Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

EAK-Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση: Για την τωρινή κατάσταση, κορoνοϊός-τηλεκπαίδευση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

EAK-Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση: Για την τωρινή κατάσταση, κορoνοϊός-τηλεκπαίδευση κ.α-Το Υπουργείο οφείλει να μειώσει συνολικά τη διδακτέα ύλη καθώς και την εξεταστέα ύλη της Γ’ Λυκείου. 

EAK-Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση

 (Αγων. Παρεμβάσεις – ΑΡΕΝ – Ανένταχτοι)

“Με τον καιρό να ναι κόντρα – Εχει τιμή σαν πετάς”

Κόρινθος 21/03/2020

ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΩΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ (κορωνοϊός, τηλε-εκπαίδευση, κ.ά.)

Η ραγδαία εξάπλωση του κορωνοϊού παγκόσμια αλλά και στη χώρα μας έχει ανατρέψει τις ζωές μας σε οικογενειακό, κοινωνικό, εργασιακό επίπεδο.

Η καθημερινότητα αλλάζει δραματικά, η οικονομία πλήττεται, οι εργασιακές σχέσεις θα επιχειρηθεί να αλλάξουν κι αυτές.

Η πλήρης αποδόμηση του δημόσιου συστήματος υγείας με τις πολιτικές όλων των κυβερνήσεων δείχνουν τώρα τις τραγικές συνέπειές τους και αναδεικνύουν ως υψίστης σημασίας την ΑΜΕΣΗ ανάγκη στήριξής του.

Έλλειψη ιατρικού, νοσηλευτικού, βοηθητικού προσωπικού, κλινών σε κλινικές και ΜΕΘ, έλλειψη απαραίτητου φαρμακευτικού και υγειονομικού υλικού κλπ.

Στα πλαίσια των έκτακτων μέτρων για την πρόληψη από τον κορωνοϊό και την εμπόδιση της εξάπλωσής του, εκδόθηκε Κοινή Υπουργική Απόφαση για αναστολή της λειτουργίας των σχολικών μονάδων, αλλά και όλων των εκπαιδευτικών δομών από 13/3 μέχρι 24/3.

Την επομένη, η Υπουργός Παιδείας και ολόκληρο το υπουργικό επιτελείο, σαν έτοιμοι από καιρό, διατυμπάνιζαν σε όλα τα μέσα, την άμεση έναρξη των εξ αποστάσεως μαθημάτων, αρχικά για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου και στη συνέχεια για τις υπόλοιπες τάξεις.

Γενική αρχή μας είναι πως η χρήση των νέων τεχνολογιών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση πρέπει να έχει καθαρά υποστηρικτικό ρόλο στην παιδαγωγική πράξη με στόχο την άμβλυνση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων.

Η διδασκαλία στην τάξη ή εκτός αυτής, με τη φυσική παρουσία εκπαιδευτικών και μαθητών-τριών, είναι αναντικατάστατη.

Στις συγκεκριμένες συνθήκες και την ώρα που κινδυνεύουν χιλιάδες ανθρώπινες ζωές, εκτιμούμε ότι η εξ αποστάσεως διδασκαλία και μάλιστα σε συνεργασία με ιδιωτικές εταιρείες, αποτελεί επικοινωνιακή κίνηση εντυπωσιασμού εκ μέρους του Υπουργείου και της κυβέρνησης που, δεδομένων όλων των ελλείψεων για τις οποίες είναι υπεύθυνες οι Κυβερνήσεις, μπορεί να οδηγήσει σε όξυνση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων.

  • Χωρίς απαραίτητες υποδομές, χωρίς σχεδιασμό, χωρίς μαθησιακό υλικό, χωρίς γνώση των εργαλείων από μεγάλη μερίδα διδασκόντων και μαθητών-τριών, με σωρεία τεχνικών προβλημάτων, δεν μπορεί να υπάρξει εξ αποστάσεως εκπαίδευση με σοβαρότητα και υπευθυνότητα.
  • Την ίδια ώρα, χιλιάδες μαθητές ανά τη χώρα δεν έχουν άμεση πρόσβαση σε υπολογιστή κατάλληλο να ανταπεξέλθει σε μια τέτοια διαδικασία, γεγονός που τους αποκλείει εξ ορισμού και άρα καταργεί την ισότιμη πρόσβαση στις εκπαιδευτικές διαδικασίες. Ειδικά για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, τέτοιοι πειραματισμοί μόνο όξυνση των ανισοτήτων, σύγχυση και πανικό προκαλούν.

 

  • Για λόγους δημόσιας υγείας, σε συνθήκες διασποράς του ιού στην κοινότητα, δεν μπορεί να απαιτείται φυσική παρουσία στα σχολεία από διευθυντές και καθηγητές πληροφορικής αλλά και όσους χρειάζονται για τεχνική υποστήριξη. Το ΥΠΑΙΘ και οι ΠΔΕ/ΔΔΕ έχουν ακέραια την ευθύνη για ό,τι συμβεί.
  • Δεν ξεχνάμε ότι πρόσφατα η Κυβέρνηση προσπάθησε να «καλύψει» εκπαιδευτικά κενά σε Νίσυρο, Κάσο, Αστυπάλαια και αλλού με εκπαίδευση εξ αποστάσεως, θέση που έχει ο ΟΟΣΑ και η ΕΕ για την εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού και άρα έχουμε κάθε λόγο να ανησυχούμε για τα μελλοντικά σχέδια χρησιμοποίησής της.
Δηλώνουμε ξεκάθαρα:

Οι μαχόμενοι εκπαιδευτικοί της τάξης είμαστε εδώ για να στηριχθούν οι μαθητές, οι γονείς και η δοκιμαζόμενη κοινωνία.

Κρατάμε την επαφή με τους μαθητές μας με όποιο τρόπο μπορούμε, κάνουμε ό,τι είναι δυνατό για να στηριχτεί το δημόσιο σχολείο και ο ρόλος του.

Κανένας στα σχολεία, γιατί κινδυνεύει η υγεία του! Η όποια προαιρετική συμμετοχή σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να θεωρηθεί ως κάλυψη της ύλης.

Αναπλήρωση μαθημάτων μόνο με φυσική παρουσία εκπαιδευτικών και μαθητών-τριών.

Με την αναστολή λειτουργίας των σχολείων να διαρκεί πλέον πάνω από 2 εβδομάδες, το Υπουργείο οφείλει να μειώσει συνολικά τη διδακτέα ύλη καθώς και την εξεταστέα ύλη της Γ’ Λυκείου.

Σε περίπτωση που ο χρόνος δεν επαρκεί, να μην γίνουν οι προαγωγικές εξετάσεις για τις μικρότερες τάξεις ώστε να καλυφθεί όσο το δύνατον καλύτερα η διδακτέα ύλη.

Ούτε να περνάει από το μυαλό των νεοφιλελεύθερων φωστήρων να αποδομήσουν λαϊκά δικαιώματα και κατακτήσεις με πρόσχημα την επιδημία.

Οι ιδέες των Νεοφιλελεύθερων, άλλωστε, περί «αόρατης χειρός της Αγοράς που ρυθμίζει τα πάντα» καταρρέουν μες στην κρίση αυτή ενώ, αντίθετα, αποδεικνύεται η πραγματική ανάγκη δημόσιων αγαθών όπως η Υγεία.

Το «δόγμα του σοκ» το ζήσαμε με την κρίση χρέους και τα μνημόνια, δεν θα το ξαναζήσουμε!

Σ΄ αυτές τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, με επίγνωση του παιδαγωγικού ρόλου μας και με κριτήριο τις ανάγκες και τα δικαιώματα των μαθητών, των εκπαιδευτικών καθώς και των εργαζόμενων γονιών τους, διεκδικούμε συλλογικά άμεσα μέτρα ενίσχυσης του δημόσιου συστήματος υγείας και παιδείας, διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων, περίθαλψη και ανακούφιση του πληττόμενου πληθυσμού και όχι της οικονομίας του κεφαλαίου.

Τέλος, χωρίς σε καμία περίπτωση να ξεχνάμε τις διαχρονικές ευθύνες των κυβερνώντων, προτείνουμε να συνεισφέρει η ΕΛΜΕ από το Ταμείο της αλλά και όλοι οι συνάδελφοι για να καλυφθούν ανάγκες σε ιατροφαρμακευτικό υλικό προστασίας και ίασης προσωπικού και ασθενών στα νοσοκομεία και τις μονάδες υγείας σε συνεννόηση με τα αντίστοιχα συνδικάτα των υγειονομικών.

Ως δημόσιοι λειτουργοί της εκπαίδευσης αισθανόμαστε ταξική εγγύτητα με τους λειτουργούς της υγείας. Με αυτήν τη μικρή χειρονομία, μπορούμε να δείξουμε έμπρακτα την αλληλεγγύη μας, σπάζοντας το κλίμα ιδιώτευσης και επιβιωτισμού.

ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ – ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑ – ΖΩΗ

  Δείτε σχετικά

Αρθρο Κεραμέως για εξ αποστάσεως εκπαίδευση: Συγκινητική ανταπόκριση εκπαιδευτικών και μαθητών
Κεραμέως-ΣΚΑΙ 22/03: Τρεις λύσεις για κλειστά σχολεία και Πανελλαδικές
Ζαχαράκη για εργαζόμενους ΚΕΣΥ: Τους ευχαριστώ για τη βοήθεια που προσφέρουν
Μένουμε σπίτι συνδεδεμένοι: Ψυχολογική υποστήριξη οικογενειών, παιδιών και εφήβων
Εξ αποστάσεως υποστήριξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από ΚΕΣΥ-ΕΔΕΑΥ | Εγκύκλιος
Νέες οδηγίες ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση