Κυριακή, 3 Δεκεμβρίου 2023

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Δήλωση ΚΙΝΑΛ: Το πολυδιαφημισμένο νομοσχέδιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση κατέληξε Τροπολογία σε ν/σ του Υπ. Ναυτιλίας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Δήλωση ΚΙΝΑΛ: Το πολυδιαφημισμένο νομοσχέδιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση κατέληξε Τροπολογία σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Σε δήλωση για την Τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας προέβη ο Τομέας Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής (ΚΙΝΑΛ).

Δήλωση για Τροπολογία Υπουργείου Παιδείας σε νομοσχέδιο του Υπουργείο Ναυτιλίας

“Το πολυδιαφημισμένο νομοσχέδιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση κατέληξε Τροπολογία σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής”.

 Για άλλη μια φορά, αποσπασματική νομοθέτηση χωρίς καμία διαβούλευση. Τα άρθρα 4 και 5 για «βιομηχανικά διδακτορικά» και για επισκέπτες καθηγητές / ερευνητές της τροπολογίας αποτελούν προβεβλημένα τμήματα του από διετίας εξαγγελθέντος «νόμου-πλαίσιο», που διαρκώς αναβάλλεται η κατάθεσή του.

Στηρίζουμε τον θεσμό των βιομηχανικών διδακτορικών και των επισκεπτών καθηγητών-ερευνητών. Είναι πρακτικές που ακολουθούνται στα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια και πρέπει να ρυθμιστούν. Όμως ο τρόπος νομοθέτησης που ακολουθεί το Υπουργείο, με αποσπασματικότητα, προχειρότητα και χωρίς διαβούλευση, οδηγεί σε διατάξεις που έχουν ουσιώδεις ατέλειες.

  • Η καθοδήγηση από υπεύθυνο της επιχείρησης καλώς προβλέπεται, όπως και η δυνατότητα συμμετοχής στις συνεδριάσεις των τριμελών και επταμελών επιτροπών. Όμως η εκπόνηση διδακτορικού είναι θεμελιώδης ακαδημαϊκή λειτουργία. Οι πανεπιστημιακοί και οι ερευνητές δεν είναι απλώς κάποιοι διδάκτορες που κάνουν έρευνα και κρίνονται με βάση αυτήν, για τις θέσεις που κατέχουν.
  • Η πρόβλεψη για την ασφάλιση, τη διαχείριση μέσω ΕΛΚΕ και τη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης είναι θετική. Όμως δεν είναι σαφής η τύχη της διατριβής όταν τελειώσει η χρηματοδότηση.

Θετική η ρύθμιση του καθεστώτος για τους επισκέπτες καθηγητές–ερευνητές, δεν υπάρχει όμως πλαφόν στις αμοιβές.

Επίσης με διαδοχικές ρυθμίσεις, έξω από ένα γενικότερο πλαίσιο ή σχεδιασμό, για τη διδασκαλία (και την έρευνα) στα ΑΕΙ, οι οποίες είναι αποστολή των μελών Δ.Ε.Π., διαμορφώνεται ένα καθεστώς που περιλαμβάνει πλέον Ε.Δ.Ι.Π., ομότιμους καθηγητές, υποψήφιους διδάκτορες, και συμβασιούχους υπότροφους για απόκτηση διδακτικής εμπειρίας, επισκέπτες καθηγητές – ερευνητές κλπ.

Αυτοί αποτελούν τώρα σημαντικό ποσοστό του διδακτικού προσωπικού ακόμη σε μεγάλα πανεπιστήμια.

Αυτές οι πρόσκαιρες σχέσεις εργασίας και η μεγάλη πολυτυπία που εισάγονται, για να αντιμετωπιστούν τα απαράδεκτα κενά σε μόνιμες θέσεις ΔΕΠ, τροποποιούν τη φυσιογνωμία του διδακτικού προσωπικού και του πανεπιστημίου. Είναι μια αρνητική εξέλιξη.

Και όλα αυτά γίνονται με τροπολογίες της προηγούμενης νύχτας και χωρίς οργανωμένο διάλογο, χωρίς Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας.

Δείτε σχετικά

Ρυθμίσεις Υπ. Παιδείας: Προσμέτρηση προϋπηρεσίας Εκπαιδευτικών-μακροχρόνιες άδειες-βιομηχανικά διδακτορικά-Επισκέπτες καθηγητές 

Δείτε επίσης

Υπουργικό Συμβούλιο-Κεραμέως: Οι 4 άξονες του νέου νομοσχεδίου για τα Πανεπιστήμια 

Κεραμέως-νομοσχέδιο ΑΕΙ: Συναντήσεις με ΚΙΝΑΛ-ΚΚΕ-Ελληνική Λύση-Ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων 

Το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ όπως το παρουσίασε η Υπ. Παιδείας Ν. Κεραμεως στη Σύνοδο Πρυτάνεων 

ΣΥΡΙΖΑ-Πανεπιστήμια: 70 Θέσεις και Προτάσεις 

Πριν φύγετε

Αιτήσεις Συμβούλων Εκπαίδευσης: Η Πρόσκληση ανακοινοποιήθηκε

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση