Δευτέρα, 19 Μαΐου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΔΟΕ-μέτρα στα σχολεία: Αμεση η ανάγκη να ληφθούν τώρα-Μείωση αριθμού μαθητών-Διενέργεια δωρεάν test

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΔΟΕ-μέτρα στα σχολεία: Αμεση η ανάγκη να ληφθούν τώρα-Μείωση του αριθμού μαθητών– Διενέργεια δωρεάν διαγνωστικών test.

ΔΟΕ-μέτρα στα σχολεία

Στην ανάγκη λήψης μέτρων στα σχολεία για προστασία από την πανδημία κορονοϊού, τη μείωση τους αριθμού μαθητών στις τάξεις και τη διενέργεια δωρεάν διαγνωστικών test για μαθητές κι εκπαιδευτικούς, αναφέρεται η ΔΟΕ με ανακοίνωσή της.

Η Ανακοίνωση της ΔΟΕ
Θέμα: Άμεση λήψη μέτρων για την ασφάλεια και υγιεινή στα σχολεία. Μείωση του αριθμού μαθητών – διενέργεια δωρεάν διαγνωστικών test για μαθητές κι εκπαιδευτικούς.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Λίγες, μόλις, ημέρες πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αντιμετωπίζει, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, το εξαιρετικά σοβαρό ζήτημα του ανοίγματος και της λειτουργίας των σχολικών μονάδων και ενώ το 4ο κύμα της πανδημίας είναι σε εξέλιξη,  με απόλυτη έλλειψη αισθήματος ευθύνης, ψευδείς διαβεβαιώσεις για λήψη ανύπαρκτων μέτρων και με απειλές εναντίον των εκπαιδευτικών.

Αρνείται πεισματικά η κυβέρνηση

να πάρει ουσιαστικά μέτρα ώστε τα σχολεία να ανοίξουν και να λειτουργήσουν (και όχι να βρεθούν πολύ σύντομα κλειστά)  με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια.

Είναι τραγική

η επιμονή της Κυβέρνησης της Ν.Δ. και της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ., στην επανάληψη της εφαρμογής της πολιτικής που κράτησε κλειστά τα σχολεία στο μεγαλύτερο μέρος της περσινής χρονιάς.

Συγκεκριμένα:
  • Με δημόσιες δηλώσεις δίνει διαβεβαιώσεις για μέριμνα μείωσης του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα όπου αυτό είναι δυνατό, ενώ με εντολές προς τη διοικητική ιεραρχία απαιτεί να μη γίνεται δεκτό κανένα σχετικό αίτημα. (Υπενθυμίζουμε αντίθετα πως ήδη έχει αυξήσει τον αριθμό των μαθητών της Α’ τάξης από 22 σε 25.)
  • Περιορίζει τον αριθμό προσλήψεων αναπληρωτών στην παράλληλη στήριξη, και όχι μόνο, και συνεχίζει να εφαρμόζει το απαράδεκτο μέτρο των τρίμηνων συμβάσεων εργασίας επιχειρώντας να καθιερώσει την επισφάλεια και την ελαστικοποιημένη μορφή εργασίας στην εκπαίδευση.
  • Δεν εφαρμόζει κανένα μέτρο για ασφαλείς υγειονομικά μετακινήσεις των μαθητών (Θυμίζουμε ότι πέρυσι ίσχυσε το 100% στην πληρότητα των οχημάτων για τη μεταφορά μαθητών).
  • Δεν προσλαμβάνει μόνιμο προσωπικό καθαριότητας τη στιγμή που η καθαριότητα των σχολείων αποτελεί βασικό παράγοντα υγειονομικής πρόληψης και έτσι δεν ικανοποιεί το κομβικής σημασίας αίτημα για καθαρά σχολεία. Αντίθετα προχωρά σε 2ωρες συμβάσεις και απολύσεις προσωπικού καθαριότητας.
  • Αρνείται να ικανοποιήσει το, εδώ και μήνες διατυπωμένο, αίτημα της Δ.Ο.Ε. για μαζικά δωρεάν επαναλαμβανόμενα τεστ, σε όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές, με την ευθύνη του ΕΟΔΥ μέσα στα σχολεία, επενδύοντας στα self-test για τους μαθητές και, με χρέωση των ίδιων, εργαστηριακά τεστ για τους εκπαιδευτικούς.
  • Στην ανάγκη για πλήρη επιστημονική ενημέρωση της κοινωνίας σχετικά με την αναγκαιότητα του εμβολιασμού, με ταυτόχρονη ενίσχυση του εθνικού συστήματος υγείας, και την εμπέδωση αισθήματος εμπιστοσύνης στους πολίτες (σχετική οδηγία του Π.Ο.Υ., 14-6-2021) απαντά με επικίνδυνους εκβιασμούς που οδηγούν στα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε, επανειλημμένα έχει ζητήσει την πραγματοποίηση συνάντησης με την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.

ώστε να υπάρξει ουσιαστική συζήτηση για την εφαρμογή των μέτρων που θα οδηγήσουν σε μια νέα σχολική χρονιά με τα σχολεία να παραμένουν ανοιχτά με ασφάλεια.

Δεν είναι δυνατό και την επόμενη σχολική χρονιά οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές να αντιμετωπίσουν τα τεράστια προβλήματα δίχως καμία ουσιαστική στήριξη από την Κυβέρνηση.

Διεκδικούμε:
  • Μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα με ανώτατο όριο τους 15 μαθητές. Ουσιαστική μέριμνα για την εύρεση χώρων που θα λειτουργήσουν ως σχολικές αίθουσες.
  • Μαζικό και προσβάσιμο για όλους εμβολιασμό, χωρίς αστερίσκους και υποσημειώσεις.
  • Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων δωρεάν τεστ σε όλους τους συναδέλφους αλλά και στους μαθητές, ώστε να υπάρχει ουσιαστικός υγειονομικός έλεγχος και παράλληλα υγειονομική επιτήρηση των σχολικών μονάδων.
  • Μέτρα στήριξης του δημόσιου τομέα της Υγείας με ενίσχυση σε προσωπικό και υποδομές.
  • Αυξημένες προσλήψεις αναπληρωτών για την κάλυψη όλων των απαραίτητων εκπαιδευτικών αναγκών σε όλες τις ειδικότητες και όλες τις δομές. Παράλληλη στήριξη για όλους τους μαθητές που αποδεδειγμένα τη χρειάζονται.
  • Αυξημένη χρηματοδότηση για την κάλυψη όλων των αναγκαίων μέσων προστασίας και καθαριότητας από το κράτος (δωρεάν μέσα ατομικής προστασίας πχ μάσκες, αντισηπτικά κλπ).
  • Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας για να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες λόγω covid-19.
  • Επιπλέον δρομολόγια για τη μετακίνηση των μαθητών από και προς το σχολείο με μέτρα μείωσης της πληρότητας των μέσων μεταφοράς, ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός.
  • Άμεση λήψη συγκεκριμένων εκπαιδευτικών – παιδαγωγικών μέτρων για την αντιμετώπιση των σύνθετων μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων που έχει δημιουργήσει η πανδημία, η αναστολή λειτουργίας των σχολείων και η πολύμηνη τηλεκπαίδευση, με παράλληλο περιορισμό της ύλης των μαθημάτων ώστε να καταστεί δυνατή η κάλυψη όλων των μαθησιακών «κενών».

Δείτε επίσης

Εκπαιδευτικός κρούσμα κορονοϊού: Τίθεται σε καραντίνα και ακόμη και αυθημερόν θα αναλαμβάνει αναπληρωτής
Πότε θα κλείνει τμήμα στο σχολείο-Τι θα γίνεται σε περίπτωση κρούσματος σύμφωνα με τις εισηγήσεις της Επιτροπής
Κεραμέως-κρούσμα στο σχολείο: Κατεύθυνση είναι να μην κλείνει το Τμήμα αλλά να γίνονται πολλά εργαστηριακά τεστ
Μέτρα για ανεμβολίαστους: Τι ισχύει για εκπαιδευτικούς-μαθητές-φοιτητές-ακαδημαϊκούς
Θεοδωρίδου-άνοιγμα σχολείων: Ενα παιδί στα πέντε κρούσματα με κλειστά σχολεία-Ανησυχία για τη νέα χρονιά

Πριν φύγετε

59η Εγκύκλιος-Δημόσιο: Διενέργεια 2 self test έως 13.09-Ομάδες αυξημένου κινδύνου-Υποχρεωτικός εμβολιασμός
Με self test οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία την 1η Σεπτεμβρίου-Με 2 rapid test την εβδομάδα οι ανεμβολίαστοι από 13.09
 ΦΕΚ: Πιλοτική Εφαρμογή Προγραμμάτων Σπουδών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply