Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Δήλωση Φίλη για το νέο νομοσχέδιο “Για την αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Δήλωση Φίλη για το νέο νομοσχέδιο “Για την αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών”-“Η μάχη για ένα δημοκρατικό, συμμετοχικό, συμπεριληπτικό σχολείο της γνώσης και της προκοπής θα δοθεί με ένταση μέσα και έξω από τη Βουλή”.

Δήλωση Φίλη για το νέο νομοσχέδιο

Σε δήλωση προέβη ο Τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ,  Νίκος Φίλης για το νομοσχέδιο “Για την αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών” το οποίο συζητήθηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο.

Ο Βουλευτής και πρώην Υπουργός Παιδείας ως πρώτη εκτίμηση για το νομοσχέδιο αναφέρει πως:

“Δεν πρόκειται για νέες ιδέες αλλά για επανάληψη χρεοκοπημένων παιδαγωγικών αντιλήψεων του νεοφιλελεύθερου – «αγοραίου» σχολείου, με τις οποίες προάγονται ο ανταγωνισμός και η ανασφάλεια και όχι η ηρεμία και η συνεργασία στη σχολική ζωή”.

Προαναγγέλλει δε πως

“Η μάχη για ένα δημοκρατικό, συμμετοχικό, συμπεριληπτικό σχολείο της γνώσης και της προκοπής θα δοθεί με ένταση μέσα και έξω από τη Βουλή”.

Η Δήλωση

Ο Νίκος Φίλης, Τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, για το εκπαιδευτικό νομοσχέδιο που συζητήθηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο

Μέσα στην πανδημία, με ευθύνη της κυβέρνησης, η εκπαίδευση πήγε από το κακό στο χειρότερο.

Εκτοξεύτηκαν οι κοινωνικές – εκπαιδευτικές ανισότητες, αντιμετωπίστηκαν με αυταρχισμό οι εκπαιδευτικοί και τα παιδιά.

Κι ενώ βρισκόμαστε μπροστά σε μια δύσκολη χρονιά,

κατά την οποία πρέπει να αποκατασταθεί η λειτουργία του σχολείου, να προωθηθεί η συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, ώστε να αντιμετωπιστούν τα μαθησιακά και τα ψυχοκοινωνικά προβλήματα των μαθητών, η κυβέρνηση καταφεύγει σε μέτρα που θα επιδεινώσουν την κατάσταση και θα οδηγήσουν στην περαιτέρω υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου.

Σε αυτό συντείνουν οι πρώτες πληροφορίες για το νέο νομοσχέδιο

του υπουργείου Παιδείας, αλλά και η επιμονή σε ακραίες ρυθμίσεις, όπως το νέο εξεταστικό σύστημα – λαιμητόμος για τα Πανεπιστήμια και η κατάργηση μαθημάτων των Κοινωνικών Επιστημών και της Καλλιτεχνικής Παιδείας στο Λύκειο.

Δεν πρόκειται για νέες ιδέες

αλλά για επανάληψη χρεοκοπημένων παιδαγωγικών αντιλήψεων του νεοφιλελεύθερου – «αγοραίου» σχολείου, με τις οποίες προάγονται ο ανταγωνισμός και η ανασφάλεια και όχι η ηρεμία και η συνεργασία στη σχολική ζωή.

Επανέρχονται επίσης παλαιοκομματικά πρότυπα, όπως ο παντοδύναμος διευθυντής σχολικής μονάδας, καθώς και ο αλήστου μνήμης «επιθεωρητισμός» με πρόσχημα την αξιολόγηση.

Στην ουσία εξαφανίζεται ο Σύλλογος Διδασκόντων και το σχολείο ολοένα και περισσότερο προσομοιάζει με «υποκατάστημα» εμπορικής αλυσίδας. Τα σχολεία κατηγοριοποιούνται ανά γειτονιά και Δήμο.

Αντί για άριστα σχολεία για όλα τα παιδιά,

τα σχολεία διαχωρίζονται σε «καλά» και «κακά», ένα μέτρο που αποτελεί το πρώτο βήμα για να επιβληθούν τιμωρίες με τη μορφή στέρησης πόρων, όπως ήδη έχει συμβεί με τα Πανεπιστήμια.

Τέτοια σχέδια είμαστε σίγουροι ότι θα βρουν και πάλι αντιμέτωπη την εκπαιδευτική κοινότητα. Τα παιδιά και τους γονείς που αγωνιούν και όλους εμάς που αγωνιζόμαστε για ένα σχολείο ισότητας και ποιότητας.

Διερωτώμαι,

τι διάλογος μπορεί να γίνει για μέτρα σαν αυτά, όταν μάλιστα ο πρωθυπουργός αρνήθηκε να απαντήσει σε αλλεπάλληλες επίκαιρες ερωτήσεις του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τον «σφαγιασμό» και τον αποκλεισμό από τα Πανεπιστήμια δεκάδων χιλιάδων υποψηφίων;

Η μάχη για ένα δημοκρατικό, συμμετοχικό, συμπεριληπτικό σχολείο της γνώσης και της προκοπής θα δοθεί με ένταση μέσα και έξω από τη Βουλή.

Και θα κριθεί στα σχολεία και τα Πανεπιστήμια, όταν θα ανοίξουν με το καλό τον Σεπτέμβριο.

Με πρόσθετα υγειονομικά μέτρα, όπως προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ και με τουλάχιστον 15.000 διορισμούς, αν δεν θέλουμε τα διδακτικά κενά να καλύπτονται από κακοπληρωμένες ελαστικές μορφές απασχόλησης των αναπληρωτών, που τείνουν να γίνουν ο κανόνας στην εκπαίδευση.

Δείτε σχετικά

Νομοσχέδιο Υπουργείου Παιδείας: Αυτονομία σχολείου-Αξιολόγηση-Νέες δομές-Επιλογή στελεχών
Πολυνομοσχέδιο Υπουργείο Παιδείας: Τι θα περιέχει-Ενημέρωση πολιτικής ηγεσίας ΥΠΑΙΘ στη ΔΟΕ
Πολυνομοσχέδιο Υπουργείου Παιδείας: Οι 3 πυλώνες-Πολλαπλό βιβλίο-Επιλογές στελεχών αμέσως μετά την ψήφιση

Δείτε ακόμη

Αποσπάσεις σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και Περιφερειακές Δ/νσεις, εκπ/κών Α/θμιας-Β/θμιας για το 2021-22
Διορισμένοι στην Ειδική Αγωγή-Δικαίωμα αίτησης στη Γενική για διορισμό –Τι ισχύει
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply