Πέμπτη, 1 Δεκεμβρίου 2022

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Διορισμοί-κατανομή: Πρόταση για ένα αντιπροσωπευτικό σύστημα

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Διορισμοί-κατανομή: Πρόταση για ένα αντιπροσωπευτικό σύστημα κατανομής του Γιάννη Κυργιόπουλου, Ψυχολόγου στο ΚΕΔΑΣΥ Φθιώτιδας και Γραμματέα του  ΣΕΕΠΕΑ Στερεάς Ελλάδας.

Διορισμοί-κατανομή

Πρόταση για ένα αντιπροσωπευτικό σύστημα κατανομής διορισμών στην εκπαίδευση κοινοποίησε ο εκλεκτός συνάδελφος Γιάννης Κυργιόπουλος, Ψυχολόγος στο ΚΕΔΑΣΥ Φθιώτιδας και Γραμματέας του  ΣΕΕΠΕΑ Στερεάς Ελλάδας.

Ακολουθεί η πρόταση

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΤΑΝΟΜΗΣ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  

Το μείζον θέμα που απασχολεί διαχρονικά όλους όσους εργαζόμαστε στην εκπαίδευση είναι η μονιμοποίησή μας, ως τουλάχιστον μία ηθική αναγνώριση από την επίσημη Πολιτεία για τις υπηρεσίες που παρείχαμε στους μαθητές μας και στους γονείς τους, με την ιδιότητα του αναπληρωτή και με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε σχέση με την ελαστικότητα και την προσωρινότητα της εργασιακής μας σχέσης.

Τους τελευταίους μήνες, άμα τη εξαγγελία των μόνιμων διορισμών από το ΥΠΑΙΘ, ζούμε καθημερινά μια τουλάχιστον ψυχοφθόρο διαδικασία με εκτιμήσεις,  σενάρια, πληροφορίες, διαρροές σε σχέση με την κατανομή των 8.586 μόνιμων διορισμών στη Γενική και στην Ειδική Εκπαίδευση.

Καταθέτοντας την προσωπική μου εμπειρία όντας και εγώ αναπληρωτής επί 14 σχολικά έτη, κατανοώ την αγωνία και το άγχος όλων των συναδέρφων μου να αποκτήσουν το αναφαίρετο δικαίωμά τους για μια σταθερή εργασιακή σχέση, εργαζόμενοι όλα αυτά τα χρόνια μακριά από τα σπίτια και τις οικογένειές τους, με ότι αυτό συνεπάγεται σε προσωπικό επίπεδο.

Όλες οι ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας διαχρονικά αρνούνται να καθίσουν στο τραπέζι του διαλόγου με τα θεσμικά μας όργανα (Ομοσπονδίες, Εκλεγμένους και όχι «Δοτούς» Αιρετούς Εκπροσώπους στα Υπηρεσιακά μας Συμβούλια, Κλαδικά Σωματεία, Πανεπιστημιακοί Φορείς), προκειμένου από τη ζύμωση αυτή να προέλθει ένα όσο γίνεται πιο δίκαιο και αντιπροσωπευτικό σύστημα κατανομής των μόνιμων διορισμών, που θα βασίζεται σε ποσοτικά και σε ποιοτικά δεδομένα.

Ζούμε λοιπόν κάθε φορά την ίδια ιστορία με άλλους πρωταγωνιστές αλλά με το ίδιο σενάριο. Το Υπουργείο να αφήνει να κυλάει ο χρόνος, μη ανακοινώνοντας την κατανομή των διορισμών, αυξάνοντας το άγχος και την αναμονή των υποψηφίων, «παίζοντας» παιχνίδια μυαλού και αριθμών, έχοντας εκτιμώ ως κυρίαρχο κριτήριο για την κατανομή των διορισμών τη δεξαμενή των ψηφοφόρων που κάθε κλάδος «κουβαλά» από πίσω του.

Η πρόταση μου για να σταματήσει κάποια στιγμή αυτός ο «Μαυρογυαλουρισμός», όλων διαχρονικά επαναλαμβάνω των πολιτικών ηγεσιών του ΥΠΑΙΘ, είναι να συγκροτηθεί μια ανεξάρτητη διακομματική επιτροπή από εκπροσώπους όλων των κοινοβουλευτικών κομμάτων, «μάχιμους»-ενεργούς εκπαιδευτικούς και μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ, εκπροσώπους από τις τρεις μεγάλες εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες (ΔΟΕ, ΟΛΜΕ & ΠΟΣΕΕΠΕΑ), εκπροσώπους των Πανεπιστημιακών Σχολών, με σταθερή σύνθεση προσώπων, που θα έχει ως έργο της να θεσπίσει τα κριτήρια εκείνα (ποσοτικά και ποιοτικά) που θα οδηγήσουν σε έναν δείκτη αντιπροσωπευτικής κατανομής όλων των κλάδων και των ειδικοτήτων που εργάζονται στην Εκπαίδευση.

Για να εξειδικεύσω ακόμη περισσότερο την πρότασή μου στα ποσοτικά κριτήρια θα μπορούσε να συμπεριληφθούν για παράδειγμα η ποσοστιαία κατανομή των αναπληρωτών ανά κλάδο και ειδικότητα το προηγούμενο σχολικό έτος, ο αριθμός των συνταξιοδοτήσεων, ο αριθμός των συναδέρφων που ευρίσκονται σε μακροχρόνιες άδειες, ο αριθμός των μαθητών ανά σχολική μονάδα κλπ.

Στα ποιοτικά κριτήρια θα μπορούσαν ενδεικτικά να συμπεριληφθούν ο στόχος της συμπεριληπτικής εκπαιδευτικής διαδικασίας (πρώιμη παρέμβαση από την προσχολική εκπαίδευση, η δημιουργία νέων Τμημάτων Ένταξης, η αναμόρφωση του θεσμού της Παράλληλης Στήριξης), η μείωση της συχνότητας του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού, η αριθμητική μείωση των ποσοστών της σχολικής διαρροής ειδικά στο Λύκειο, η αύξηση των διδακτικών ωρών σε μαθήματα Καλλιτεχνικής, Μουσικής, Κοινωνικής και Θεατρικής Αγωγής ως βασικοί πυλώνες της κοινωνικό-συναισθηματικής ενδυνάμωσης των μαθητών μας, η αύξηση των διδακτικών ωρών στις ξένες γλώσσες και στη χρήση των Η/Υ-απαραίτητο διαβατήριο για την επαγγελματική ένταξη, ο διορισμός εκπαιδευτικών υπεύθυνων για τα ολοήμερα σχολεία, η αναμόρφωση της λειτουργίας των ΣΜΕΑΕ που θα πρέπει επιτέλους να λειτουργούν ως εκπαιδευτικές δομές και όχι ως Κέντρα Φύλαξης κ.α.

Προτάσεις λοιπόν υπάρχουν, ευήκοα ώτα και διάθεση συνεργασίας από την Πολιτική Ηγεσία του ΥΠΑΙΘ υπάρχουν ή θα υπάρξουν ποτέ άραγε;

Γιάννης Κυργιόπουλος,

Ψυχολόγος στο ΚΕΔΑΣΥ Φθιώτιδας, Γραμματέας ΣΕΕΠΕΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Δείτε σχετικά

Εκτιμήσεις κατανομής μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση εν αναμονή της επίσημης ανακοίνωσης του ΥΠΑΙΘ 

Ανακοίνωση μόνιμων διορισμών από το Υπουργείο Παιδείας: 8.586 σύνολο 

Κόπτσης: Ανακοίνωση κατανομής στις αμέσως προσεχείς ημέρες-Φακελοι ΟΠΣΥΔ-Νεο σύστημα διορισμών 

Δείτε επίσης

Πίνακες ΑΣΕΠ-Ειδική Αγωγή: Εφικτός στόχος μέσα Αυγούστου να έχουμε Προσωρινούς κατά τον Πρόεδρο ΑΣΕΠ 

Κεραμέως-ανακοίνωση κατανομής: Είμαστε πολύ κοντά και εντός χρονοδιαγράμματος-Τι είπε για τους νέους Πίνακες ΕΑΕ 

Ρύθμιση για την παιδαγωγική επάρκεια από το Υπ. Παιδείας-Αλλάζει το καθεστώς απόκτησης 

Το Υπ. Παιδείας συγκρότησε συνεργεία υπερωριακής απασχόλησης για τους διορισμούς εκπ/κών και ΕΕΠ-ΕΒΠ 

Κόπτσης-κατανομή διορισμών: Η Υπουργός δεν έχει πει ακόμη το τελικό “ok” για κάποιους-Τι είπε για οργανικές θέσεις και ΕΑΕ 

Αποκλεισμός εκπαιδευτικών από τους Πίνακες Ειδικής Αγωγής ΑΣΕΠ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση