Εξεταστέα-Διδακτέα ύλη Λατινικών Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2021-2022-Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών.
Εξεταστέα-Διδακτέα ύλη Λατινικών
Το ΥΠΑΙΘ κοινοποίησε στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στα Γενικά Λύκεια της χώρας την Εξεταστέα-Διδακτέα Ύλης Λατινικών Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2021-2022.
Αναλυτικά το υπ. αριθμ. πρωτ. 75296/Δ2/24-06-2021 έγγραφο
ΘΕΜΑ: Γνωστοποίηση Εξεταστέας-Διδακτέας Ύλης Λατινικών Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου
Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 29/03-06-2021) και το με αρ. πρωτ. 98/ΕΟΕ/11-06-2021 έγγραφο του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων σας γνωρίζουμε την εξεταστέα-διδακτέα ύλη του μαθήματος των Λατινικών της Γ΄ τάξης Ημερήσιου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών για το σχολικό έτος 2021-2022 η οποία έχει ως εξής:
Εισαγωγή | Λατινική Γλώσσα και Λογοτεχνία: Η λατινική γλώσσα, Η γένεση της ρωμαϊκής λογοτεχνίας, Εποχές της ρωμαϊκής λογοτεχνίας, Γενικά χαρακτηριστικά της ρωμαϊκής λογοτεχνίας (σχολικό βιβλίο Μ. Πασχάλης, Γ. Σαββαντίδης, Λατινικά τ. Α΄).
Η εξέλιξη της ρωμαϊκής λογοτεχνίας: Κλασική εποχή: α. Οι χρόνοι του Κικέρωνα, β. Αυγούστειοι χρόνοι. γ. Μετακλασική εποχή. δ. Ύστερη αρχαιότητα (σχολικό βιβλίο Μ. Πασχάλης, Γ. Σαββαντίδης, Λατινικά τ. Α΄). |
Κείμενα | Για τη διδασκαλία του μαθήματος των Λατινικών στη Γ΄ τάξη του Ημερήσιου και τουΕσπερινού Γενικού Λυκείου, ορίζονται ως ύλη:
· το σχολικό βιβλίο Μ. Πασχάλης, Γ. Σαββαντίδης, Λατινικά τ. Α΄: Μαθήματα XVI-XX · το σχολικό βιβλίο: Μ. Πασχάλης, Γ. Σαββαντίδης, Λατινικά τ. Β΄: Μαθήματα XXI-L, και αξιοποιείται: · το βιβλίo αναφοράς: Α. Τζάρτζανος, Λατινική Γραμματική. |
Γραμματικά − Συντακτικά φαινόμενα | |
Η οριστική του παθητικού ενεστώτα της γ΄ συζυγίας
Το απαρέμφατο του παθητικού ενεστώτα της γ΄ συζυγίας Τα αποθετικά ρήματα της γ΄ συζυγίας Η οριστική του παθητικού μέλλοντα της γ΄ και δ΄ συζυγίας Το ρήμα fio |
Η οριστική του παθητικού παρατατικού και των αποθετικών ρημάτων Η μετοχή του παθητικού παρακειμένου
Τα σύνθετα του do Το εξωτερικό και το εσωτερικό αναγκαστικό αίτιο |
Το απαρέμφατο του ενεργητικού παρακειμένου
Η αόριστη αντωνυμία quidam, quaedam, quiddam (ουσιαστική) και quoddam (επιθετική) Το ειδικό απαρέμφατο Το ουσιαστικό bos |
Οι συντελεσμένοι χρόνοι της παθητικής φωνής Το απαρέμφατο του παθητικού παρακειμένου Ο υπερθετικός των επιθέτων
Η γενική και η αφαιρετική της ιδιότητας Η απόλυτη αφαιρετική Τα ρήματα cado και caedo και τα σύνθετά τους |
Η μετοχή του ενεστώτα
Η μετοχή του ενεστώτα των αποθετικών ρημάτων Η μετοχή του μέλλοντα Η μετοχή του μέλλοντα των αποθετικών ρημάτων Η χρήση της μετοχής Η ενεργητική περιφραστική συζυγία Το απαρέμφατο του μέλλοντα Η έκφραση est mihi nomen Ο σύνδεσμος dum + οριστ. του ενεστώτα |
Η απόλυτη αφαιρετική |
Η υποτακτική του ενεργητικού ενεστώτα Η υποτακτική του παθητικού ενεστώτα Η χρήση της υποτακτικής |
Η υποτακτική του ενεργητικού και παθητικού παρατατικού Η χρήση της υποτακτικής
Η ακολουθία των χρόνων |
Η υποτακτική του ενεργητικού παρακειμένου Η υποτακτική του παθητικού παρακειμένου
Η υποτακτική του ενεργητικού υπερσυντελίκου Η υποτακτική του παθητικού υπερσυντελίκου Η ακολουθία των χρόνων Ο ιστορικός και ο χρονικός cum Προτάσεις ουσιαστικές με το quod |
Η προστακτική του ενεργητικού ενεστώτα Η προστακτική του ενεργητικού μέλλοντα
Η προστακτική του παθητικού ενεστώτα και μέλλοντα Η απαγόρευση Παρατηρήσεις για τη χρήση της προστακτικής Ο προσδιορισμός του χρόνου |
Τα παραθετικά των επιθέτων
Ο υπερθετικός των επιθέτων σε -er και-lis Περιφραστικός σχηματισμός των παραθετικών Ο σχηματισμός των επιρρημάτων Τα παραθετικά των επιρρημάτων Ο β΄ όρος της σύγκρισης |
«Ανώμαλα» παραθετικά
Οι εκφράσεις maior natu και minor natu Παρατηρήσεις για τη χρήση του συγκριτικού (απόλυτη σύγκριση). Η απουσία της οριστικής στον πλάγιο λόγο |
Ο προσδιορισμός του τόπου Ο προσδιορισμός του χρόνου Το ρήμα eo, ii(ivi), itum,ire |
Οι χρήσεις της γενικής |
Οι χρήσεις της δοτικής |
Οι χρήσεις της αφαιρετικής |
Το γερούνδιο |
Το γερουνδιακό
Η παθητική περιφραστική συζυγία Το ποιητικό αίτιο του γερουνδιακού |
Το σουπίνο
Ο προσδιορισμός του σκοπού |
Οι αιτιολογικές προτάσεις |
Οι τελικές προτάσεις
Ο προσδιορισμός του σκοπού |
Οι επιρρηματικές συμπερασματικές προτάσεις |
Οι χρονικές προτάσεις Χρήσεις του συνδέσμου cum |
Οι υποθετικοί λόγοι |
Οι εναντιωματικές προτάσεις Οι παραχωρητικές προτάσεις |
Οι παραβολικές προτάσεις
Οι υποθετικές παραβολικές προτάσεις |
Οι αναφορικές προτάσεις |
Οι ευθείες ερωτήσεις |
Οι πλάγιες ερωτήσεις |
Οι βουλητικές προτάσεις |
Οι ουσιαστικές συμπερασματικές προτάσεις |
Οι ενδοιαστικές προτάσεις και οι ουσιαστικές προτάσεις που εισάγονται με το quominus, το ne και το
quin. Ακολουθία των χρόνων Ανακεφαλαίωση των χρήσεων του συνδέσμου ut |
Ο πλάγιος λόγος |
Η γερουνδιακή έλξη και ο προσδιορισμός του σκοπού |
Τα αντωνυμικά επίθετα. |
Για τα ανωτέρω θα εκδοθεί Υπουργική Απόφαση σύμφωνα με τις παραγράφους 3 και 4 του άρθρου106 του ν. 4610/2019 (Α΄ 70).
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΖΩΗ ΜΑΚΡΗ
Δείτε σε μορφή pdf το έγγραφο Γνωστοποίηση Εξεταστέας-Διδακτέας Ύλης Λατινικών Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου
Δείτε επίσης
ΟΛΜΕ για συνάντηση με Υπουργείο Παιδείας: Κοινωνικές Επιστήμες/Καλλιτεχνική Παιδεία-Μόνιμοι διορισμοί-Νέο νομοσχέδιο
ΠΕΕΚΕ: Κατεπείγουσες δράσεις εν όψει πλήρους απουσίας των μαθημάτων Κοινωνικών Επιστημών από το Λύκειο
Ψήφισμα-Κοινωνικές Επιστήμες: Για την επαναφορά τους στο Λύκειο
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών-Επιλογή στελεχών: Τα 9 σημεία του νομοσχεδίου-Πρώτη αξιολόγηση Ιούνιος του 2023
Δήλωση Φίλη για το νέο νομοσχέδιο “Για την αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών”
Διορισμένοι στην Ειδική Αγωγή-Δικαίωμα αίτησης στη Γενική για διορισμό –Τι ισχύει
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/e3etastea-didaktea-uli-latinikwn-g-ta3is-genikou-lukeiou-gia-to-sxoliko-etos-2021-22/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.
1 Σχόλιο
Πάρα πολλές οι ασάφειες στην ύλη των Λατινικών.Ας βγουν να δώσουν διευκρινίσεις.Τι προχειροδουλειά είναι αυτή;;;