Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Διορισμοί στο Δημόσιο: Καθορισμός προσόντων-Το νέο Προσοντολόγιο/Κλαδολόγιο σε ΦΕΚ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Διορισμοί στο Δημόσιο: Το νέο Προσοντολόγιο-Κλαδολόγιο σε ΦΕΚ- Κλάδοι και ειδικότητες, τυπικά προσόντα, κύρια, πρόσθετα ή επικουρικά, διορισμού ή πρόσληψης – Προεδρικό Διάταγμα υπ. αριθμ. 85 – Προκηρύξεις πλήρωσης θέσεων που έχουν εκδοθεί ή εκδίδονται από το ΑΣΕΠ εντός τριμήνου από τη δημοσίευση του παρόντος ολοκληρώνονται με βάση το προϊσχύον πλαίσιο

Διορισμοί στο Δημόσιο

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Α 232/17-12-2022 το Προεδρικό Διάταγμα υπ. αριθμ. 85 με τον καθορισμό προσόντων διορισμού σε φορείς του Δημοσίου (Προσοντολόγιο-Κλαδολόγιο).

Σκοπός – Αντικείμενο – Πεδίο εφαρμογής

1. Σκοπός του παρόντος διατάγματος είναι η ενιαία ρύθμιση του ζητήματος του προσοντολογίου και κλαδολογίου των φορέων του Δημοσίου Τομέα που υπάγονται στην παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 4765/2021 (Α’ 6) και των οποίων οι κλάδοι και οι ειδικότητες περιλαμβάνονται στα Παραρτήματα του παρόντος.

2. Με το παρόν:

α) ορίζονται ενιαία για τους φορείς του Δημόσιου Τομέα της παρ. 1 του παρόντος οι κατηγορίες, οι κλάδοι και οι ειδικότητες, τα τυπικά προσόντα, κύρια, πρόσθετα ή επικουρικά, διορισμού ή πρόσληψης σε θέσεις κάθε κλάδου και ειδικότητας του μόνιμου ή με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου προσωπικού τους,

β) αντιστοιχίζονται οι υφιστάμενοι κλάδοι και ειδικότητες των ως άνω φορέων με τους νέους κλάδους και ειδικότητες και

γ) καθορίζεται η διαδικασία αντιστοίχισης των υφιστάμενων κλάδων και ειδικοτήτων των φορέων της παρ. 3 του άρθρου 52 του ν. 4830/2021 με τους νέους κλάδους και ειδικότητες του παρόντος.

3. Για λόγους συστηματικούς, οι κλάδοι ταξινομούνται και ομαδοποιούνται σε τομείς.

Τι περιλαμβάνει το Π.Δ.

Άρθρο 2  – Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό

Άρθρο 3 – Κλάδοι, ειδικότητες και προσόντα διορισμού ή πρόσληψης στην κατηγορία Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης

Άρθρο 4 – Κλάδοι, ειδικότητες και προσόντα διορισμού ή πρόσληψης στην κατηγορία Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

Άρθρο 5 – Κλάδοι, ειδικότητες και προσόντα διορισμού ή πρόσληψης στην κατηγορία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Άρθρο 6 – Κλάδοι, ειδικότητες και προσόντα διορισμού ή πρόσληψης στην κατηγορία Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης

Άρθρο 7 – Λοιποί δεκτοί τίτλοι πλην των ακαδημαϊκά αναγνωρισμένων τίτλων της αλλοδαπής

Άρθρο 8 – Βεβαίωση επάρκειας γνωστικού αντικειμένου σπουδών

ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ

Άρθρο 9 – Γνώση πληροφορικής ή χειρισμού Η/Υ και απόδειξη αυτής

Άρθρο 10 – Γνώση ξένης γλώσσας και απόδειξη αυτής

Άρθρο 11 – Εμπειρία και απόδειξη αυτής

Άρθρο 12 – Άδεια άσκησης επαγγέλματος και επίπεδο αυτής – Επαγγελματική ταυτότητα μέλους

ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗ

Άρθρο 13 – Αντιστοίχιση υφιστάμενων κλάδων και ειδικοτήτων με νέους κλάδους και ειδικότητες

ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Άρθρο 14 – Γενικές διατάξεις

Μεταβατικές διατάξεις

1. Προκηρύξεις πλήρωσης θέσεων που έχουν εκδοθεί ή εκδίδονται από το Α.Σ.Ε.Π. εντός τριμήνου από τη δημοσίευση του παρόντος ολοκληρώνονται με βάση το προϊσχύον πλαίσιο περί καθορισμού προσόντων διορισμού ή πρόσληψης σε κλάδους ή ειδικότητες. Για το προσωπικό που διορίζεται ή προσλαμβάνεται με βάση αποτελέσματα προκηρύξεων του προηγούμενου εδαφίου εκδίδεται η διαπιστωτική πράξη αντιστοίχισης της παρ. 2 του άρθρου 13 εντός δύο (2) μηνών από τον διορισμό ή πρόσληψη αυτού.

2. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας απόσπασης ή μετάταξης κατά την παρ. 3Α του άρθρου 52 του ν. 4830/2021 εκδίδεται αμελλητί για το προσωπικό αυτό η διαπιστωτική πράξη αντιστοίχισης της παρ. 2 του άρθρου 13, εφόσον η απόσπαση ή η μετάταξη ολοκληρωθεί σε χρόνο μεταγενέστερο της έκδοσης αυτής.

3. Όπου στις κείμενες διατάξεις υφίστανται κλάδοι και ειδικότητες του Παραρτήματος Β΄ για τους οποίους πρέπει να εκδοθεί η πράξη αντιστοίχισης του πρώτου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 13, εφεξής νοούνται οι νέοι κλάδοι και ειδικότητες αυτού ως προς κάθε συνέπεια.

4. Με την καθ’ οιονδήποτε τρόπο κένωση οργανικών θέσεων των παρακάτω νέων κλάδων και ειδικοτήτων ΥΕ του Παραρτήματος Β΄, αυτές είτε καταργούνται είτε ανακατανέμονται σε άλλους κλάδους και ειδικότητες της ίδιας ή διαφορετικής κατηγορίας εφαρμοζομένου του άρθρου 20 του ν. 4622/2019 ή άλλων αντίστοιχων διατάξεων οργάνωσης και λειτουργίας φορέων:

Με την αποχώρηση του συνόλου των υπαλλήλων των ως άνω κλάδων και ειδικοτήτων ΥΕ, οι κλάδοι και ειδικότητες αυτές καταργούνται. Η ίδια διαδικασία κατάργησης ή ανακατανομής θέσεων εφαρμόζεται και στην περίπτωση υφιστάμενων κατά τη δημοσίευση του παρόντος κενών οργανικών θέσεων των ως άνω κλάδων και ειδικοτήτων.

5. Το άρθρο 13 περί αντιστοίχισης δεν καταλαμβάνει τους προσωρινούς κλάδους και ειδικότητες των φορέων της παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 4765/2021.

6. Από την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος, κατά την παρ. 1 του άρθρου 15, βεβαιώσεις επάρκειας γνωστικού αντικειμένου σπουδών, οι οποίες έχουν χορηγηθεί σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 26 του π.δ. 50/2001 (Α’ 39) για πτυχία ή διπλώματα Πανεπιστημιακής ή Τεχνολογικής Εκπαίδευσης της ημεδαπής, παύουν να ισχύουν.

7. Αποκλειστικά για την απόδειξη της γνώσης της αγγλικής, γαλλικής και γερμανικής γλώσσας σε οποιοδήποτε επίπεδο, και μέχρι τον καθορισμό των τίτλων ή πιστοποιητικών που πιστοποιούν τη γνώση αυτών και αναγνωρίζονται από τον αρμόδιο φορέα πιστοποίησης γλωσσομάθειας της παρ. 3Β του άρθρου 52 του ν. 4830/2021, γίνονται αποδεκτά και πιστοποιητικά γνώσης αυτών από φορείς (πανεπιστήμια ή μη), ανεξάρτητα από τη νομική τους μορφή, οι οποίοι είναι πιστοποιημένοι ή αναγνωρισμένοι από την αρμόδια αρχή της οικείας χώρας για να διενεργούν εξετάσεις και να χορηγούν πιστοποιητικά γλωσσομάθειας.

Τα πιστοποιητικά αυτά πρέπει να συνοδεύονται από βεβαίωση του φορέα που τα εξέδωσε, ότι τόσο ο φορέας όσο και τα συγκεκριμένα πιστοποιητικά είναι πιστοποιημένα από την αρμόδια προς τούτο εθνική αρχή και ότι η πιστοποίηση αφορά και στην αξιολόγηση των βασικών επικοινωνιακών ικανοτήτων (παραγωγή γραπτού λόγου, παραγωγή προφορικού λόγου, κατανόηση γραπτού λόγου και κατανόηση προφορικού λόγου). Αν δεν υπάρχει φορέας πιστοποίησης ή αναγνώρισης στην οικεία χώρα, απαιτείται βεβαίωση του αρμόδιου Υπουργείου ή της Πρεσβείας της χώρας στην Ελλάδα ότι τα πιστοποιητικά που χορηγούνται από τους παραπάνω φορείς γίνονται αποδεκτά σε δημόσιες υπηρεσίες της αυτής χώρας ως έγκυρα αποδεικτικά γνώσης της οικείας γλώσσας στο αντίστοιχο επίπεδο σύμφωνα με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις γλώσσες (CEFR). Με απόφαση της Ολομέλειας του Α.Σ.Ε.Π. τα παραπάνω πιστοποιητικά εντάσσονται στο Παράρτημα Γλωσσομάθειας των προκηρύξεων του Α.Σ.Ε.Π. ή στα πάγια μέρη αυτών.

8. Πιστοποιητικά γλωσσομάθειας τα οποία μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος έχουν γίνει αποδεκτά από το Α.Σ.Ε.Π. ως αποδεικτικά γνώσης ξένης γλώσσας σε οποιοδήποτε επίπεδο και περιλαμβάνονται στο Παράρτημα Γλωσσομάθειας των προκηρύξεων του Α.Σ.Ε.Π. ή στα πάγια μέρη αυτών, δεν θίγονται.

Παραρτήματα

Προσαρτώνται και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του παρόντος τα Παραρτήματα Α’ και Β’ με τους συμπεριλαμβανόμενους σε αυτά Πίνακες 1, 2, 3 και 4, ανά εκπαιδευτική κατηγορία. Ειδικότερα, με το Παράρτημα Α’ καθορίζονται τα απαιτούμενα προσόντα ανά κλάδο και ειδικότητα προσωπικού και με το Παράρτημα Β’ αντιστοιχίζονται οι υφιστάμενοι κλάδοι και ειδικότητες με τους νέους κλάδους και ειδικότητες ως ορίζονται με το παρόν.

Δείτε το ΦΕΚ Α 232/17-12-2022-Προσοντολόγιο-Κλαδολόγιο

Δείτε επίσης

Προκήρυξη γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ 2Γ/2022: Αιτήσεις 2 έως 20.12-Εξεταστέα ύλη-Τυπικά προσόντα | ΦΕΚ 

Οδηγίες ΑΣΕΠ για αιτήσεις στον Πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό-Προκήρυξη 2Γ/2022 

Διαγωνισμός ΑΣΕΠ-θέσεις: 5.124 διορισμοί-Πίνακας με την κατανομή από το Υπ. Εσωτερικών 

Νόμος 4765/2021-Σύστημα προσλήψεων δημοσίου-ενίσχυση ΑΣΕΠ | ΦΕΚ 

ΑΣΕΠ-Μητρώο: Πότε διαγράφονται τα στοιχεία και τα δικαιολογητικά των συμμετεχόντων στις διαδικασίες 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

2 Σχόλια

  1. Στην Εκπαίδευση εμείς διατηρούμε τα γνωστά ΠΕ01, 02, 03 … 21, 23, 30 … 87… σωστά; Ή καταργείται το Άρθρο 29 του Ν.4521/2018 (ΦΕΚ 38/Α/2-3-2018) ;

Γράψτε μία απάντηση