Πέμπτη, 5 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Διορισμοί εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ με Braille και Νοηματική: Διάταξη στο νομοσχέδιο για την Ιδιωτική Εκπαίδευση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Διορισμοί εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ με Braille και Νοηματική: Διάταξη στο νομοσχέδιο για την Ιδιωτική Εκπαίδευση το οποίο κατατέθηκε για συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή.

Διορισμοί εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ με Braille και Νοηματική

Στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης και άλλες επείγουσες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων», το οποίο κατατέθηκε για συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή, υπάρχει διάταξη η οποία αφορά στους τυφλοκωφούς μαθητές και στους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ.

Συγκεκριμένα

στο άρθρο 17 προβλέπεται πως σε σχολικές μονάδες, στις οποίες φοιτούν τυφλοκωφοί μαθητές, διορίζονται ή προσλαμβάνονται κατά προτεραιότητα εκπαιδευτικοί ή μέλη Ε.Ε.Π., με πιστοποιημένη γνώση της γραφής Braille και πιστοποίηση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας(Ε.Ν.Γ.).

Αναλυτικά

Με την παράγραφο 2Α, η οποία προστίθεται στο άρθρο 7 του ν. 3699/2008 (Α ́ 199), προβλέπεται μέριμνα της πολιτείας, ώστε η στελέχωση των σχολικών μονάδων, στις οποίες φοιτούν τυφλοκωφοί μαθητές, να γίνεται κατά προτεραιότητα με διορισμό ή πρόσληψη εκπαιδευτικών ή μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, οι οποίοι θα διαθέτουν εξειδικευμένα, σχετικά τυπικά προσόντα.

Συγκεκριμένα, με την παρούσα ρύθμιση επιχειρείται η καλύτερη και αποτελεσματικότερη εκπαίδευση μιας ειδικής κατηγορίας πολυαναπηρίας, ήτοι των παιδιών με κώφωση και τύφλωση, και παράλληλα προωθείται η αρχή της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.

Αρθρο 17
Διορισμοί και προσλήψεις εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) με πιστοποιημένη γνώση της γραφής Braille και της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (Ε.Ν.Γ.).

Στο άρθρο 7 του ν.3699/2008(Α ́199), μετά από την παρ.2 προστίθεται παρ.2α ως εξής:

«2α. Σε σχολικές μονάδες, στις οποίες φοιτούν τυφλοκωφοί μαθητές, διορίζονται ή προσλαμβάνονται κατά προτεραιότητα εκπαιδευτικοί ή μέλη Ε.Ε.Π., με πιστοποιημένη γνώση της γραφής Braille και πιστοποίηση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας(Ε.Ν.Γ.).»

Δείτε την παράγραφο 2 του άρθρου 7 του νόμου 3699/2008

2. Επίσημη γραφή των τυφλών μαθητών αναγνωρίζεται η γραφή Braille.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την τοποθέτηση εκπαιδευτικών και ΕΕΠ στις ειδικές Σχολικές μονάδες τυφλών, ορίζεται επιπλέον των άλλων προσόντων και η πιστοποιημένη γνώση της γραφής Braille.

«Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιλογή Διευθυντή και για την τοποθέτηση εκπαιδευτικών – ΕΕΠ σε σχολεία Κωφών – Τυφλών, είναι η πιστοποίηση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (Ε.Ν.Γ.) και της γραφής Braille και εάν η ανωτέρω προϋπόθεση δεν πληρούται, τοποθετούνται για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών, εκπαιδευτικοί με λιγότερα προσόντα.»

Οι τυφλοί μαθητές και οι μαθητές με χαμηλή όραση χωρίς νοητική υστέρηση ή άλλης μορφής ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μπορούν να φοιτούν, με βάση τη γνωμάτευση του οικείου ΚΕΔΔΥ, στις σχολικές τάξεις του Γενικού Σχολείου υποστηριζόμενοι από τον εκπαιδευτικό της τάξης και κατά περίπτωση με την υποστήριξη μέλους ΕΕΠ του κλάδου ΠΕ31 ή ΕΒΠ.

(Οπως τροποποιήθηκε με την παρ.9 άρθρου 28 Ν.4186/2013,ΦΕΚ Α 193/17.9.2013).

Δείτε επίσης

Νομοσχέδιο Ιδιωτικής Εκπαίδευσης στη Βουλή για συζήτηση και ψήφιση
Αναμορφωμένοι τελικοί πίνακες 4ΕΑ/2019 Προκήρυξης ΑΣΕΠ: Κλάδων ΤΕ01.13, ΤΕ01.30 & ΤΕ 16
Πρόβλεψη διδασκαλίας σε δημόσια σχολεία Ειδικών πανελλαδικώς εξεταζόμενων Μαθημάτων: Ανακοίνωση
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply