Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Δικαιώματα διαζευγμένων γονέων μαθητών ή σε διάσταση | Εγκύκλιος

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Δικαιώματα διαζευγμένων γονέων μαθητών ή σε διάσταση και ο ένας/η μία από αυτούς δεν ασκεί την επιμέλειά τους – Εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Δικαιώματα διαζευγμένων γονέων μαθητών

Εγκύκλιο για τη λειτουργία των Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2021-2022, η οποία συμπεριλαμβάνει και τα δικαιώματα γονέων μαθητών/τριών οι οποίοι βρίσκονται σε διάσταση ή είναι διαζευγμένοι.

Αναλυτικά
Δικαιώματα γονέων μαθητών/τριών οι οποίοι βρίσκονται σε διάσταση ή είναι διαζευγμένοι

Για τα δικαιώματα γονέων μαθητών/τριών οι οποίοι βρίσκονται σε διάσταση ή είναι διαζευγμένοι
και ο ένας/η μία από αυτούς δεν ασκεί την επιμέλειά τους, ισχύει η με αριθ. πρωτ. Φ7 /517/127893/Γ1/13-10-2010 Εγκύκλιος του Υ.ΠAI.Θ και τα άρθρα 11 & 12 του ν. 4800/2021 (Α’81).

Επίσης ισχύουν τα οριζόμενα στο άρθρο 1519 του Αστικού ΚώδικαΣημαντικά ζητήματα επιμέλειας τέκνου”.

Όταν η επιμέλεια ασκείται από τον έναν γονέα ή έχει γίνει κατανομή της μεταξύ των γονέων, οι αποφάσεις για την ονοματοδοσία του τέκνου, για το θρήσκευμα, για ζητήματα της υγείας του, εκτός από τα επείγοντα και τα εντελώς τρέχοντα, καθώς και για ζητήματα εκπαίδευσης που επιδρούν αποφασιστικά στο μέλλον του, λαμβάνονται από τους δύο γονείς από κοινού. Τα δύο τελευταία εδάφια του άρθρου 1510 και το άρθρο 1512 εφαρμόζονται αναλόγως.

Για τη μεταβολή του τόπου διαμονής του τέκνου που επιδρά ουσιωδώς στο δικαίωμα επικοινωνίας του γονέα με τον οποίο δεν διαμένει το τέκνο, απαιτείται προηγούμενη έγγραφη συμφωνία των γονέων ή προηγούμενη δικαστική απόφαση που εκδίδεται μετά από αίτηση ενός από τους γονείς. Το δικαστήριο μπορεί να διατάξει κάθε πρόσφορο μέτρο.

Ο γονέας στον οποίο δεν έχει ανατεθεί η άσκηση της επιμέλειας έχει το δικαίωμα να ζητά από τον άλλο πληροφορίες για το πρόσωπο και την περιουσία του τέκνου.

(Δείτε και τις μεταβατικές διατάξεις του άρθρου 18 του ν. 4800/2021).

Δείτε επίσης

Λειτουργία Δημοτικών 2021-22: Οργάνωση και Λειτουργία Σχολικής Μονάδας
Λειτουργία Νηπιαγωγείων 2021-22: Οργάνωση και Λειτουργία-Φοίτηση και Σχολική Ζωή-Μαθητική Μέριμνα
Αγιασμός στα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία: Προσέλευση μαθητών στα σχολεία στις 8:15
Εγκύκλιος: Διερεύνηση αναγκών από ΚΕΔΑΣΥ παιδιών και προ του έτους πρώτης εγγραφής σε νηπιαγωγείο

Πριν φύγετε

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις δεξιότητες-Β Φάση: Δηλώσεις έως 13.09.2021
 ΦΕΚ: Πιλοτική Εφαρμογή Προγραμμάτων Σπουδών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply