“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Διεύρυνση του Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Διεύρυνση του Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών

Σε εφαρμογή της Υπουργικής Απόφασης με την οποία, για πρώτη φορά, ορίστηκε το θεσμικό και οργανωτικό πλαίσιο που έδωσε τη δυνατότητα λειτουργίας Συστήματος Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ορίστηκαν τα πρώτα 912 Δημοτικά Σχολεία που εντάχθηκαν στο Δίκτυο. Προκειμένου το Σύστημα Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών  να διευρυνθεί  με εγγραφές νέων μελών, το Υπουργείο Παιδείας καλεί με εγκύκλιό του τις σχολικές μονάδες οι οποίες πληρούν τις προϋποθέσεις, να υποβάλλουν αίτημα εγγραφής τους στο Δίκτυο.

Ο ορισμός του Συστήματος Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών προέκυψε  από τις ήδη υπάρχουσες και λειτουργούσες Σχολικές βιβλιοθήκες, οι οποίες φιλοξενούνται σε αυτόνομο χώρο μέσα στα Δημοτικά Σχολεία και διαθέτουν εμπλουτισμένη Συλλογή τεκμηρίων που συγκέντρωσαν οι εκπαιδευτικοί των αντίστοιχων σχολείων με δική τους πρωτοβουλία. Στο Δίκτυο εντάσσονται σταδιακά οι νέες Βιβλιοθήκες που δημιουργούνται.

Για την υποστήριξη και ενίσχυση του Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών, ο Υπουργός Παιδείας υπέγραψε απόφαση συνολικού προϋπολογισμού 2.697.000,00 ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε 3.000 ευρώ ανά Σχολική  Βιβλιοθήκη, μέσω της χρηματοδότησης των  οικείων σχολικών Επιτροπών δια των οποίων θα υλοποιηθεί η δράση για την αγορά ηλεκτρονικού εξοπλισμού και βιβλίων.

Η ενεργοποίηση μετά από 32 χρόνια του ν. 1566 περί ίδρυσης σχολικών βιβλιοθηκών, η άμεση ανάπτυξη του Συστήματος Δικτύου 912 σχολικών Μονάδων  που εντάσσονται σε αυτό, η ανακοίνωση της πρόσκλησης για διεύρυνση του Δικτύου με νέες Βιβλιοθήκες και η χρηματοδότησή τους  από πόρους του εθνικού σκέλους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του ΥΠΠΕΘ, είναι πράξεις –ορόσημα  στην ιστορία του εκπαιδευτικού συστήματος, καθώς συμπληρώνουν ένα έλλειμμα δεκαετιών, που στέρησε τη δυνατότητα από το σύγχρονο σχολείο να απαντήσει στις ανάγκες που προέκυψαν από τις μεταβαλλόμενες εξελίξεις στις τεχνολογίες, τις επιστήμες και τις τέχνες.

Επιπλέον, το Υπουργείο καλεί τα σχολεία που έχουν ενταχθεί στο Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών σε δημιουργία αφίσας με θέμα την βιβλιοθήκη τους. Η αφίσα θα περιέχει την ονομασία του σχολείου και το προτεινόμενο για τη βιβλιοθήκη του όνομα, ενώ η εικαστική δημιουργία  είναι ελεύθερη. Η  αφίσα  θα δημιουργηθεί  από τους μαθητές/τριες της σχολικής μονάδας σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, στο πλαίσιο παιδαγωγικών και διδακτικών  δραστηριοτήτων. Το  ΥΠΠΕΘ μεριμνά ώστε ένα  αντίτυπο από κάθε  πρόταση να αποτελέσει το υλικό για έκθεση που θα προγραμματιστεί με πρωτοβουλία του ΥΠΠΕΘ. Στόχος της δράσης είναι η σύνδεση του χώρου της Σχολικής Βιβλιοθήκης με την εκπαιδευτική διαδικασία καθώς και η ενεργή εμπλοκή των μαθητών σε αυτή.

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση