Πέμπτη, 19 Ιουνίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΔΙΕΚ Ειδικής Αγωγής: Πόσα έχουν ιδρυθεί, πόσα λειτουργούν-Το θεσμικό πλαίσιο σύμφωνα με το Υπ. Παιδείας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΔΙΕΚ Ειδικής Αγωγής: Πόσα έχουν ιδρυθεί, πόσα λειτουργούν-Το θεσμικό πλαίσιο σύμφωνα με το Υπ. Παιδείας – Η Απάντηση της Υφυπουργού ΠΑΙΘΑ κας Ζ. Μακρή σε Ερώτηση της Βουλευτή της Ελληνικής Λύσης κας Σοφίας Ασημακοπούλου.

ΔΙΕΚ Ειδικής Αγωγής

Το νομοθετικό πλαίσιο αναφορικά με τα ΔΙΕΚ Ειδικής Αγωγής παρουσίασε η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ κα Ζέττα Μακρή απαντώντας σε Κοινοβουλευτική  Ερώτηση της Βουλευτή της Ελληνικής Λύσης κας Σοφίας Ασημακοπούλου με θέμα «Σπουδαστές με σύνδρομο Down και αναπηρίες σε δομές μεταλυκειακής εκπαίδευσης».

Η Βουλευτής με αφορμή σχετική επιστολή γονέα ρωτούσε το ΥΠΑΙΘΑ σχετικά με το αν:

  1. Θα ερευνηθούν οι λόγοι για τους οποίους δεν υπάρχουν, κυρίως σε επαρχιακές πόλεις, οι δυνατότητες επιλογής μεταλυκειακής εκπαίδευσης για παιδιά με σύνδρομο Down και άλλες μορφές αναπηρίας;
  2. Είναι στις προθέσεις του ΥΠΑΙΘΑ η ίδρυση Δημοσίων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ.) Ειδικής Αγωγής και σε επαρχιακές πόλεις;
  3. Είναι στις προθέσεις η νομοθετική παρέμβαση, σύμφωνη με τα διεθνή πρότυπα καθοδήγησης και αξιολόγησης, ώστε οι σπουδαστές με αναπηρίες να έχουν τη δυνατότητα να αντεπεξέλθουν στις προσαρμοσμένες απαιτήσεις των σχολών, με την κατάλληλη σε κάθε περίπτωση στήριξη;

Ακολουθεί η Απάντηση της Υφυπουργού ΠΑΙΘΑ κας Ζ. Μακρή

Η ίδρυση ΔΙΕΚ Ειδικής Αγωγής προβλέπεται στα άρθρα 23 και 34 του ν. 4763/2020 (ΦΕΚ 254 Α’). Συγκεκριμένα, στην παρ. 2 του αρ. 34 ορίζεται ότι «Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας και Θρησκευμάτων: α) δύναται να ιδρύονται Ι.Ε.Κ. και Ι.Ε.Κ. Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και ρυθμίζονται ο τρόπος και η διαδικασία κάλυψης των δαπανών τους και κάθε άλλο ειδικότερο θέμα».

Σημειώνεται ότι το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των Ι.Ε.Κ. δεν περιέχει αποκλεισμούς όπως προβλέπεται και στο αρ. 25 του ν. 4763/2020 που αφορά τη φοίτηση σε αυτά.

Ειδικότερα, για τα ΙΕΚ Ειδικής Αγωγής σας ενημερώνουμε ότι έχουν ιδρυθεί τέσσερα (4) ΙΕΚ Ειδικής Αγωγής: Ι.Ε.Κ. Ειδικής Αγωγής Αγ. Παρασκευής (Αττική), ΙΕΚ Ειδικής Αγωγής Πυλαίας Χορτιάτη (Θεσσαλονίκη), ΙΕΚ Ειδικής Αγωγής Σερρών και ΙΕΚ Ειδικής Αγωγής Βόλου εκ των οποίων λειτουργούν μόνο τα δύο (2) πρώτα Ι.Ε.Κ. Ειδικής Αγωγής.

Επίσης, για την ίδρυση ενός ΙΕΚ Ειδικής Αγωγής θα πρέπει να υποβληθεί τεκμηριωμένο αίτημα προς τη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτησης & Διά Βίου Μάθησης, το οποίο να συνοδεύεται από την αντίστοιχη απόφαση παραχώρησης του κατάλληλου χώρου σύμφωνα με την παρ. 1, του άρθρου 23, του ν. 4763/2020 (Α’254).

Επισημαίνεται ότι οι κτιριακές υποδομές στις οποίες στεγάζονται και λειτουργούν τα Ι.Ε.Κ. Ειδικής Αγωγής θα πρέπει να παρέχουν την απαραίτητη ασφάλεια και τις σχετικές προϋποθέσεις και να παραχωρηθούν από το αρμόδιο κατά περίπτωση όργανο.

Επιπλέον, με Κοινή Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ρυθμίζονται ο τρόπος και η διαδικασία κάλυψης των δαπανών τους και κάθε άλλο ειδικότερο θέμα. Σημειώνεται ότι δεν έχει μέχρι σήμερα υποβληθεί σχετικό αίτημα στην αρμόδια υπηρεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.

Τέλος, η Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. εξετάζει προτάσεις και αξιολογεί αιτιολογημένα αιτήματα προκειμένου να καλυφθούν ανάγκες που αφορούν την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.

Δείτε επίσης

Αιτήσεις για Υποδιευθυντές ΔΙΕΚ Σωφρονιστικών Καταστημάτων από 10.01 έως 22.01.2024 

Παρουσιάστηκε το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπ/ση-Δηλώσεις Πρωθυπουργού και Υπουργού Παιδείας 

Από το 2025 τα μη κρατικά Πανεπιστήμια: Ανάλυση του ν/σ “Eλεύθερο Πανεπιστήμιο” από το ΥΠΑΙΘΑ

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply