων lockdowη

“Οι μαθητές που εξυπηρετούνται με ταξί σε μη αστικές περιοχές για τη μετάβασή τους στο σχολείο, επιτρέπεται να μετακινηθούν μέχρι και 4 άτομα, πάντα με την χρήση μάσκας, με δήλωση, όμως, από το διευθυντή του σχολείου.

Το ίδιο ισχύει και για τις περιπτώσεις εκπαιδευτικών στις ίδιες περιοχές, τις μη αστικές, που εξυπηρετούνται είτε με ταξί ή με όχημα ενός εκ των 3-4 εκπαιδευτικών με εξίσου δήλωση του διευθυντή του σχολείου”.

Τα παραπάνω ανέφερε

κατά τη διάρκεια της σημερινής ενημέρωσης διαπιστευμένων συντακτών Υπουργείου Υγείας ο Υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων Νίκος Χαρδαλιάς, ο οποίος διευκρίνισε κάποιες παραμέτρους του πλαισίου των μέτρων του καθολικού lockdown, που ανακοινώθηκαν εχθές.

Αναφορικά με τα σχολεία

και στην ερώτηση δημοσιογράφου για το πόσο σίγουρο είναι ότι και τα Δημοτικά σχολεία δεν έπρεπε να κλείσουν ώστε να έχουν ληφθεί όλα τα δυνατά μέτρα άμεσης μείωσης του ιικού φορτίου στην κοινότητα, ο κος Χαρδαλιάς απάντησε ότι:

“Παρακολουθούμε από πολύ κοντά καθημερινά το ζήτημα των σχολείων και είναι ξεκάθαρο ότι δεν έχει υπάρξει μέχρι τώρα ούτε μία ενδοσχολική συρροή.

Είναι ακαριαία τα αντανακλαστικά, τα πρωτόκολλα πολύ αυστηρά και για αυτό παρόλο που έχουμε διανύσει αρκετές εβδομάδες από την έναρξη των σχολείων, το ποσοστό των τμημάτων και των μονάδων οι οποίες παραμένουν κλειστές είναι κάτω από το 1%.

Αυτό δεν σημαίνει τίποτα. Παραμένουμε σε εγρήγορση και παρακολουθούμε όλα τα δεδομένα που αφορούν στα σχολεία αλλά δεν είναι συμπτωματικό ότι σε όλο τον κόσμο κάτω από ακόμα πιο δύσκολες συνθήκες τα σχολεία παραμένουν ανοιχτά”.

Ο δε Επίκουρος Καθηγητής

Γκίκας Μαγιορκίνης, ο οποίος συμμετείχε στη σημερινή ενημέρωση τοποθετήθηκε ως εξής:

“Κατ’ αρχάς, όπως είπαμε και στην ενημέρωση, όλη η ηλιακή ομάδα κάτω από τα 18 έχει τουλάχιστον 5 φορές χαμηλότερη επίπτωση. Δηλαδή μολύνεται 5 φορές λιγότερο από τις υπόλοιπες ομάδες.

Το δεύτερο και πιο σημαντικό είναι, επειδή μιλάμε για τα δημοτικά, μιλάμε για παιδιά στα οποία- σε όλα τα παιδιά και κυρίως σε αυτό το group- η ψυχική επαφή και η κοινωνικοποίηση που παίρνουν, είναι αναντικατάστατη.

Και επηρεάζει και περισσότερο τις ασθενέστερες οικονομικές ομάδες. Οπότε, πρέπει με κάθε τρόπο να διατηρήσουμε τα δημοτικά ανοιχτά και αυτό είναι παγκόσμιο δεδομένο.

Το άλλο είναι όσον αφορά τη μετάδοση μέσα στα σχολεία. Ξέρουμε ότι είναι εξαιρετικά χαμηλά. Ακόμα και από την Αυστραλία φάνηκε ότι είναι 0,4%. Μιλάμε τώρα για τα δημοτικά σχολεία.

Επίσης, υπάρχουν σαφή στοιχεία που δείχνουν ότι εδώ, όσες φορές έκλεισε μία μονάδα, ένα σχολικό τμήμα, στο 85% δεν χρειάστηκε να κλείσει άλλο τμήμα.

Άρα, λοιπόν, μέχρι στιγμής έχουμε πολύ ισχυρά στοιχεία για όλες τις σχολικές μονάδες και κυρίως για τα δημοτικά όπου λόγω της ψυχικής κατάστασης των παιδιών πρέπει να μείνουν ανοιχτά. Είναι απαραίτητα για αυτά. Είναι αέρας για αυτά το σχολείο και δεν μας παίρνει να κάνουμε άλλες εκπτώσεις”.

Δείτε ολόκληρη την Ενημέρωση Χαρδαλιά-Μαγιορκίνη-6-11-2020, με τις ερωτήσεις και τις απαντήσεις που δόθηκαν

Δείτε σχετικά

Lockdown-εκπαιδευτικές δομές: Ποια σχολεία λειτουργούν δια ζώσης και τηλεκαίδευση-Ολοήμερα-Φροντιστήρια-Κέντρα ξένων γλωσσών
Οδηγίες μετακινήσεων πολιτών-Πως θα λειτουργεί το 13033 για SMS-Βεβαιώσεις κυκλοφορίας από forma.gov.gr

Πριν φύγετε

Γιατί παραμένουν ανοιχτά Δημοτικά και Ειδικά σχολεία: Απαντήσεις Πρωθυπουργού-Τσιόδρα
Lockdown-Λειτουργία Βρεφονηπιακών-ΚΔΑΠ-Κέντρων Ημερήσιας Φροντίδας-Κέντρων Δημ. Απασχόλησης ΑμεΑ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση