Διερεύνηση αναγκών από ΚΕΔΑΣΥ παιδιών και προ του έτους της πρώτης εγγραφής τους στο νηπιαγωγείο-Εγκύκλιος για την Πρώιμη εκπαιδευτική και υποστηρικτική παρέμβαση σε μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Διερεύνηση αναγκών από ΚΕΔΑΣΥ
Εγκύκλιο για τη λειτουργία των Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2021-2022, η οποία συμπεριλαμβάνει και την Πρώιμη εκπαιδευτική και υποστηρικτική παρέμβαση σε μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κοινοποίησε το ΥΠΑΙΘ.
Στην Εγκύκλιο
και αναφορικά με τους/τις μαθητές/τριες, που πρόκειται να φοιτήσουν στο νηπιαγωγείο, προβλέπεται δυνατότητα διερεύνησης και αξιολόγησης, από τα ΚΕΔΑΣΥ, των εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών αναγκών των μαθητών/ τριών, από τον Σεπτέμβριο προ του έτους της πρώτης εγγραφής τους στο νηπιαγωγείο, προκειμένου να ληφθούν εγκαίρως εξατομικευμένα μέτρα υποστήριξης αυτών και των οικογενειών τους.
Αναλυτικά
Πρώιμη εκπαιδευτική και υποστηρικτική παρέμβαση σε μαθητές
Σε όλες τις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στους/στις μαθητές/τριες με εκπαιδευτικές, ψυχοκοινωνικές ή άλλου είδους ανάγκες, καθώς και στις οικογένειές τους παρέχονται προγράμματα πρώιμης εκπαιδευτικής και υποστηρικτικής παρέμβασης.
Ειδικότερα για τους/τις μαθητές/τριες, που πρόκειται να φοιτήσουν στο νηπιαγωγείο
και από σχετική ιατρική γνωμάτευση προκύπτει η ανάγκη λήψης μέτρων πρώιμης εκπαιδευτικής και υποστηρικτικής παρέμβασης, οι γονείς/κηδεμόνες τους δύνανται να υποβάλουν αίτηση στο αρμόδιο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. για τη διερεύνηση και αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών αναγκών των μαθητών/ τριών, από τον Σεπτέμβριο προ του έτους της πρώτης εγγραφής τους στο νηπιαγωγείο, προκειμένου να ληφθούν εγκαίρως εξατομικευμένα μέτρα υποστήριξης αυτών και των οικογενειών τους με την έναρξη της φοίτησής των μαθητών/τριών στην οικεία σχολική μονάδα άρθρο 229 του ν. 4823/2021 (Α’136).
Δείτε τη σχετική Εγκύκλιο (ΚΕΦ. Γ-Μαθητική Μέριμνα)
Λειτουργία Δημοτικών 2021-22: Οργάνωση και Λειτουργία Σχολικής Μονάδας
____________
Δείτε το άρθρο 229 του ν. 4823/2021
Πρώιμη εκπαιδευτική και υποστηρικτική παρέμβαση σε μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
1. Σε όλες τις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στους μαθητές/τριες με εκπαιδευτικές, ψυχοκοινωνικές ή άλλου είδους ανάγκες, καθώς και στις οικογένειές τους παρέχονται προγράμματα πρώιμης εκπαιδευτικής και υποστηρικτικής παρέμβασης.
Τα προγράμματα του πρώτου εδαφίου
σχεδιάζονται και υλοποιούνται με τη διεπιστημονική συνεργασία εκπαιδευτικών, μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) – Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) και τη συμμετοχή των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών/τριων, από τα οικεία Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.), καθώς και τις αρμόδιες Επιτροπές Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.), όπου αυτές λειτουργούν.
2. Για τους μαθητές/τριες, που πρόκειται να φοιτήσουν στο νηπιαγωγείο
και από σχετική ιατρική γνωμάτευση προκύπτει η ανάγκη λήψης μέτρων πρώιμης εκπαιδευτικής και υποστηρικτικής παρέμβασης, οι γονείς/κηδεμόνες τους δύνανται να υποβάλουν αίτηση στο αρμόδιο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. για τη διερεύνηση και αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών αναγκών των μαθητών/τριών, από τον Σεπτέμβριο προ του έτους της πρώτης εγγραφής τους στο νηπιαγωγείο, προκειμένου να ληφθούν εγκαίρως εξατομικευμένα μέτρα υποστήριξης αυτών και των οικογενειών τους με την έναρξη της φοίτησής των μαθητών/τριών στην οικεία σχολική μονάδα.
3. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων
και του κατά περίπτωση συναρμόδιου Υπουργού, ύστερα από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), ρυθμίζονται τα θέματα που αφορούν στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση προγραμμάτων πρώιμης εκπαιδευτικής και υποστηρικτικής παρέμβασης, καθώς και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.
Με όμοια απόφαση,
ρυθμίζονται τα θέματα που αφορούν στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και των μελών Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. αναφορικά με την πρώιμη εκπαιδευτική και υποστηρικτική παρέμβαση.
Δείτε επίσης
Λειτουργία Δημοτικών 2021-22: Οργάνωση και Λειτουργία Σχολικής Μονάδας
Λειτουργία Νηπιαγωγείων 2021-22: Οργάνωση και Λειτουργία-Φοίτηση και Σχολική Ζωή-Μαθητική Μέριμνα
Νόμος 4823/2021-Αξιολόγηση-Επιλογές Στελεχών-Νέες Δομές Υποστήριξης-Νέο σχολείο-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ
Συναντήσεις ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΥΠΑΙΘ: Αυτοαξιολόγηση-Ευπαθείς ομάδες-Β Φάση προσλήψεων-Επιλογές στελεχών
Πριν φύγετε
Αναπληρωτές-προϋπηρεσία: Τέλος στην προσκόμιση δικαιολογητικών
Μοριοδότηση δυσπρόσιτων: Μόρια Μεταθέσεων-Κατηγορίες-Δυνατότητα αναζήτησης σχολείων-ΚΕΣΥ
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις δεξιότητες-Β Φάση: Δηλώσεις έως 13.09.2021
ΦΕΚ: Πιλοτική Εφαρμογή Προγραμμάτων Σπουδών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/dierevnisi-anagkwn-apo-kedasy-paidiwn-kai-pro-tou-etous-prwtis-eggrafis-se-nipiagwgeio/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.