Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Δράσεις για Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ 2023: Η Εγκύκλιος και ο κατάλογος με το εκπαιδευτικό υλικό

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Δράσεις για Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ 2023: Η Εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και ο κατάλογος με το εκπαιδευτικό υλικό.

Δράσεις για Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ 2023

Με αφορμή την 3η Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) και με σκοπό την ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και ευρύτερα της κοινωνίας επί ζητημάτων ισότιμης πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση, η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ κα Δόμνα Μιχαηλίδου απέστειλε σε ΠΔΕ, ΔΙΠΕ, ΔΙΔΕ, ΚΕΔΑΣΥ και σχολεία, Εγκύκλιο, υπ. αριθμ. πρωτ. 127719/ΓΔ4/7-11-2023, με θέμα “Διοργάνωση Εκδηλώσεων & Δράσεων με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία”, καθώς και ενδεικτικό κατάλογο εκπαιδευτικού υλικού (συμβάσεων, βιβλίων, κινηματογραφικών ταινιών κ.ο.κ), για την υποστήριξη των εν λόγω δράσεων.

Δείτε σε μορφή pdf την Εγκύκλιο ΕΔΩ

Δείτε τον κατάλογο με το εκπαιδευτικό υλικό ΕΔΩ

____________________________________

Ακολουθεί το περιεχόμενο της Εγκυκλίου

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ, ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Μαρούσι, 7 /11/2023

Αρ. πρωτ.: 127719/ΓΔ4

ΘΕΜΑ: «Διοργάνωση Εκδηλώσεων & Δράσεων με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία»

Με αφορμή την 3η Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, και με σκοπό την ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και ευρύτερα της κοινωνίας επί ζητημάτων ισότιμης πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση, το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, με εγκύκλιο, καλεί όλες τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συμπεριλαμβανομένων των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.):

1. Να διοργανώσουν δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης που να αφορούν:

α) στην προάσπιση του δικαιώματος των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση,

β) στην καταπολέμηση στερεοτύπων και προκαταλήψεων εντός της σχολικής κοινότητας και

γ) στην αναγκαιότητα σεβασμού της μαθητικής ετερογένειας.

Σε αυτό το πλαίσιο, τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης ενθαρρύνονται να προγραμματίσουν δράσεις ευαισθητοποίησης, οργανωμένου παιχνιδιού, αθλοπαιδιών, καλλιτεχνικών, αθλητικών και άλλων δραστηριοτήτων σε συνεργασία με τα Ειδικά Σχολεία και με την υποστήριξη των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., των Συμβούλων Ειδικής Αγωγής & Ενταξιακής Εκπαίδευσης και των Συμβούλων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού.

Για την υποστήριξη των εν λόγω δράσεων επισυνάπτεται ενδεικτικός κατάλογος εκπαιδευτικού υλικού (συμβάσεων, βιβλίων, κινηματογραφικών ταινιών κ.ο.κ), το περιεχόμενο του οποίου μπορεί να αποτελέσει έναυσμα ανάπτυξης διαλόγου και υλοποίησης δραστηριοτήτων που θα στοχεύουν στην προαγωγή μίας κουλτούρας αποδοχής της διαφορετικότητας.

2. Να προβούν στην παρουσίαση-διάχυση καλών πρακτικών που προέκυψαν στο πλαίσιο της υλοποίησης προγραμμάτων συνεκπαίδευσης ή/και άλλων καινοτόμων ενταξιακών δράσεων. Η παρουσίαση-διάχυση των καλών πρακτικών θα πραγματοποιηθεί με πρωτοβουλία των Συλλόγων Διδασκόντων και την υποστήριξη των Συμβούλων Ειδικής Αγωγής & Ενταξιακής Εκπαίδευσης, των Συμβούλων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.

3. Να συμβάλουν, εφόσον επιθυμούν, στην εκδήλωση που θα διοργανωθεί, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, στις 4 Δεκεμβρίου 2023 και ώρα 10:00 – 14:00 στην αίθουσα Jacqueline de Romilly στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, η οποία θα μεταδοθεί διαδικτυακά. Στόχος της εκδήλωσης είναι, αφενός, η ανάδειξη της φωνής των μαθητών/τριών με αναπηρία και, αφετέρου, η παρουσίαση και διάχυση ενταξιακών δράσεων που έχουν υλοποιηθεί σε σχολεία γενικής εκπαίδευσης (π.χ. δράσεις ευαισθητοποίησης για τη διαφορετικότητα), δρώμενων ευαισθητοποίησης (π.χ. ταινίες μικρού μήκους) καθώς και συνεργατικών πρακτικών σχολείων ειδικής αγωγής και γενικής εκπαίδευσης (π.χ. προγράμματα συνεκπαίδευσης).

Για τον λόγο αυτό ζητείται από τις σχολικές μονάδες, εφόσον επιθυμούν, να αποστείλουν συναφές υλικό το οποίο έχει παραχθεί από :

i) Μαθητές/τριες με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή

ii) το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας στο πλαίσιο δράσεων ευαισθητοποίησης.

Το υλικό μπορεί να περιλαμβάνει:

α) εικαστικές δημιουργίες μαθητών/τριών οποιασδήποτε μορφής και τεχνικής,

β) ταινίες μικρού μήκους που έχουν δημιουργηθεί από τους ίδιους τους μαθητές/τριες ή με συμβολή των ίδιων των μαθητών/τριών ως συντελεστών, οι οποίες δεν θα υπερβαίνουν (αυστηρά) τα έξι (6) λεπτά, και θα αποσκοπούν στην ανάδειξη της φωνής των μαθητών/τριών με αναπηρία και την ευαισθητοποίηση της ευρύτερης κοινωνίας,

γ) λογοτεχνικά αποσπάσματα ή ποιήματα,

δ) φωτογραφικό υλικό υψηλής ευκρίνειας σε ψηφιακή και σε έντυπη μορφή και σε μορφή αρχείου JPG, το οποίο θα περιλαμβάνει: i) ατομικές ή ομαδικές καλλιτεχνικές δημιουργίες μαθητών/τριών που παρήχθησαν στο πλαίσιο δράσεων συνεκπαίδευσης ή άλλων προγραμμάτων (τρεις ψηφιακές φωτογραφίες ανά σχολική μονάδα) ή/και ii) στιγμιότυπα εικαστικών δράσεων με στόχο τη συμπερίληψη αυτού του υλικού σε σχετικό video που θα δημιουργηθεί και θα προβληθεί στην εκδήλωση. Παρακαλούμε σε κάθε φωτογραφία να αναγράφεται ευκρινώς το όνομα της σχολικής μονάδας,

ε) αφίσες-πόστερ σε μορφή αρχείου PNG που αναδεικνύουν καλές πρακτικές στην εκπαίδευση μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και

στ) καινοτόμες δημιουργίες σχολείων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ που συμβάλλουν στην εκπαίδευση μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή στην ανάδειξη του δικαιώματός τους για την ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση.

Επισημαίνεται ότι σε οποιοδήποτε από το ανωτέρω υλικό απεικονίζονται ευκρινώς μαθητές/τριες θα πρέπει να υπάρχει η έγγραφη συγκατάθεση των γονέων τους για την παρουσίαση ή/και την προβολή του.

Το ανωτέρω υλικό παρακαλούμε να αποσταλεί σε ψηφιακή μορφή στην ηλεκτρονική διεύθυνση deae3@minedu.gov.gr ή στην ταχυδρομική διεύθυνση: Υ.ΠΑΙ.Θ.A., Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης, Τμήμα Γ’, Προάσπισης Δικαιωμάτων Μαθητών/τριών με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες, Γραφείο 1102, Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 15180, το αργότερο έως την Παρασκευή 17/11/2023, προκειμένου να γίνει η επεξεργασία του από το αρμόδιο Τμήμα της Διεύθυνσης σε συνεργασία με το Τμήμα Δ΄ Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων της Διεύθυνσης Υποστήριξης Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Αειφορίας. Επισημαίνουμε ότι η αποστολή του υλικού θα πρέπει απαραίτητα να συνοδεύεται από διαβιβαστικό το οποίο θα αναφέρει τα παραδοτέα.

Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΔΟΜΝΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ

Δείτε επίσης

Αλλαγές στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια: Δρομολογούνται σύντομα σύμφωνα με τον Υπ. Παιδείας Κ. Πιερρακάκη 

Αλλαγές σε μαθήματα και προγράμματα σπουδών σύντομα με το τρίγωνο αλγοριθμική-λογοτεχνική σκέψη-εθελοντική συμπεριφορά

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply