Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Δήλωση Ζέττας Μακρή για την Παράλληλη Στήριξη και παρέμβαση της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων ΕΑΕ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Δήλωση Ζέττας Μακρή για την Παράλληλη Στήριξη και παρέμβαση της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής σε ραδιοφωνική εκπομπή.

Δήλωση Ζέττας Μακρή για την Παράλληλη Στήριξη

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής, δεκάδες μηνύματα έλαβε ο ραδιοσταθμός Ελλάδα fm και συγκεκριμένα η εκπομπή του Σπύρου Παπαδάκη, μετά τη δήλωση της Υφυπουργού ΠΑΙΘ κας Ζέττας Μακρή περί καλύψεως ποσοστού πέραν του 90%, αναφορικά με την Παράλληλη Στήριξη.

Κατόπιν αυτών πραγματοποιήθηκε τηλεφωνική επικοινωνία του ρ/σ με την κα Μακρή, η οποία διευκρίνισε πως αναφερόταν στο ποσοστό κάλυψης του νομού της, δηλαδή του Ν. Μαγνησίας και όχι στο σύνολο των προσλήψεων.

Σε ερώτηση μελών της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής “γιατί καλύφθηκε τόσο μεγάλο ποσοστό σε ένα νομό και όχι στην υπόλοιπη Ελλάδα”, ο Σπύρος Παπαδάκης απάντησε λέγοντας ότι θα προγραμματίσει συνέντευξη στην οποία θα διευκρινιστούν όλα τα ερωτήματα.

Η επίμαχη αναφορά της Υφυπουργού ήταν η εξής:

“Ενδεικτικά, αναφέρω ότι για το διδακτικό έτος 2016-2017, οι προσλήψεις εκπαιδευτικών για την παράλληλη στήριξη, άγγιζαν, περίπου, τους 2.645 (ποσοστό κάλυψης: 47,2%). Το ποσοστό κάλυψης επί των ημερών μας ξεπερνά το 90% όταν μάλιστα οι ανάγκες έχουν τριπλασιασθεί και έχουμε φθάσει σε απόλυτους αριθμούς εγκρίσεων της τάξης των 19.500 περίπου”.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων ΕΑΕ και η πλήρης δήλωση της Υφυπουργού ΠΑΙΘ κας Ζ. Μακρή για την Παράλληλη Στήριξη αλλά και

Η Ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων ΕΑΕ

“Την εξαγρίωση του συνόλου των αναπληρωτών εκπαιδευτικών προκάλεσε η κ. Μακρή μετά τη δήλωσή της για “κάλυψη 90% των κενών στην α’ φαση προσλήψεων”. Η Πρωτοβουλία Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής έστειλε δεκάδες μηνύματα σήμερα στις 22/09/2022 στην εκπομπή του Σπ.Παπαδάκη (Ελλάδα fm) με αποτέλεσμα την τηλεφωνική επικοινωνία με την κ.Μακρή.

Διευκρίνισε λοιπόν, πως αναφερόταν στο ποσοστό κάλυψης του νομού της, δηλαδή του Ν. Μαγνησίας και ΟΧΙ στο σύνολο των προσλήψεων.

Στην ερώτηση των μελών μας που προκύπτει εύλογα “γιατί καλύφθηκε τόσο μεγάλο ποσοστό σε ένα νομό και όχι στην υπόλοιπη Ελλάδα”, ο Σπ. Παπαδάκης απάντησε λέγοντας ότι θα προγραμματίσει συνέντευξη στην οποία θα διευκρινιστούν όλα τα ερωτήματα.

Η Πρωτοβουλία Φιλολόγων ειδικής αγωγής ευχαριστεί δημόσια τον Spyros Papadakis για την άμεση παρέμβασή του”.

Δείτε ολόκληρη τη δήλωση για την Παράλληλη Στήριξη της κας Μακρή

Δήλωση Ζέττας Μακρή για την Παράλληλη Στήριξη

“Εξ ίσου εντυπωσιακή είναι και η παραπληροφόρηση για τα θέματα της παράλληλης στήριξης.  Θα παραπέμψω στις δημόσιες δηλώσεις, τις συνεντεύξεις των τοπικών στελεχών εκπαίδευσης, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας, και στα στοιχεία του υπουργείου για να αποδείξω την πλήρη διαστρέβλωση και την απόλυτη παραπληροφόρηση. Δεν θα αποφύγω τον πειρασμό να ξαναθυμίσω την απραξία και την αφωνία επί των ημερών ευθύνης τους και θα παρακαλούσα το παρελθόν να επιβάλλει, εφεξής, μετρημένες δηλώσεις γιατί η αναμόχλευση δεν βοηθά. Αντίθετα, θυμίζει και επιτρέπει την σύγκριση που είναι, συντριπτική, σε βάρος τους.

Στην συγκυβέρνηση των μηδενικών διορισμών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση, στην συγκυβέρνηση, η οποία επένδυε στην μικροπολιτική σκοπιμότητα, αδιαφορώντας για την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, σύμφωνα με τις σύγχρονες απαιτήσεις, απαντούμε με πράξεις. Στηρίζουμε και ενδυναμώνουμε τα παιδιά μας, που έχουν ανάγκη υποστήριξης, στελεχώνοντας τα σχολεία με εκπαιδευτικούς, εξαιρετικά καταρτισμένους και εξειδικευμένους.

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τον νομό μας, από τον οποίο ξεκινώ αλλά δεν θα περιοριστώ: στην παράλληλη στήριξη της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Ν. Μαγνησίας (Α’ και Β’ Μαγνησίας), είχαν δηλωθεί, ηλεκτρονικά, στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΠΣΥΔ),  92 κενά  στα Δημοτικά Σχολεία και 13 κενά στα Νηπιαγωγεία. Έχουν προσληφθεί 75 Δάσκαλοι και 11 Νηπιαγωγοί, εκ των οποίων οι 3 καλύπτουν τις ανάγκες σε Braille και 1 στη νοηματική.

Πλέον των ανωτέρω, έχουμε προσλάβει και 17 εκπαιδευτικούς σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ),  14 στην Α’ Μαγνησίας και 3 στην Β’ Μαγνησίας. Τα στοιχεία αυτά αφορούν αποκλειστικά την α’ φάση προσλήψεων και η β’ φάση, που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός των επόμενων ημερών, θα καλύψει πλήρως τα κενά.

Για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης, τα ποσοστά προσλήψεων εκπαιδευτικού προσωπικού για την παράλληλη στήριξη, κατά τα έτη συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ  ανέρχονταν, μετά βίας, στο μισό σε σχέση με τις εγκρίσεις, πολύ περιορισμένες σε αριθμό, μόλις το 1/3 των σημερινών.  Ενδεικτικά, αναφέρω ότι για το διδακτικό έτος 2016-2017, οι προσλήψεις εκπαιδευτικών για την παράλληλη στήριξη, άγγιζαν, περίπου, τους 2.645 (ποσοστό κάλυψης: 47,2%). Το ποσοστό κάλυψης επί των ημερών μας ξεπερνά το 90% όταν μάλιστα οι ανάγκες έχουν τριπλασιασθεί και έχουμε φθάσει σε απόλυτους αριθμούς εγκρίσεων της τάξης των 19.500 περίπου.

Μόνο άνθρωποι που έχουν πλήρη άγνοια του τρόπου λειτουργίας της εκπαιδευτικής διαδικασίας εξαντλούν την κριτική τους βασιζόμενοι στους αριθμούς. Οι παροικούντες στην Ιερουσαλήμ γνωρίζουν ότι οι ισχύουσες διατάξεις και οι επιστημονικές οδηγίες ως προς την παράλληλη στήριξη επιτρέπουν, αν δεν επιβάλλουν, υπό προϋποθέσεις, την ταυτόχρονη υποστήριξη περισσοτέρων του ενός μαθητών από έναν εκπαιδευτικό. Επίσης, η παράλληλη στήριξη, και μόνον σύμφωνα με τη γνωμάτευση-εισήγηση του οικείου ΚΕΔΑΣΥ, συνήθως, απαιτεί απασχόληση ωρών ή ημερών και οι εκπαιδευτικοί παρέχουν τις υπηρεσίες τους, ως οφείλουν,  σε περισσότερες από μία σχολικές μονάδες μέχρι να συμπληρώσουν  το ωράριό τους.

Εν κατακλείδι, ενημερώνω ότι ο αριθμός των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης, οι οποίοι προσελήφθησαν στα τέλη Αυγούστου είναι, αναλογικά, ο μεγαλύτερος στα χρονικά. Παρόλα αυτά, εάν για διαφόρους λόγους προκύψει κάποιο κενό εκπαιδευτικού παράλληλης στήριξης κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, (π.χ. για λόγους αδειοδότησης, εγκυμοσύνης της εκπαιδευτικού, ασθένειας κ.λπ.) τότε αυτό το κενό καλύπτεται, αμέσως, πάντα με ευθύνη του αντίστοιχου Διευθυντή Εκπαίδευσης”.

Δείτε ολόκληρη τη δήλωση της Υφυπουργού ΠΑΙΘ για θέματα Παιδείας

“Η έλλειψη ενημέρωσης είναι ασυγχώρητη. Όταν αφορά στα θέματα παιδείας, όμως, είναι επικίνδυνη και, εάν συνοδεύεται και από διαστρέβλωση, γίνεται κακόβουλη.

Στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, φιλοξενούνται, το τελευταίο διάστημα, αιτιάσεις βασιζόμενες σε ανακριβή στοιχεία, απολύτως αντίθετες με την αλήθεια και τις δημόσιες δηλώσεις των αρμοδίων στελεχών εκπαίδευσης. Η πηγή πληροφόρησης δεν γίνεται γνωστή, η παραπληροφόρηση, όμως, των πολιτών καλά κρατεί.

Θεωρώ απαραίτητο να δώσω στοιχεία, λεπτομερή και ακριβή, για να στοιχειοθετήσω την ανακρίβεια των «καταγγελλομένων». Θεωρώ, επίσης, σκόπιμο να θυμίσω τους μηδενικούς διορισμούς, – επαναλαμβάνω: μηδενικούς – στην γενική εκπαίδευση και την ειδική αγωγή, την μηδενική έγκριση τμημάτων ένταξης, την απουσία πρωτοβουλιών για την εναρμόνιση εκπαιδευτικού και οικογενειακού ωραρίου από τους όψιμα ευαισθητοποιημένους στα θέματα αυτά, που βαρύνονται με αιδήμονα σιωπή για την δική τους απραξία και αφωνία, κατά την περίοδο της συγκυβέρνησης.

Έκπληκτη, διάβασα ότι «οι γονείς γύρισαν την πλάτη στα πρόχειρα σχεδιασμένα ολοήμερα σχολεία». Κι αυτό γιατί ενδιαφέρθηκαν λιγότεροι γονείς απ´ όσους η κυβέρνηση προέβλεψε να ενισχύσει. Είναι πρωτοφανές να κατηγορείται κανείς για επιτυχή προσπάθεια ρύθμισης εκπαιδευτικών θεμάτων από την οποία κανείς δεν αποκλείεται, αντίθετα όλοι οι ενδιαφερόμενοι καλύπτονται! Αντιλαμβάνομαι ότι η έμμεση υπόδειξη των φωνασκούντων είναι να κάνουμε λιγότερα. Δεν θα συμμορφωθούμε!

Όπως έκπληκτη είμαι και με την προχειρότητα με την οποία, άκριτα και αβίαστα, δημοσιοποιούνται στοιχεία ανακριβή. Για την αποκατάσταση της αλήθειας, οφείλω να ενημερώσω ότι στον Νομό Μαγνησίας, από το σύνολο των 96 δημοτικών σχολείων, εκ των οποίων 57 έχουν ορισθεί ως διευρυμένου ωραρίου, λειτουργούν, ήδη, 11 τμήματα σε 10 δημοτικά σχολεία, στα οποία και φοιτούν 174 μαθητές. Για τα δε νηπιαγωγεία, από το σύνολο των 114, εκ των οποίων 25 έχουν ορισθεί ως διευρυμένου ωραρίου, λειτουργούν 10 τμήματα σε 10 νηπιαγωγεία, στα οποία φοιτούν 93 μαθητές. Ενώ, καθημερινά, αποδεικνύεται ότι υπάρχει ολοένα και μεγαλύτερη ζήτηση για την δημιουργία και νέων τμημάτων.

Η ανταπόκριση των γονέων που κάνουν χρήση των διευρυμένων ολοήμερων σχολείων, καθώς και η πιλοτική λειτουργία τους θα καθοδηγήσει το υπουργείο μας για τις μελλοντικές κινήσεις με μοναδικό στόχο την καλύτερη και πιο σύγχρονη δημόσια εκπαίδευση και την συνακόλουθη ελάφρυνση, ποιοτική και οικονομική των γονιών τους. Όλων όσοι θέλουν να κάνουν χρήση των σχετικών ρυθμίσεων. Δεν αποκλίνουμε από τον στόχο μας αυτό, όση δυσφορία και εάν αυτό δημιουργεί στους μέχρι πρότινος αδιάφορους και αδρανούντες.

Εξ ίσου εντυπωσιακή είναι και η παραπληροφόρηση για τα θέματα της παράλληλης στήριξης.  Θα παραπέμψω στις δημόσιες δηλώσεις, τις συνεντεύξεις των τοπικών στελεχών εκπαίδευσης, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας, και στα στοιχεία του υπουργείου για να αποδείξω την πλήρη διαστρέβλωση και την απόλυτη παραπληροφόρηση. Δεν θα αποφύγω τον πειρασμό να ξαναθυμίσω την απραξία και την αφωνία επί των ημερών ευθύνης τους και θα παρακαλούσα το παρελθόν να επιβάλλει, εφεξής, μετρημένες δηλώσεις γιατί η αναμόχλευση δεν βοηθά. Αντίθετα, θυμίζει και επιτρέπει την σύγκριση που είναι, συντριπτική, σε βάρος τους.

Στην συγκυβέρνηση των μηδενικών διορισμών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση, στην συγκυβέρνηση, η οποία επένδυε στην μικροπολιτική σκοπιμότητα, αδιαφορώντας για την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, σύμφωνα με τις σύγχρονες απαιτήσεις, απαντούμε με πράξεις. Στηρίζουμε και ενδυναμώνουμε τα παιδιά μας, που έχουν ανάγκη υποστήριξης, στελεχώνοντας τα σχολεία με εκπαιδευτικούς, εξαιρετικά καταρτισμένους και εξειδικευμένους.

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τον νομό μας, από τον οποίο ξεκινώ αλλά δεν θα περιοριστώ: στην παράλληλη στήριξη της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Ν. Μαγνησίας (Α’ και Β’ Μαγνησίας), είχαν δηλωθεί, ηλεκτρονικά, στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΠΣΥΔ),  92 κενά  στα Δημοτικά Σχολεία και 13 κενά στα Νηπιαγωγεία. Έχουν προσληφθεί 75 Δάσκαλοι και 11 Νηπιαγωγοί, εκ των οποίων οι 3 καλύπτουν τις ανάγκες σε Braille και 1 στη νοηματική.

Πλέον των ανωτέρω, έχουμε προσλάβει και 17 εκπαιδευτικούς σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ),  14 στην Α’ Μαγνησίας και 3 στην Β’ Μαγνησίας. Τα στοιχεία αυτά αφορούν αποκλειστικά την α’ φάση προσλήψεων και η β’ φάση, που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός των επόμενων ημερών, θα καλύψει πλήρως τα κενά.

Για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης, τα ποσοστά προσλήψεων εκπαιδευτικού προσωπικού για την παράλληλη στήριξη, κατά τα έτη συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ  ανέρχονταν, μετά βίας, στο μισό σε σχέση με τις εγκρίσεις, πολύ περιορισμένες σε αριθμό, μόλις το 1/3 των σημερινών.  Ενδεικτικά, αναφέρω ότι για το διδακτικό έτος 2016-2017, οι προσλήψεις εκπαιδευτικών για την παράλληλη στήριξη, άγγιζαν, περίπου, τους 2.645 (ποσοστό κάλυψης: 47,2%). Το ποσοστό κάλυψης επί των ημερών μας ξεπερνά το 90% όταν μάλιστα οι ανάγκες έχουν τριπλασιασθεί και έχουμε φθάσει σε απόλυτους αριθμούς εγκρίσεων της τάξης των 19.500 περίπου.

Μόνο άνθρωποι που έχουν πλήρη άγνοια του τρόπου λειτουργίας της εκπαιδευτικής διαδικασίας εξαντλούν την κριτική τους βασιζόμενοι στους αριθμούς. Οι παροικούντες στην Ιερουσαλήμ γνωρίζουν ότι οι ισχύουσες διατάξεις και οι επιστημονικές οδηγίες ως προς την παράλληλη στήριξη επιτρέπουν, αν δεν επιβάλλουν, υπό προϋποθέσεις, την ταυτόχρονη υποστήριξη περισσοτέρων του ενός μαθητών από έναν εκπαιδευτικό. Επίσης, η παράλληλη στήριξη, και μόνον σύμφωνα με τη γνωμάτευση-εισήγηση του οικείου ΚΕΔΑΣΥ, συνήθως, απαιτεί απασχόληση ωρών ή ημερών και οι εκπαιδευτικοί παρέχουν τις υπηρεσίες τους, ως οφείλουν,  σε περισσότερες από μία σχολικές μονάδες μέχρι να συμπληρώσουν  το ωράριό τους.

Εν κατακλείδι, ενημερώνω ότι ο αριθμός των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης, οι οποίοι προσελήφθησαν στα τέλη Αυγούστου είναι, αναλογικά, ο μεγαλύτερος στα χρονικά. Παρόλα αυτά, εάν για διαφόρους λόγους προκύψει κάποιο κενό εκπαιδευτικού παράλληλης στήριξης κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, (π.χ. για λόγους αδειοδότησης, εγκυμοσύνης της εκπαιδευτικού, ασθένειας κ.λπ.) τότε αυτό το κενό καλύπτεται, αμέσως, πάντα με ευθύνη του αντίστοιχου Διευθυντή Εκπαίδευσης.

Αυτά για την  αποκατάσταση της αλήθειας, με αριθμούς και στοιχεία, με πλήρη επίγνωση της ευθύνης μας για τα εκπαιδευτικά θέματα και της υποχρέωσης μας να ενημερώνουμε τους πολίτες. Έγκυρα, υπεύθυνα, ειλικρινά!”.

Δείτε επίσης

Απεργία-αποχή για μέντορα και ενδοσχολικό συντονιστή: Αναβολή της δίκης για τη Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2022

Πότε θα έχουμε τη Β Φάση προσλήψεων-Τι θα περιλαμβάνει: Ενημέρωση από Γ. Μπουλμέτη και Β. Βούγια

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply