Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Δυσκολίες στέγασης εκπαιδευτικών: Επίκαιρη ερώτηση από τον ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Δυσκολίες στέγασης εκπαιδευτικών: Επίκαιρη ερώτηση από τον ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή-Του Τομεάρχη Παιδείας της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία κου Νίκου Φίλη.

Δυσκολίες στέγασης εκπαιδευτικών – Επίκαιρη ερώτηση

Επίκαιρη Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως κατέθεσε ο Τομεάρχης Παιδείας της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία κος Νίκος Φίλης με θέμα της τις ανυπέρβλητες δυσκολίες για στέγαση στους νέους εκπαιδευτικούς.

Ο Βουλευτής της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης επισημαίνει:

“Η χρονιά ξεκινάει με μια ανυπέρβλητη δυσκολία για τους νέους εκπαιδευτικούς, ιδιαίτερα στα νησιά και τις τουριστικές περιοχές: η επέλαση της βραχυχρόνιας μίσθωσης έχει δυσκολέψει υπερβολικά την εύρεση κατοικίας.

Οι εκπαιδευτικοί φτάνοντας στην πόλη ή το νησί τοποθέτησής τους, ενημερώνονται ότι μπορούν να νοικιάσουν κατοικία μετά τα μέσα Σεπτέμβρη και στην καλύτερη περίπτωση να την εγκαταλείψουν ενώ μπαίνει ο Ιούνιος, προκειμένου αυτή να ενοικιαστεί σε παραθεριστές με βραχυχρόνια μίσθωση.

Σε πολλά νησιά, το σύνολο των προς ενοικίαση κατοικιών περιλαμβάνει αυτό τον όρο. Με τον οποίο υποχρεώνεται να συμφωνήσει, θέλοντας και μη, η πλειοψηφία των νέων εκπαιδευτικών, μονίμων ή αναπληρωτών.

Πρόκειται για βάρος με επιπτώσεις οικονομικές, εκπαιδευτικές, ψυχολογικές. Με ποια ηρεμία θα εργαστεί ο εκπαιδευτικός όλη τη χρονιά; Από πού θα προσφέρει τις υπηρεσίες του στην κρίσιμη για τους μαθητές περίοδο των εξετάσεων του Ιουνίου; Με τι κόστος θα έρθει αντιμέτωπος, όταν, το πιθανότερο, υποχρεωθεί να μετακομίσει σε ξενοδοχείο; Πού θα αποθηκεύσει την οικοσκευή του και με τι κόστος;

Η κυβέρνηση δεν έχει φροντίσει καν να συμπεριληφθούν οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί σε εκείνους που οι δήμοι μπορούν να συνδράμουν στη στέγαση και σίτισή τους”.

Κατόπιν αυτών Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

“Ποια μέτρα έλαβε από το τέλος της περασμένης σχολικής χρονιάς που το πρόβλημα έγινε ορατό, για την αντιμετώπισή του;

Ποια μόνιμα, θεσμικού χαρακτήρα μέτρα θα λάβει το αμέσως επόμενο διάστημα, ώστε οι εκπαιδευτικοί να μην υποχρεωθούν σε έξωση στο τέλος Μαΐου, αλλά να συνεχίσουν απερίσπαστοι να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στα σχολεία και τους μαθητές τους;

Σκοπεύει να επεκτείνει το μέτρο της επιδότησης της φοιτητικής κατοικίας και για τους εκπαιδευτικούς, τουλάχιστον στο ίδιο ύψος που έχει προβλεφθεί για τους φοιτητές;”.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης:

Επίκαιρη Ερώτηση

Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Ανυπέρβλητες δυσκολίες για στέγαση στους νέους εκπαιδευτικούς

Η χρονιά ξεκινάει με μια ανυπέρβλητη δυσκολία για τους νέους εκπαιδευτικούς, ιδιαίτερα στα νησιά και τις τουριστικές περιοχές: η επέλαση της βραχυχρόνιας μίσθωσης έχει δυσκολέψει υπερβολικά την εύρεση κατοικίας.

Οι εκπαιδευτικοί φτάνοντας στην πόλη ή το νησί τοποθέτησής τους, ενημερώνονται ότι μπορούν να νοικιάσουν κατοικία μετά τα μέσα Σεπτέμβρη και στην καλύτερη περίπτωση να την εγκαταλείψουν ενώ μπαίνει ο Ιούνιος, προκειμένου αυτή να ενοικιαστεί σε παραθεριστές με βραχυχρόνια μίσθωση.

Σε πολλά νησιά, το σύνολο των προς ενοικίαση κατοικιών περιλαμβάνει αυτό τον όρο. Με τον οποίο υποχρεώνεται να συμφωνήσει, θέλοντας και μη, η πλειοψηφία των νέων εκπαιδευτικών, μονίμων ή αναπληρωτών.

Πρόκειται για βάρος με επιπτώσεις οικονομικές, εκπαιδευτικές, ψυχολογικές. Με ποια ηρεμία θα εργαστεί ο εκπαιδευτικός όλη τη χρονιά; Από πού θα προσφέρει τις υπηρεσίες του στην κρίσιμη για τους μαθητές περίοδο των εξετάσεων του Ιουνίου; Με τι κόστος θα έρθει αντιμέτωπος, όταν, το πιθανότερο, υποχρεωθεί να μετακομίσει σε ξενοδοχείο; Πού θα αποθηκεύσει την οικοσκευή του και με τι κόστος; Και βέβαια είναι ένα πρόβλημα που δεν αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς, αλλά όλους τους νέους εργαζόμενους (νοσοκομειακούς γιατρούς και νοσηλευτές, δημόσιους υπαλλήλους κ.ά.).

Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση είναι απούσα. Έχει υποκλιθεί στις βουλές της Θεάς Αγοράς και περιμένει τη λύση… από το χέρι της.

Η στέγαση των νέων εκπαιδευτικών και κατ’ επέκταση η λειτουργία των σχολείων σε αυτές τις περιοχές έχει αφεθεί στην τύχη της. Ενώ το πρόβλημα έχει πάρει πρωτοφανείς διαστάσεις, δεν έχει προχωρήσει σε απολύτως καμία παρέμβαση. Κάθε άλλο: δεν έχει φροντίσει καν, να συμπεριληφθούν οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί σε εκείνους που οι δήμοι μπορούν να συνδράμουν στη στέγαση και σίτισή τους. Μια μνημονιακή διάκριση σε σχέση με τους λοιπούς δημόσιους υπαλλήλους που πρέπει να εκλείψει.

Κατόπιν αυτών Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

1. Ποια μέτρα έλαβε από το τέλος της περασμένης σχολικής χρονιάς που το πρόβλημα έγινε ορατό, για την αντιμετώπισή του; Ποια μόνιμα, θεσμικού χαρακτήρα μέτρα θα λάβει το αμέσως επόμενο διάστημα, ώστε οι εκπαιδευτικοί να μην υποχρεωθούν σε έξωση στο τέλος Μαΐου, αλλά να συνεχίσουν απερίσπαστοι να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στα σχολεία και τους μαθητές τους;

2. Σκοπεύει να επεκτείνει το μέτρο της επιδότησης της φοιτητικής κατοικίας και για τους εκπαιδευτικούς, τουλάχιστον στο ίδιο ύψος που έχει προβλεφθεί για τους φοιτητές;

Ο ερωτών βουλευτής Φίλης Νίκος

Δείτε επίσης

Πρόβλημα στέγης εκπαιδευτικών: Ο Γολγοθάς για ένα σπίτι στο νησί 

Συρίγος για στέγαση εκπαιδευτικών και φοιτητών-Τι είπε για τους Δήμους και το κράτος “πατερούλη” 

Νέο στεγαστικό επίδομα φοιτητών: Οι ανακοινώσεις της Υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως 

Κεραμέως: Τι απάντησε για τη στέγαση αναπληρωτών, την αύξηση μισθών, το voucher σε νεοπροσληφθέντες 

Δωρεάν φοίτηση σε Μεταπτυχιακά με τέλη φοίτησης: Οροι και προϋποθέσεις | Απόφαση 

Μέντορες και ενδοσχολικοί συντονιστές: Απεργία-αποχή κηρύσσει η ΔΟΕ κατά της εφαρμογής των Υπουργικών Αποφάσεων 

Πως θα λειτουργήσουν τα σχολεία Α/θμιας, Β/θμιας και ΕΑΕ για το σχ. έτος 2022-23 | Εγγραφο 

Πότε θα λήξουν τα μαθήματα το 2023-Το Πρόγραμμα εξετάσεων όπως ανακοινώθηκε από το ΥΠΑΙΘ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση