Σάββατο, 7 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Διορισμοί-2024: Από τα τέλη του 2023 το σχέδιο Πιερρακάκη μετατροπής θέσεων αναπληρωτών σε μόνιμες

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Διορισμοί-2024: Από τα τέλη του 2023 το σχέδιο Πιερρακάκη μετατροπής θέσεων αναπληρωτών για μόνιμους διορισμούς – Ολο το χρονικό μέχρι την ανακοίνωση των 10.000 διορισμών.

Διορισμοί-2024

Από χίλια κύματα πέρασε η οριστικοποίηση της φετινής ανακοίνωσης των μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Για την ιστορία θα προσπαθήσουμε, ως especial.gr, να παραθέσουμε ακολούθως το πώς ξετυλίχθηκε το κουβάρι των εξελίξεων αυτής της διελκυστίνδας, ανάμεσα στα συναρμόδια Υπουργεία Παιδείας, Εσωτερικών και Οικονομικών, έως την Ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, της Πέμπτης 4 Ιουλίου 2024, για 10.000 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ για το 2024.

Από τα τέλη του 2023 το “σχέδιο Πιερρακάκη” για μετατροπή θέσεων αναπληρωτών σε μόνιμους

Κατ αρχάς για πρώτη φορά αναφέρθηκε η πρόθεση μετατροπής πολλών θέσεων αναπληρωτών σε θέσεις για μόνιμους διορισμούς, δηλαδή αξιοποίηση πόρων από τον κρατικό προϋπολογισμό που δίνονται για πρόσληψη αναπληρωτών για μόνιμους διορισμούς, στη συνάντηση που είχαν οι Αιρετοί του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΚΥΣΕΕΠ) Γεωργία Μπουλμέτη και Βασίλης Βούγιας με τον Γενικό Γραμματέα Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης και ΕΑΕ του ΥΠΑΙΘΑ κο Ιωάννη Κατσαρό τη Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου 2023.

Μ άλλα λόγια η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ) κατέβαλε προσπάθεια να καλυφθούν πολλά οργανικά κενά, μετά και από τη σύσταση νέων οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στα γενικά σχολεία και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) με μόνιμους διορισμούς, επιχειρηματολογώντας ποικιλοτρόπως προς αυτή την κατεύθυνση, από το Δεκέμβριο του 2023, πλην όμως δεν μπόρεσε να υλοποιηθεί αυτή η πρωτοβουλία του ΥΠΑΙΘΑ, με αποκορύφωμα την απόσυρση διάταξης για τη σύσταση των νέων 1.555 οργανικών θέσεων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ από το νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘΑ «Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου-Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων», εξαιτίας της άρνησης των συναρμόδιων Υπουργείων Εσωτερικών και Οικονομικών να συμφωνήσουν σε κάτι τέτοιο.

Τα διαρκή ΣΤΟΠ των συναρμόδιων Υπουργείων για τις νέες οργανικές και τους διορισμούς

Ολο το διάστημα, έως τον πρόσφατο κυβερνητικό ανασχηματισμό, το ΥΠΑΙΘΑ προσπαθούσε χωρίς επιτυχία, να λάβει την έγκριση των συναρμόδιων Υπουργείων για τη σύσταση νέων οργανικών θέσεων για ΕΕΠ-ΕΒΠ και εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, αποστέλλοντας επανειλημμένα ενημερωτικά σημειώματα με επιχειρηματολογία για την ανάγκη σύστασης νέων οργανικών και μετατροπής πολλών θέσεων αναπληρωτών σε θέσεις για μόνιμους διορισμούς, σε σημείο που αναρωτιόμασταν αν όλα αυτά έχουν καμιά σημασία πια μετά τις τόσες παλινωδίες.

Ετσι η κατάληξη, που απογοήτευσε το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, ήταν μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ για το 2024 όσες και οι αποχωρήσεις με τη σύσταση νέων οργανικών θέσεων να παραπέμπεται στις καλένδες.

Αλλαξε το κλίμα με τον ανασχηματισμό

Το κλίμα άρχισε να αντιστρέφεται μετά τον κυβερνητικό ανασχηματισμό του Πρωθυπουργού και συγκεκριμένα με την αλλαγή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εσωτερικών και την ανάληψη της Υπουργικής θέσης από τον κο Θεόδωρο Λιβάνιο στη θέση της κας Νίκης Κεραμέως, όταν και άρχισε να επανέρχεται στο προσκήνιο το “σχέδιο Πιερρακάκη”, το οποίο εκ του αποτελέσματος δεν εγκαταλείφθηκε τελικά ποτέ, για μείωση του αριθμού των αναπληρωτών σταδιακά, με αξιοποίηση κονδυλίων, τα οποία  δίνονταν για κάλυψη θέσεων αναπληρωτών να κατευθύνονται για μόνιμους διορισμούς.

Τελικά η Ανακοίνωση των 10.000 μόνιμων διορισμών με 4.500 μόνιμους διορισμούς που θα καλύψουν τα κενά των συνταξιοδοτήσεων και 5.500 με την αξιοποίηση πόρων του κρατικού προϋπολογισμού που δίνονται για την πρόσληψη αναπληρωτών, ήταν το επιστέγασμα των προσπαθειών της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘΑ από τα τέλη του 2023 έως σήμερα.

Δείτε

Πρωθυπουργός: Στόχος η μείωση κατά 50% του αριθμού αναπληρωτών με κάλυψη κενών με μόνιμο τρόπο  

Από Δευτέρα η Τροπολογία με τις διατάξεις των νέων οργανικών

Την Δευτέρα 8 Ιουλίου 2024 στις 16:00 θα συνεχιστεί η επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού «Οργανισμός Ακαδημίας Αθηνών» (4η συνεδρίαση – β΄ ανάγνωση) στη Βουλή, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και ακολούθως θα εισαχθεί για ψήφιση στην Ολομέλεια.

Στο εν λόγω νομοσχέδιο θα κατατεθούν διατάξεις σε Τροπολογία:

Α. Για τη σύσταση νέων οργανικών θέσεων (περί τις 1.700) κλάδων εκπαιδευτικού προσωπικού της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ05 ΓΑΛΛΙΚΗΣ, ΠΕ06 ΑΓΓΛΙΚΗΣ, ΠΕ07 ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ, ΠΕ08 ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ, ΠΕ86 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ και στους κλάδους/ειδικότητες ΠΕ79 ΜΟΥΣΙΚΗΣ: ΠΕ79.01 ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ, ΠΕ91 ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΠΕ91.01 ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ και ΠΕ91.02 ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ).

Β. Για τη σύσταση των νέων 1.555 οργανικών θέσεων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ).

Τι θα γίνει μετά την ψήφιση των νέων οργανικών

Μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου με τις διατάξεις των οργανικών και την έκδοσή του σε ΦΕΚ με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, θρησκευμάτων και Αθλητισμού οι θέσεις κατανέμονται σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, ανά περιοχή μετάθεσης και σε σχολικές μονάδες.

Ακολούθως, σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘΑ, διατίθενται για την οριστική τοποθέτηση εκπαιδευτικών που βρίσκονται στη διάθεση των Περιφερειακών Υπηρεσιακών Συμβουλίων και την εξέταση εμπρόθεσμων αιτήσεων Μετάθεσης κατά το σχολικό έτος 2023-2024, οι οποίες δεν ικανοποιήθηκαν ως προς οποιαδήποτε επιλογή.

Οι οργανικές θέσεις που θα απομείνουν κενές, μετά την εξέταση των ως άνω αιτήσεων μετάθεσης, διατίθενται για μόνιμο διορισμό.

Από τον Ιούλιο του 2022 περιμέναμε νέες οργανικές θέσεις

Υπενθυμίζουμε στις 16.08.2022 διορίστηκαν μόλις 400 μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) κλάδων ΠΕ21 – Θεραπευτών Λόγου (21), ΠΕ22 – Επαγγελματικών Συμβούλων (5), ΠΕ23 – Ψυχολόγων (110), ΠΕ25 – Σχολικών Νοσηλευτών (70), ΠΕ28 – Φυσιοθεραπευτών (10), ΠΕ29 – Εργασιοθεραπευτών – Εργοθεραπευτών (58) και ΠΕ30 – Κοινωνικών Λειτουργών (109) και ΕΒΠ/ΔΕ01 (17) σε ΣΜΕΑΕ και ΣΔΕΥ – ΦΕΚ Γ 1927/16-8-2022 – και στις 16.08.2023 διορίστηκαν μόλις 150 μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) κλάδων ΠΕ23-Ψυχολόγων (75) και ΠΕ30- Κοινωνικών Λειτουργών (75) σε Σχολικά Δίκτυα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (ΣΔΕΥ) των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) – ΦΕΚ 2064/Γ’/16-08-2023 – με τη δικαιολογία της έλλειψης οργανικών θέσεων.

Ολα αυτά ενώ τη Δευτέρα 11 Ιουλίου 2022, με κυρίαρχο θέμα τους τότε επικείμενους νέους μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση και την κατανομή αυτών, ο τότε Γενικός Γραμματέας Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης και ΕΑΕ του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κος Αλέξανδρος Κόπτσης, στη συνάντηση που είχε στο ΥΠΑΙΘΑ με εκπαιδευτικά σωματεία, δήλωνε ότι “Στις προθέσεις του Υπουργείου είναι από Σεπτέμβριο η σύσταση νέων οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ)”…

Δείτε σχετικά

Ανακοίνωση μόνιμων διορισμών 2024: 10.000 σε όλες τις ειδικότητες, σε όλες τις βαθμίδες

Ενημέρωση για τον αριθμό μόνιμων διορισμών ΕΕΠ-ΕΒΠ για το 2024-25 

Η διάταξη με τις 1.555 νέες οργανικές θέσεις ΕΕΠ-ΕΒΠ και την κατανομή ανά κλάδο 

Δείτε επίσης

Αριθμοί ΕΕΠ-ΕΒΠ 2023-24: Μόνιμοι και αναπληρωτές ανά τύπο σχ. μονάδας, περιοχή/δομή διορισμού/πρόσληψης & Πρόγραμμα

Πίνακας Λειτουργικών κενών ΕΕΠ-ΕΒΠ για τις Αποσπάσεις

52.500 οι αναπληρωτές το 2023-24: Η Ζ. Μακρή για Παράλληλη-Τ.Ε-Διορισμούς-Ενταξ. Εκπ/ση | Παράθεση στοιχείων 

Καθηκοντολόγια εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ σε Σχολεία-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ-Παράλληλη-Τ.Ε-Δ/ντων-Συμβ. Εκπ/σης-Συλλ. διδ/ντων 

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2023-24: Ιστορική διαδρομή-προσλήψεις-διορισμοί-καθηκοντολόγια-νομοθεσία 

Σχεδιασμός διαδικασίας αξιολόγησης ατόμων με ΕΕΑ από τα ΚΕΔΑΣΥ: Απευθείας ανάθεση στο ΕΚΠΑ 37.200 €

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply