ΔΟΕ για τηλεκπαίδευση λόγω κακοκαιρίας: Bαθιά υποκριτικό και επικοινωνιακό το ενδιαφέρον της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας.
ΔΟΕ για τηλεκπαίδευση λόγω κακοκαιρίας
Το Δ.Σ. της ΔΟΕ καλεί την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να αποσύρει όλες τις νομοθετικές διατάξεις που γενικεύουν τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση εκτός πανδημίας και τις εντολές για υποχρεωτική τηλεκπαίδευση στα σχολεία που κλείνουν λόγω κακοκαιρίας.
Η ΔΟΕ θεωρεί πως είναι βαθιά υποκριτικό και επικοινωνιακό το ενδιαφέρον της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ για απώλεια διδακτικών ωρών εξ αιτίας της κακοκαιρίας, τη στιγμή που εξακολουθεί να μην καλύπτει τα λειτουργικά κενά, προσπαθώντας να πείσει την κοινωνία ότι έχει μεριμνήσει για τα πάντα και ότι όλα είναι έτοιμα, με εντολές μέσω απλών μηνυμάτων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης στην αργία του Σαββατοκύριακου.
Ακολουθεί η ανακοίνωση της ΔΟΕ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Αθήνα 5/2/2023
Προς Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Θέμα: Προκλητικά επικοινωνιακή η «μέριμνα» του Υ.ΠΑΙ.Θ. για τη διενέργεια τηλεκπαίδευσης εξ αιτίας της κακοκαιρίας
Σε ένα επικοινωνιακό παραλήρημα έχει επιδοθεί ξανά η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. προσπαθώντας να πείσει την κοινωνία ότι έχει μεριμνήσει για τα πάντα και ότι όλα είναι έτοιμα, με εντολές μέσω απλών μηνυμάτων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης στην αργία του Σαββατοκύριακου προκειμένου τα σχολεία να λειτουργήσουν από αύριο, παρά την κακοκαιρία, με… τηλεκπαίδευση κι απαιτεί με εντολές της τελευταίας στιγμής να δημιουργηθεί μια ψευδής εικόνα ομαλότητας.
Η αλήθεια είναι ότι τέτοιοι σχεδιασμοί, χωρίς να έχουν λάβει υπόψη κρίσιμες παιδαγωγικές και κοινωνικοοικονομικές παραμέτρους, θα δημιουργήσουν μεγαλύτερα προβλήματα από όσα θεωρητικά προσπαθούν να λύσουν.
Δε λαμβάνουν υπόψη τους ότι στις ελάχιστες ημέρες που μπορεί να κρατήσει η κακοκαιρία:
• Η σύνδεση στο διαδίκτυο σε κάποιες περιοχές είναι προβληματική, με αποτέλεσμα η μετάδοση του μαθήματος να είναι αδύνατη;
• Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι δεδομένο ότι έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν τηλεκπαίδευση με ίδια μέσα ούτε ότι μπορούν να έχουν πρόσβαση στις σχολικές τους μονάδες, ιδιαίτερα όταν υπάρχουν ισχυρές συστάσεις αποφυγής μετακινήσεων από την Πολιτική Προστασία;
• Πόσοι υπολογιστές πρέπει να υπάρχουν σε κάθε σπίτι για να ικανοποιηθούν οι ανάγκες σε τηλεκπαίδευση για εκπαιδευτικούς και μαθητές και για τηλεργασία των γονέων;
• Γονείς εκπαιδευτικοί που θα πρέπει να φροντίσουν ταυτόχρονα και τα πολύ μικρής ηλικίας παιδιά τους πώς θα διδάξουν;
• Κι αν υποθέσουμε ότι κάποια παιδιά και εκπαιδευτικοί μπορέσουν να πραγματοποιήσουν διαδικασίες σύγχρονης τηλεκπαίδευσης, εάν δεν μπορέσουν όλοι οι μαθητές να συμμετέχουν για αντικειμενικούς λόγους (έλλειψη εξοπλισμού, διακοπές ρεύματος, κλπ) η εκπαιδευτική διαδικασία των ημερών αυτών δε θα πρέπει να επαναληφθεί όταν επιστρέψουν όλοι στις τάξεις;
• Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. με ευθύνη της ποτέ δεν προχώρησε, παρά τη νομοθέτηση του εργαλείου της τηλεκπαίδευσης, σε προσαρμογή των διδακτικών αντικειμένων για αξιοποίηση σε σύγχρονη τηλεκπαίδευση σύμφωνα με τα επιστημονικά πορίσματα και τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης;
Είναι βαθιά υποκριτικό και επικοινωνιακό το ενδιαφέρον της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. για απώλεια διδακτικών ωρών εξ αιτίας της κακοκαιρίας, τη στιγμή που εξακολουθεί να μην καλύπτει τα λειτουργικά κενά, που υπάρχουν ακόμα και σήμερα και ενώ γνωρίζει πολύ καλά ότι είναι αδύνατη η ομαλή λειτουργία των σχολείων επιχειρεί για μια ακόμη φορά να φορτώσει τα πάντα στους εκπαιδευτικούς που συνεχώς απαξιώνει με την πολιτική της.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να αποσύρει όλες τις νομοθετικές διατάξεις που γενικεύουν τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση εκτός πανδημίας και τις εντολές για υποχρεωτική τηλεκπαίδευση στα σχολεία που κλείνουν λόγω κακοκαιρίας.
Η λύση βρίσκεται σε αυτό που με την παιδαγωγική τους ευθύνη και με βαθιά ενσυναίσθηση έπρατταν οι εκπαιδευτικοί μέχρι σήμερα, δηλαδή την αξιοποίηση, αυτές τις ελάχιστες μέρες της κακοκαιρίας, της ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης.
Η πρακτική του διαμοιρασμού παιδαγωγικού υλικού σε μορφή βίντεο, φυλλαδίων, ηλεκτρονικών ασκήσεων κ.λπ. που Θα απασχολήσει δημιουργικά τα παιδιά και θα τα βοηθήσει να κάνουν μια εξαιρετική επανάληψη της ύλης αποτελεί το πιο δόκιμο, με τα τεχνολογικά μέσα και την υλικοτεχνική υποδομή που διαθέτουμε, αλλά και το πλέον παιδαγωγικά αποδεκτό μέσο σε αυτές τις λίγες μέρες το χρόνο που τα σχολεία μένουν κλειστά λόγω κακοκαιρίας ή φυσικών έκτακτων καταστάσεων.
Τέλος, τονίζουμε ότι η έλλειψη ή η αδυναμία χρήσης τεχνολογικών προσωπικών μέσων σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να οδηγήσει σε κανενός είδους «κυρώσεις» για συναδέλφισσες/φους.
Για το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
Δείτε επίσης
ΠΟΣΕΕΠΕΑ για τηλεκπαίδευση κατά τη διάρκεια κακοκαιρίας: Να διενεργείται από το χώρο των σχολείων
Το νομοσχέδιο για τον σχολικό εκφοβισμό: “Ζούμε Αρμονικά ΜΑΖΙ, Σπάμε τη Σιωπή!”
Αντισυνταγματική η μη μοριοδότηση προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών στον ιδιωτικό τομέα, σύμφωνα με το ΣτΕ
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/doe-gia-tilekpaideusi-logw-kakokairias-vathia-ipokritiko-kai-epikoinwniako-to-endiaferon-tis-politikhs-igesias-tou-ypaith/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.