Παρασκευή, 7 Φεβρουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Δημόσια Διαβούλευση νομοσχεδίου ΑΕΙ: Εως 12 Ιουνίου 2022

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Δημόσια Διαβούλευση νομοσχεδίου ΑΕΙ: Εως 12 Ιουνίου 2022 – “Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και λοιπές διατάξεις”

Σε Δημόσια Διαβούλευση τέθηκε το νέο σχέδιο νόμου-πλαισίου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο: “Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και λοιπές διατάξεις”, που παρουσίασε σε συνέντευξη τύπου η Υπουργός ΠΑΙΘ κα Νίκη Κεραμέως – Η διαβούλευση θα ολοκληρωθεί στις 12 Ιουνίου 2022 και ώρα 12:00.

Το εν λόγω νομοθέτημα περιλαμβάνει τέσσερις άξονες:
1. Την αναβάθμιση της ποιότητας των ΑΕΙ, με ρυθμίσεις όπως:

• Διπλά/κοινά πτυχία

• Επιλογή μαθημάτων από άλλα Τμήματα/Σχολές

• «Ελληνικό Erasmus»

• Ενίσχυση πρακτικής άσκησης

• Επισκέπτες καθηγητές

• Προγράμματα εφαρμοσμένων επιστημών και τεχνολογίας

• Νέες, πιο αξιοκρατικές διαδικασίες επιλογής μελών ΔΕΠ

• Κίνητρα για έρευνα – μείωση γραφειοκρατίας (π.χ. ΕΛΚΕ).

2. Την ενίσχυση της λειτουργικότητας. 

• Κυρίως, με ένα νέο μοντέλο διοίκησης, που ενέχει αυξημένα φίλτρα συλλογικότητας, λογοδοσίας, διαφάνειας και εξωστρέφειας. Ένα σύστημα διακυβέρνησης των ΑΕΙ που ευθυγραμμίζει τη χώρα μας με διεθνείς καλές πρακτικές Πανεπιστημίων του εξωτερικού. Αλλά και με προβλέψεις όπως:

• Νέο, ευέλικτο πλαίσιο για τη διαχείριση της περιουσίας των ΑΕΙ.

• Δομές υποστήριξης της πανεπιστημιακής κοινότητας (ψυχολογική υποστήριξη, υποστήριξη στη διδασκαλία), μεταξύ άλλων.

3. Την προώθηση της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία.

• Νέο, σύγχρονο και ευέλικτο πλαίσιο παροχής υπηρεσιών από τα Πανεπιστημιακά Εργαστήρια σε πολίτες/φορείς.

• Αναβάθμιση του ρόλου των Πανεπιστημίων στη δια βίου εκπαίδευση μέσω των Κέντρων Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ).

4. Απλοποίηση του ΔΟΑΤΑΠ

• Πλέον, προβλέπεται αυτόματη ακαδημαϊκή αναγνώριση για συνέχιση σπουδών και απλοποιείται η διαδικασία αναγνώρισης ακαδημαϊκού τίτλου από το εξωτερικού για εργασία στην Ελλάδα. Εξυπηρέτηση του πολίτη, μείωση γραφειοκρατίας, ενίσχυση του braingain.

Το Υπουργείο καλεί όλους τους ενδιαφερόμενους να υποβάλουν σχόλια και παρατηρήσεις, που θα μελετηθούν και θα ληφθούν υπόψη, με στόχο τη βελτίωση του τελικού σχεδίου νόμου που θα υποβληθεί προς επεξεργασία και ψήφιση στη Βουλή.

Δείτε το ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΕΔΩ

Εδώ ο ηλεκτρονικός σύνδεσμος της Διαβούλευσης: http://www.opengov.gr/ypepth/?p=5958

Δείτε επίσης

Νόμος-πλαίσιο ΑΕΙ: 17 ερωτήσεις και απαντήσεις για το σχέδιο νόμου που κοινοποίησε το ΥΠΑΙΘ 

Πρωθυπουργός-νομοσχέδιο για Πανεπιστήμια: Είναι πολύ τολμηρό και μεταρρυθμιστικό

Κεφαλίδου για νέο νομοσχέδιο ΑΕΙ: Το μόνο που ίσως καταφέρει το ΥΠΑΙΘ είναι να ροκανίσει τον χρόνο μέχρι τις εκλογές 

Share.

About Author

Πρόεδρος του Ινστιτούτου Παιδαγωγικών Ερευνών Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Ι.Π.Ε.Μ. - Δ.Ο.Ε.). Διετέλεσε Προϊστάμενος του 2ου Γραφείου Εκπαίδευσης της Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής Εκπαίδευσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο του Αιγάλεω, Διευθυντής της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) του Υπουργείου Παιδείας και Σύμβουλος Α΄ Ειδικής Αγωγής στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

Leave A Reply