Κυριακή, 16 Φεβρουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Διευκρινίσεις για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε Πρότυπα/Πειραματικά Σχολεία

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Διευκρινίσεις για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε Πρότυπα/Πειραματικά Σχολεία – Εγγραφο του Γενικού Γραμματέα ΥΠΑΙΘΑ κου Ιωάννη Κατσαρού.

Διευκρινίσεις για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών ΠΣ/ΠΕΙΣ

Διευκρινίσεις σχετικά με τη διαδικασία της αξιολόγησης εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε Πρότυπα / Πειραματικά Σχολεία, κατόπιν ερωτημάτων που έχουν περιέλθει στο ΥΠΑΙΘΑ, απέστειλε στις Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπαίδευσης, στους Περιφερειακούς Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης, στις Διευθύνσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης και στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, ο Γενικός Γραμματέας Α/θμιας και Β/θμιας και ΕΑΕ του ΥΠΑΙΘΑ κος Ιωάννης Κατσαρός.

Σύμφωνα με το με αριθ. πρωτ. 11200 /Δ6/31-1-2025 έγγραφο: 

1. Το εκπαιδευτικό προσωπικό των Πρότυπων Σχολείων και Πειραματικών Σχολείων αξιολογείται για το εκπαιδευτικό και διδακτικό του έργο, καθώς και για την εν γένει παρουσία και προσφορά του στο Π.Σ. ή το ΠΕΙ.Σ., στη διάρκεια της μονοετούς θητείας και στη διάρκεια του τελευταίου έτους της διετούς ή τετραετούς θητείας του, κατά περίπτωση, σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 20 του ν. 4692/2020 (Α’ 111). Οι εκπαιδευτικοί επί θητεία αξιολογούνται ακόμα και αν δεν σκοπεύουν να ανανεώσουν τη θητεία τους.

2. Εκπαιδευτικοί που υπηρετούν με θητεία κατά το τρέχον σχολικό έτος σε Π.Σ & ΠΕΙ.Σ και αξιολογήθηκαν σε μη Πρότυπο / Πειραματικό σχολείο σε προηγούμενο σχολικό έτος είτε ως δόκιμοι για την μονιμοποίησή τους, είτε στο γενικότερο πλαίσιο της αξιολόγησης ως εκπαιδευτικοί, αξιολογούνται το τρέχον σχολικό έτος, σε όλα τα πεδία, λαμβάνοντας υπόψη τις δράσεις που υλοποιούν και οι οποίες συμβάλλουν στην προώθηση των σκοπών των Π.Σ & ΠΕΙ.Σ., όπως αυτοί ορίζονται στα άρθρα 10, 11 και 12 του ν. 4692/2020 (Α’ 111).

3. Εκπαιδευτικοί, οι οποίοι υπηρετούν σε Π.Σ & ΠΕΙ.Σ με απόσπαση ή έχουν διατεθεί για κάλυψη λειτουργικού κενού ή συμπλήρωση ωραρίου τους, και αξιολογηθούν σε αυτό δεν εκπληρώνουν μονοετή εισαγωγική θητεία σε περίπτωση θετικής αξιολόγησης, αν τοποθετηθούν μεταγενέστερα με θητεία σε Π.Σ & ΠΕΙ.Σ σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 20 και 21 του άρθρου 19 του νόμου 4692/2020 (Α’ 111).

4. Εκπαιδευτικοί, οι οποίοι απουσίαζαν λόγω μακροχρόνιας άδειας κατά την πρώτη εφαρμογή της διαδικασίας της αξιολόγησης και των οποίων η θητεία παρατάθηκε ως την 31η .8.2024 σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 114 του Ν. 5128/2024 (Α’ 118), καλούνται:

α) αν έχουν αναλάβει υπηρεσία στο σχολείο στην αρχή του τρέχοντος σχολικού έτους να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση τους έως την 31η Μαρτίου 2025,

β) αν απουσίαζαν στην έναρξη του τρέχοντας σχολικού έτους λόγω μακροχρόνιας άδειας, να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση τους, όχι έως την 31η Μαρτίου, αλλά εντός του σχολικού έτους 2024-2025, κατά το οποίο θα αναλάβουν εκ νέου υπηρεσία, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 61 του ν. 4692/2020 (Α’ 111).

5. Η πληρότητα της αιτιολογίας των αξιολογικών εκθέσεων και η ορθή εφαρμογή και τήρηση της παρ. 7 του άρθρου 11 της υπό στοιχεία 9950/ΓΔ5/27.01.2023 (Β΄388) Κοινής Υπουργικής Απόφασης Υπουργού και Υφυπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ελέγχεται και επιβεβαιώνεται από τον Περιφερειακό Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, στην περιοχή ευθύνης της οποίας υπάγεται η σχολική μονάδα στην οποία υπηρετούν οι εκπαιδευτικοί των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. που αξιολογήθηκαν.

6. Οι εκπαιδευτικοί που αξιολογούνται αρνητικά («μη ικανοποιητικοί» κατά τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 20 του ν. 4692/2020) δικαιούνται να ασκήσουν ένσταση μέσω ειδικής ψηφιακής εφαρμογής, ενώπιον της Δ.Ε.Π.Π.Σ. μέσα σε αποκλειστική προθεσμία τριών (3) εργάσιμων ημερών από την επομένη της λήψης γνώσης των εκθέσεων αξιολόγησης.

7. Εκπαιδευτικοί που το έργο τους στα πεδία Α1, Α2, Β αξιολογείται θετικά αλλά αποτιμάται με τον χαρακτηρισμό «ικανοποιητικό»-ή «πολύ καλό», δύνανται να ασκήσουν ένσταση κατά των εκθέσεων αξιολόγησης, ενώπιον της Δ.Ε.Π.Π.Σ. Για τις ως άνω ενστάσεις εφαρμόζονται αναλογικά, κατά τα λοιπά, τα προβλεπόμενα στις παραγράφους 8, 9, 10 του άρθρου 79 του ν. 4823/2021 (Α΄136).

Σημειώνεται ότι:

Με την έκδοση της παρούσας εγκυκλίου παύει να ισχύει η υπό στοιχεία 19148/Δ6/22-02-2024 εγκύκλιος (ΑΔΑ: ΨΚΠΖ46ΝΚΠΔ-ΝΒΠ) και η υπό στοιχεία 33008/Δ6/1-04-2024 εγκύκλιος με θέμα: «Διευκρινίσεις σχετικά με τον μακροσκοπικό έλεγχο των αξιολογικών εκθέσεων στην αξιολογική διαδικασία στα Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ.».

Δείτε σε μορφή pdf το έγγραφο ΕΔΩ

Δείτε επίσης

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων | Εγκύκλιος 

Χαρακτηρισμός σχολείων ως Πειραματικών από το σχολικό έτος 2025-26 | ΦΕΚ 

Νόμος 5174/2025-Ωνάσεια Σχολεία: Στο ΦΕΚ Α 12/30-1-2025 η κύρωση της σύμβασης

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply