“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

298 από τους 325 δήμους της χώρας εφαρμόζουν τη δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Εκπαίδευση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Την επέκταση της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Εκπαίδευσης σε επιπλέον 114 Δήμους για το επόμενο σχολικό έτος 2019 -2020, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, προβλέπει Κοινή Υπουργική Απόφαση που εκδόθηκε σε εφαρμογή του νόμου 4521/2018.

Έτσι η εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Εκπαίδευσης γίνεται σε 298 από τους 325 Δήμους της χώρας.

Με την ένταξη των 114 Δήμων, αναμένονται περίπου 16.000 νέες εγγραφές προνηπίων -πέραν των περίπου 24.000 προνηπίων που φοιτούν ήδη στα νηπιαγωγεία των δήμων αυτών- και απελευθέρωση ισάριθμων, ενδεχομένως, θέσεων στις δομές των παιδικών σταθμών, διαθέσιμες για μικρότερα παιδιά και βρέφη.
___________________________________________________________________________________

Η Ανακοίνωση

Εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Εκπαίδευσης σε 298 από τους 325 δήμους της χώρας με την ένταξη επιπλέον 114 δήμων για το σχολικό έτος 2019-20

Την επέκταση της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Εκπαίδευσης σε επιπλέον 114 δήμους για το επόμενο σχολικό έτος 2019 -2020 προβλέπει Κοινή Υπουργική Απόφαση που εκδόθηκε σε εφαρμογή του νόμου 4521/2018. Με την ένταξη των 114 Δήμων, αναμένονται περίπου 16.000 νέες εγγραφές προνηπίων -πέραν των περίπου 24.000 προνηπίων που φοιτούν ήδη στα νηπιαγωγεία των δήμων αυτών- και απελευθέρωση ισάριθμων, ενδεχομένως, θέσεων στις δομές των παιδικών σταθμών, διαθέσιμες για μικρότερα παιδιά και βρέφη.
Κριτήρια τα οποία ελήφθησαν υπόψη στον ορισμό των ανωτέρω δήμων ήταν η θετική εισήγηση των Περιφερειακών Διευθυντών/ντριών Εκπαίδευσης, η θετική άποψη των Διευθυντών/ντριών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς και η θετική άποψη των εκπροσώπων των εκπαιδευτικών στις συνεδριάσεις των κατά τόπους τριμερών επιτροπών.
Συνολικά, από τους 325 δήμους της χώρας, 184 δήμοι έχουν ήδη ενταχθεί στη δίχρονη Προσχολική Εκπαίδευση κατά το τρέχον πρώτο σχολικό έτος εφαρμογής του νόμου. Με την έναρξη του σχολικού έτους 2019-20 ο συνολικός αριθμός των δήμων εφαρμογής της θα ανέρχεται σε 298 δήμους.
Με βάση τα παραπάνω, για το σχολικό έτος 2019-2020 αναμένονται 155.000 μαθητές στα δημόσια νηπιαγωγεία σε σύνολο 184.026 γεννήσεων. Προκύπτει δηλαδή ένα ποσοστό 84% νηπίων και προνηπίων που θα φοιτούν στη δημόσια δίχρονη προσχολική εκπαίδευση από το σχολικό έτος 2019-20.
Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων μεριμνά και προχωρά στην αντιμετώπιση των εκτάκτων αυξημένων αναγκών σχολικής στέγης που προκύπτουν σε εφαρμογή του σχετικού νόμου, με τις παρακάτω ενέργειες:
  •   Χρηματοδότησε με 4 εκατ. 85 χιλ. ευρώ την προμήθεια 70 προκατασκευασμένων αιθουσών νηπιαγωγείου (με προδιαγραφές ΚΤΥΠ) μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων σε χώρους υφιστάμενων σχολικών μονάδων, οι οποίες έχουν υποδειχθεί από τους αρμόδιους Δήμους μετά από σχετικό αίτημα που υπέβαλαν προς το ΥΠΠΕΘ.
  •    Εξέδωσε Υπουργική Απόφαση επικαιροποιώντας το πλαίσιο των απαραίτητων προδιαγραφών μίσθωσης αιθουσών νηπιαγωγείου, τηρώντας απαρέγκλιτα όλες τις προδιαγραφές που συνδέονται με την ασφάλειά τους, με σκοπό την υποστήριξη των δήμων ως προς την ανεύρεση κατάλληλων χώρων.
Με αφορμή την επέκταση της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Εκπαίδευσης με την ένταξη των 114 δήμων, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου δήλωσε: «Παρά το γεγονός ότι σύσσωμη η αντιπολίτευση γύρισε την πλάτη στο αίτημα της ελληνικής οικογένειας και της εκπαιδευτικής κοινότητας για δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Εκπαίδευση, καταψηφίζοντας τον σχετικό νόμο που φέραμε στη Βουλή, η επιλογή της κυβέρνησης δικαιώνεται μέσα από την κοινωνία. Από τη νέα σχολική χρονιά 155 χιλιάδες μαθητές, δηλαδή το 84% των νηπίων και προνηπίων, θα φοιτούν στη δημόσια και δωρεάν Προσχολική Εκπαίδευση. Επιπλέον, ενισχύεται και διευρύνεται ο αντισταθμιστικός ρόλος του νηπιαγωγείου και εξυπηρετούνται ποιοτικά και σε μεγαλύτερο βαθμό οι συνολικότερες ανάγκες της ελληνικής οικογένειας, καθώς δημιουργούνται περισσότερες θέσεις για παιδιά μικρότερης ηλικίας (από μηνών έως 4 ετών) στους δημοτικούς παιδικούς και βρεφικούς σταθμούς».

Ο Πίνακας των Δήμων

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση