Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΔΟΕ για προσλήψεις και Παράλληλη Στήριξη: Καλεί το ΥΠΑΙΘ να ανταποκριθεί στις πραγματικές ανάγκες των μαθητών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΔΟΕ για προσλήψεις και Παράλληλη Στήριξη: Καλεί το ΥΠΑΙΘ να ανταποκριθεί στις πραγματικές ανάγκες των μαθητών και της δημόσιας εκπαίδευσης. 

ΔΟΕ για προσλήψεις και Παράλληλη Στήριξη
Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας

Θέμα: Εκπαιδευτική πολιτική με περιφρόνηση των αναγκών των μαθητών για στήριξη και δραστικές περικοπές σε προσλήψεις. Το νέο όραμα της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Μετά την επικοινωνιακή αξιοποίηση των,

για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, 11.700 διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. με προφορικές οδηγίες προς τους Περιφερειακούς Διευθυντές και Διευθυντές Εκπαίδευσης, αποκαλύπτει τις πραγματικές προθέσεις της για περιστολή προσλήψεων και πλήρη αδιαφορία για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, λίγο πριν την έναρξη της τρίτης σχολικής χρονιάς στη δίνη της πανδημίας, χρονιά που απαιτεί τη μέγιστη ενίσχυση των μαθητών και της εκπαιδευτικής διαδικασίας και όχι την τραγική αποδυνάμωσή της.

Η δραστική περικοπή στις παράλληλες στηρίξεις

(2 το πολύ ανά σχολική μονάδα) εισάγει μια «τυφλή», οριζόντια θεώρηση των αναγκών των μαθητών, με πρωταρχικό στόχο τη μείωση των προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Για την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. δεν έχει καμία απολύτως σημασία ο αριθμός των μαθητών που, πραγματικά, χρειάζονται παράλληλη στήριξη σε κάθε σχολική μονάδα.

Με θλιβερή δικαιολογία το γεγονός

των ισοπεδωτικά όμοιων εγκρίσεων από τα ΚΕΣΥ, αντί να προχωρήσει στην ορθή ιεράρχηση και κάλυψη του συνόλου των υπαρκτών αναγκών «παίρνει το μαχαίρι» των περικοπών.

Ανάλγητοι, ξένοι προς την παιδαγωγική επιστήμη, επικίνδυνοι για τους μικρούς μαθητές.

Είναι βέβαιο ότι

κανείς από την «πεφωτισμένη» πολιτική ηγεσία δεν είναι σε θέση να απαντήσει, με λόγο επιστημονικά τεκμηριωμένο, σε απλούστατα ερωτήματα που, αβίαστα, προκύπτουν:

• Με βάση ποια επιστημονικά «εργαλεία» και δεδομένα θα καθοριστούν οι 2 παράλληλες στηρίξεις σε σχολεία που αποδεδειγμένα απαιτούν μεγαλύτερο αριθμό;

• Οι μαθητές που έχουν ανάγκη πλήρους υποστήριξης για όλες τις ώρες του σχολείου πώς θα στηριχθούν και θα μπορέσουν, στοιχειωδώς, να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των μαθημάτων;

Είναι σίγουρο πως πειστικές απαντήσεις δεν πρόκειται να υπάρξουν.

Ούτε, φυσικά,

είναι κάποιος «υπεύθυνος» σε θέση να αναλύσει το «σχέδιο» για τον τρόπο που ο εκπαιδευτικός της τάξης, που η «λογιστική» θα του στερήσει την παράλληλη στήριξη, θα ανταποκριθεί στις ανάγκες των μαθητών του τμήματος και στις, πιθανότατα, περισσότερες της μίας περιπτώσεων μαθητών που θα χρειάζονται την ιδιαίτερη μέριμνα της παράλληλης στήριξης.

Το βέβαιο είναι ότι για μια ακόμη φορά εκπαιδευτικοί «λάστιχο» θα τρέχουν και δεν θα φτάνουν μόνοι και εγκαταλειμμένοι από το Υπουργείο που οφείλει να τους στηρίζει στο έργο τους αλλά ποτέ δεν το πράττει.

Πέρα από τις φτηνές δικαιολογίες που θα ψελλίσουν τα επίσημα χείλη μένει η ανάγκη της ουσιαστικής ενίσχυσης της πολύπαθης Ειδικής Αγωγής σε όλο το φάσμα των δομών της.

Ειδικά σχολεία και Τμήματα Ένταξης

(ίδρυση νέων που εκκρεμούν) χρειάζονται επαρκές προσωπικό και κτηριακές υποδομές ώστε να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά όλες τις ανάγκες που εμπίπτουν στο πεδίο της.

Τότε μόνο η παράλληλη στήριξη θα πάψει να λειτουργεί «στρεβλά» και αντιεπιστημονικά ως μέθοδος υποκατάστασής της.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.

θεωρεί απαράδεκτες τις μεθοδεύσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ., τις καταδικάζει και την καλεί να ανταποκριθεί, επιτέλους, στις πραγματικές ανάγκες των μαθητών και της δημόσιας εκπαίδευσης.

Για το ΔΣ

Ο Πρόεδρος                         Ο Γενικός Γραμματέας

Θανάσης Κικινής               Σταύρος Πετράκης

Δείτε επίσης

Ενημέρωση ΠΑΣΑΔ: Προσλήψεις πιθανά αύριο-Δεν θα υπάρξει “κόφτης” στην Παράλληλη-Δεν θα γίνουν βελτιώσεις θέσεων
Αναπληρωτές-προσλήψεις: 10 απλά βήματα για τη διαδικασία που ακολουθεί την πρόσληψη
Διαδικασία τοποθέτησης-ψηφιακής σύμβασης αναπληρωτών εκπαιδευτικών, ΕΕΠ-ΕΒΠ | ΦΕΚ
Αναπληρωτές-anaplirotes.gov.gr: Σε λειτουργία η εφαρμογή για υπογραφή της ψηφιακής σύμβασης
Αριθμοί προσλήψεων αναπληρωτών Α Φάσης-Ενημέρωση ΠΑΣΑΔ
Πληρωμή αναπληρωτών 2021-22: Ο Οδηγός με όλες τις λεπτομέρειες-Υποδείγματα συμβάσεων-απουσιολογίων
Δικαιολογητικά πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών | Κατάλογος

Πριν φύγετε

Αναπληρωτές-προϋπηρεσία: Τέλος στην προσκόμιση δικαιολογητικών
Μοριοδότηση δυσπρόσιτων: Μόρια Μεταθέσεων-Κατηγορίες-Δυνατότητα αναζήτησης σχολείων-ΚΕΣΥ
Ολες οι περσινές προσλήψεις αναπληρωτών για το 2020-21
Προσλήψεις-υπηρεσιακές μεταβολές: Οι απαντήσεις της Δ/νσης Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής στον Σύλλογο ΠΕ Κ. Σωτηρίου
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση