Τρίτη, 14 Ιανουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Διορισμοί 2024: Το νομοθετικό πλαίσιο που ορίζει ότι έπονται των Μεταθέσεων και Μετατάξεων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Διορισμοί 2024: Το νομοθετικό πλαίσιο που ορίζει ότι έπονται των Μεταθέσεων και Μετατάξεων και πραγματοποιούνται στις απομένουσες κενές θέσεις. 

Διορισμοί 2024

“Οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών γίνονται με βάση τα υφιστάμενα οργανικά κενά, έπονται της διαδικασίας των μεταθέσεων και μετατάξεων των υπηρετούντων μόνιμων εκπαιδευτικών και πραγματοποιούνται στις απομένουσες μετά τις μεταθέσεις και μετατάξεις κενές θέσεις”, απάντησε το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ) σε Ερώτηση Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στη Βουλή με θέμα τις ελλείψεις σε οργανικές θέσεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και την Γενική και Ειδική Αγωγή.

Το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο

Επιπροσθέτως και σχετικά με το ζήτημα της πλήρωσης των κενών οργανικών θέσεων με διορισμό μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, το ΥΠΑΙΘΑ σημειώνει ότι από το συνδυασμό των διατάξεων του άρθρου 7 του ν.3848/2010, όπως ισχύει, και του άρθρου 15 περ. Δ παρ.3 του ν. 1566/1985 προκύπτει ότι οι μόνιμοι διορισμοί έπονται της διαδικασίας των μεταθέσεων και μετατάξεων των υπηρετούντων μόνιμων εκπαιδευτικών.

Εισηγήσεις για τη σύσταση νέων οργανικών θέσεων

Επίσης στην απάντηση αναφέρεται ότι με το αρ. πρωτ. 143819/Δ1/14-12-2023 έγγραφο του ΥΠΑΙΘΑ ζητήθηκαν από τις Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπαίδευσης εισηγήσεις σχετικά με τη σύσταση νέων οργανικών θέσεων στις Διευθύνσεις Α/θμιας Εκπαίδευσης και σε συνέχεια του εν λόγω εγγράφου, πραγματοποιείται έλεγχος και επεξεργασία των υποβληθέντων εγγράφων.

Οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ρωτούσαν το ΥΠΑΙΘΑ αν θα προχωρήσει άμεσα στην σύσταση οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ούτως ώστε να μην χάνονται ώρες διδασκαλίας και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα σύστασης νέων οργανικών θέσεων και κάλυψής τους με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού.

Εδώ πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι:

1ον. Σχετικά με τη δυνατότητα διορισμού σε κενές οργανικές θέσεις στα ΚΕΔΑΣΥ, με το άρθρο 165 του ν. 5094/2024 (Α΄ 39) «Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου– Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων», τροποποιείται η παρ. 3 του άρθρου 15 του ν.4823/2021 και ως εκ τούτου οι διορισμοί θα είναι εφικτοί απευθείας στα ΚΕΔΑΣΥ και μάλιστα σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 215 του ίδιου νόμου, από 01.09.2024.

2ον. Η διάταξη που αφορά στη σύσταση των νέων 1.555 οργανικών θέσεων μελών ΕΕΠ ΕΒΠ με την κατανομή αυτών ανά κλάδο, είχε συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘΑ «Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου-Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων», όταν αυτό ήταν να τεθεί σε Δημόσια Διαβούλευση και για άγνωστο λόγο απεσύρθη την τελευταία στιγμή, με το ΥΠΑΙΘΑ να ισχυρίζεται ότι θα κατατεθεί σε επόμενο νομοσχέδιο του.

Δείτε επίσης

Οργανικά κενά εκπαιδευτικών 2024: Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης | Πίνακες 

Αριθμοί ΕΕΠ-ΕΒΠ 2024: Μόνιμοι ανά κλάδο και δομή-Οργανικά κενά-Νέες οργανικές υπό σύσταση | Πίνακες 

Αριθμός Τμημάτων Ενταξης ανά ΠΔΕ-Στοιχεία προσλήψεων αναπληρωτών και διορισμών από το Υπ. Παιδείας 

Πριν φύγετε

Οδηγός εκπαιδευτικού 2023-24: Ολα όσα αφορούν στους μόνιμους, νεοδιόριστους και αναπληρωτές 

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2023-24: Ιστορική διαδρομή-προσλήψεις-διορισμοί-καθηκοντολόγια-νομοθεσία

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply