Πέμπτη, 20 Ιανουαρίου 2022

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Δημοκρατική Συνεργασία: Υπονόμευση του Ολοήμερου σχολείου-Παραχώρηση τμημάτων εκπαίδευσης στους Δήμους

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Δημοκρατική Συνεργασία: Υπονόμευση του Ολοήμερου σχολείου-Παραχώρηση τμημάτων εκπαίδευσης στους Δήμους με το ΦΕΚ για τη λειτουργία των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ)

Υπονόμευση του Ολοήμερου σχολείου

Ανακοίνωση εξέδωσε η Δημοκρατική Συνεργασία Εκπαιδευτικών Π.Ε (ΔΗΣΥ) με την οποία “καλεί το Υπουργείο Παιδείας και την Κυβέρνηση να αποσύρουν την απαράδεκτη ρύθμιση και να σταματήσουν την υπονόμευση του Δημόσιου σχολείου”

Η Δημοκρατική Συνεργασία Εκπαιδευτικών Π.Ε (ΔΗΣΥ)

θεωρεί πως η δημοσίευση του ΦΕΚ 2332/2-6-2021, με τίτλο “Προϋποθέσεις έκδοσης άδειας λειτουργίας και προδιαγραφές λειτουργίας Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (Κ.Δ.Α.Π.)”, επιφέρει ένα ακόμα πλήγμα στον θεσμό του Ολοήμερου σχολείου.

Σύμφωνα με τη ΔΗΣΥ

“Την ώρα που λειτουργεί το Ολοήμερο σχολείο, θα λειτουργούν «ανταγωνιστικά» προγράμματα των Δήμων που θα αφορούν δραστηριότητες, ίδιες, παρόμοιες ή και εντελώς άσχετες από αυτές του σχολείου, υπονομεύοντας τον ρόλο του Ολοήμερου!”.

____________

Δείτε την ανακοίνωση της ΔΗΣΥ
Η Κυβέρνηση υπονομεύει το Ολοήμερο σχολείο! Ανοίγει τον δρόμο στην παραχώρηση τμημάτων της εκπαίδευσης στους Δήμους!

Η δημοσίευση από την Κυβέρνηση, του ΦΕΚ 2332/2-6-2021, με τίτλο «Προϋποθέσεις έκδοσης άδειας λειτουργίας και προδιαγραφές λειτουργίας Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (Κ.Δ.Α.Π.)», επιφέρει ένα ακόμα πλήγμα στον θεσμό του Ολοήμερου σχολείου.

Συνεχίζει την πολιτική απαξίωσης του θεσμού,

η οποία οδήγησε χιλιάδες παιδιά σε ιδιωτικά κέντρα μελέτης, με δυσβάστακτα έξοδα για τις οικογένειές τους και μάλιστα σε περίοδο οικονομικής κρίσης, που ξεκίνησε η προηγούμενη Κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, η οποία κατάργησε τον υπεύθυνο δάσκαλο του Ολοήμερου και προχώρησε στον εγκληματικό διαχωρισμό του σχολείου (ΠΔ 79/2017, άρθρο 11), σε πρωινό – υποχρεωτικό (8:15 – 13:15) και απογευματινό – προαιρετικό (13:15 – 16:00), ο οποίος άνοιξε τον «ασκό του Αιόλου» και έδωσε τη δυνατότητα στην Κυβέρνηση της ΝΔ να προχωρήσει στο επόμενο βήμα!

Το ΦΕΚ που υπογράφουν 3 Υπουργοί και 4 Υφυπουργοί της Κυβέρνησης,

δίνει τη δυνατότητα λειτουργίας μέσα σε σχολικά κτήρια, σε Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Δήμων (ΚΔΑΠ), μετά το τέλος του υποχρεωτικού προγράμματος (ώρα 13:15) δηλαδή ταυτόχρονα με τη λειτουργία του Ολοήμερου σχολείου, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι ως σχολικό ωράριο νοείται το υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα!!

Έτσι λοιπόν, μέσα στον χώρο του σχολείου, την ώρα που λειτουργεί το Ολοήμερο σχολείο,

θα λειτουργούν «ανταγωνιστικά» προγράμματα των Δήμων που θα αφορούν δραστηριότητες, ίδιες, παρόμοιες ή και εντελώς άσχετες από αυτές του σχολείου, υπονομεύοντας τον ρόλο του Ολοήμερου!

Θα μπαινοβγαίνουν στον σχολικό χώρο, ενήλικες και παιδιά, χωρίς το σχολείο να μπορεί να ασκήσει τον παραμικρό έλεγχο ούτε ως προς την ασφάλεια των εγκαταστάσεων ούτε ως προς την ασφάλεια των μαθητών!

Είναι χαρακτηριστικό πως

το σχετικό ΦΕΚ, δεν λαμβάνει καν υπόψη του, το ότι το ΠΔ 79/2017, στο άρθρο 18, παράγραφο 3 αναφέρει ρητά πως: «Κανένα άτομο πλην των εκπαιδευτικών δε μπορεί να παραμένει εντός του σχολικού χώρου κατά τη διάρκεια λειτουργίας της σχολικής μονάδας».

Είναι προφανής η προσπάθεια να προετοιμαστεί το έδαφος,

για τη μεταφορά στο μέλλον, μέρους της σχολικής πραγματικότητας (Ολοήμερο σχολείο) στην τοπική αυτοδιοίκηση, καθώς το Σύνταγμα της Χώρας απαγορεύει τη συνολική μεταφορά της εκπαίδευσης, ώστε να μειωθεί για την κεντρική εξουσία ο «βραχνάς» εξασφάλισης εκπαιδευτικών και οικονομικών πόρων για τη λειτουργία των σχολείων.

Ταυτόχρονα, «χαρίζουν» στους Δημάρχους τη δυνατότητα διορισμών με ψηφοθηρικά κριτήρια,

καθώς όπως όλοι γνωρίζουμε καλά οι προσλήψεις στους Ο.Τ.Α γίνονται με εντελώς διαφορετικό τρόπο από αυτών στην εκπαίδευση. Είναι γνωστό επίσης πως οι Ο.Τ.Α τα έχουν καταφέρει τόσο καλά(!!) σε μια σειρά αρμοδιοτήτων που τους έχουν παραχωρηθεί (μεταξύ αυτών η χρηματοδότηση των σχολείων, οι επισκευές, οι συντηρήσεις κλπ) που είναι βέβαιο ότι θα διαπρέψουν και στον νέο τους ρόλο!

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης,

καλεί το Υπουργείο Παιδείας και την Κυβέρνηση να αποσύρουν την απαράδεκτη ρύθμιση και να σταματήσουν την υπονόμευση του Δημόσιου σχολείου.

Δημοκρατική Συνεργασία Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Δείτε σχετικά

Λειτουργία ΚΔΑΠ: προϋποθέσεις έκδοσης άδειας-προδιαγραφές λειτουργίας Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών
Εγκύκλιος: Προγραμματισμός Εκπαιδευτικού Εργου Δημοτικών Σχολείων 2021-22- Λειτουργία Ολοήμερου
ΦΕΚ: ΚΔΑΠμεΑ-Προδιαγραφές λειτουργίας-Ηλεκτρονική εφαρμογή ελέγχου λειτουργίας
Ψηφιακός έλεγχος λειτουργίας ΚΔΑΠ: Ηλεκτρονικό παρουσιολόγιο με εφαρμογή στο κινητό

Δείτε ακόμη

 Βαθμολογία Γ τριμήνου Δημοτικών: Πως θα επιδοθεί στους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/τριών
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση