Κυριακή, 24 Ιανουαρίου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Economist-Τηλεκπαίδευση στην Ελλάδα: Διθυραμβικό άρθρο-The lockdown has helped Greece to digitise

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Economist-Τηλεκπαίδευση στην Ελλάδα: Διθυραμβικό άρθρο -“The lockdown has helped Greece to digitise”- “Το lockdown βοήθησε τον ψηφιακό μετασχηματισμό”.

Economist-Τηλεκπαίδευση

Διθυραμβικό άρθρο αναφορικά με την εφαρμογή της Τηλεκπαίδευσης στην Ελλάδα με τίτλο “Το lockdown βοήθησε τον ψηφιακό μετασχηματισμό” και υπέρτιτλο “τα laptops είναι σε ετοιμότητα” -“Laptops at the ready”, δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Economist.

Στο κείμενο
Γίνεται εκτενής αναφορά στη “Βίβλο του Ψηφιακού Μετασχηματισμού”,

“Το δεύτερο lockdown της χώρας το Νοέμβριο (που αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον έως τις 11 Ιανουαρίου) έχει κινητοποιήσει ένα απροσδόκητο άλμα σε έναν σημαντικό τομέα, αυτόν της τηλεκπαίδευσης”.

__________________

Παρατίθεται αναδρομή στις νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης

και στο πρώτο κύμα της πανδημίας, όταν για πρώτη φορά στην Ελλάδα εφαρμόσθηκε μαζικά η  εξ αποστάσεως διδασκαλία, εφαρμοζόμενη σε 300.000 ψηφιακές τάξεις.

“Σύμφωνα με νέο νόμο

που ψηφίστηκε το καλοκαίρι, οι εκπαιδευτικοί οφείλουν πλέον να πραγματοποιούν όλα τα μαθήματα διαδικτυακά, από το Νηπιαγωγείο έως την προετοιμασία για το Πανεπιστήμιο.

Το Μάρτιο,

όταν η εξάπλωση του κορωνοϊού οδήγησε στην αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων σε όλη τη χώρα, οι καθηγητές πχ μαθηματικών και θετικών επιστημών προχώρησαν απρόσκοπτα στη μεταφορά των μαθημάτων σε διαδικτυακή μορφή”.

__________________

Economist-Τηλεκπαίδευση
Γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Κεραμέως:

“Τώρα η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι υποχρεωτική και ένα νέο πρόγραμμα σπουδών ακολουθείται διαδικτυακά, αναφέρει η Νίκη Κεραμέως, η Υπουργός Παιδείας, της δεξιάς κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Οι καθηγητές

που δεν διεξάγουν τις διαδικτυακές τάξεις τους, αντιμετωπίζουν πειθαρχική διαδικασία. Η Κεραμέως, φιλόδοξη δικηγόρος της Νέας Υόρκης, πριν μπει στην πολιτική, σημειώνει ότι τα ελληνικά σχολεία διέθεταν μόνο 4.500 φορητές συσκευές, όταν ανέλαβε η τωρινή κυβέρνηση, το 2019.

Τώρα έχουν διανεμηθεί

πάνω από 90.000 tablets και φορητοί Η/Υ, οι οποίοι χρηματοδοτήθηκαν από κονδύλια της ΕΕ, της τοπικής αυτοδιοίκησης και από ιδιωτικές δωρεές”.

__________________

Economist-Τηλεκπαίδευση
Στο άρθρο παρατίθενται συνομιλίες  και με εκπαιδευτικούς που περιέγραψαν την εμπειρία τους από την τηλεκπαίδευση:

 Ένα πιλοτικό πρόγραμμα προσχολικής εκπαίδευσης για παιδιά τεσσάρων έως έξι ετών που ξεκίνησε το 2019 στη Λάρισα, στην κεντρική Ελλάδα, μπορεί πλέον να συνεχιστεί ψηφιακά με τη βοήθεια των γονέων, παρά το lockdown.

Η Στέλλα Μπούρα,

η οποία το διευθύνει, λέει ότι οι μαθητές της απολαμβάνουν την εξ αποστάσεως μάθηση. «Τα παιδιά αισθάνονται άνετα επειδή μπορούν να αλληλεπιδράσουν με τον δάσκαλό τους ως συνήθως. Συνεχίζουν να παρακολουθούν μαθήματα αγγλικών πρώιμης μάθησης, να παίζουν παιχνίδια και να μαθαίνουν τραγούδια.”

Ανάλογη θετική εικόνα για την εξ αποστάσεως εκπαίδευσης εκπέμπεται σύμφωνα με τον Economist και από την περιοχή της Θράκης:

 “Αισθανόμαστε πολύ εμψυχωμένοι”,

λέει η Ελένη Χατζή, αναπληρώτρια διευθύντρια σε μονάδα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υπηρετεί τη μουσουλμανική μειονότητα της Ελλάδας στη Θράκη, μια υποβαθμισμένη περιοχή κοντά στα σύνορα με την Τουρκία.

“Φέτος

έχουμε αριθμό ρεκόρ από μαθητές οι οποίοι θα δώσουν Πανελλαδικές εξετάσεις, και οι οποίοι έχουν αποκτήσει πολλές νέες δεξιότητες χάρη στο ψηφιακό πρόγραμμα”.

__________________

Δείτε αναλυτικά το άρθρο του Economist
Economist-Τηλεκπαίδευση
The lockdown has helped Greece to digitise

Greece ranks at or near the bottom of the eu class on digitisation, whether you measure it by high-speed internet connections, ownership of laptops and tablets, or online shopping.

The government’s digital-transformation “bible”,

a scheme to catch up with European peers by 2025, which includes 400 separate projects, is months behind schedule. Yet the country’s second lockdown in November (now set to last until at least January 11th) has spurred an unexpected leap forward in one important area: distance learning.

Under a new law passed in the summer, schoolteachers can be required to hold all classes online, from pre-school nurseries to sixth forms preparing for university-entrance exams.

When the spread of coronavirus shut down schools

across the country in March, maths and science teachers had little difficulty moving lessons online. But some history and literature specialists without digital skills refused to co-operate.

“Now distance learning

is mandatory and a new curriculum is being rolled out online,” says Niki Kerameus, the no-nonsense education minister in the right-of-centre government of Kyriakos Mitsotakis, which took office in 2019 after four years of rule by the radical left-wing Syriza party. Teachers who fail to show up for an online class face disciplinary action.

Economist-Τηλεκπαίδευση
Ms Kerameus,

a high-flying New York lawyer before she entered politics, says that Greek schools had only 4,500 portable devices when the government came to power last year.

Now more than 90,000 tablets and laptops

have been handed out, paid for by eu funds, local government and private donations. Cisco, a telecoms-equipment company, set up a Webex platform which can provide simultaneous access for the country’s 1.4m pupils and 180,000 teachers.

Teachers have attended online training sessions; some began Facebook groups to provide continuous tech support.

Even when normal life resumes in classrooms, digital learning will remain a big part of the syllabus, Ms Kerameus says.

Schools shut down again in November

after a second coronavirus wave hit Greece. The new online teaching system went live two days later. When a chaotic first session triggered a social-media storm of protests from angry parents, glitches were quickly smoothed out.

“We’re feeling very encouraged,”

says Eleni Hatzi, deputy head of a secondary school that serves Greece’s Muslim minority in Thrace, an impoverished region close to the border with Turkey. “We have a record number of students taking university entrance this year and they have many new resources because of the digital programme.”

A pilot pre-school programme for four- to six-year-olds launched in 2019 in Larisa, in central Greece, can now continue digitally with the help of parents, despite the lockdown. Stella Boura, who runs it, says her pupils are enjoying distance learning. “They feel comfortable because they can interact with their teacher as usual. They’re keeping up with early-learning English classes, shopping games and singing.”

Ms Kerameus

admits that her task of keeping education on track during the pandemic was made easier because of Greece’s old-fashioned centralised school system. At present the education ministry keeps a tight grip on everything, from details of the curriculum to timetables and even school excursions. “Our aim is to decentralise the system,” she says. “But right now [the old system]has actually been a help.”

https://www.economist.com/europe/2021/01/09/the-lockdown-has-helped-greece-to-digitise

Δείτε επίσης

Μέτρα κορονοϊού-lockdown 11-18.01.2021 | Νέο ΦΕΚ
Λειτουργία εκπαιδευτικών μονάδων: Παράταση ισχύος και τροποποίηση απόφασης | ΦΕΚ
Μετακινήσεις σε σχολεία: Με sms και βεβαίωση μετακίνησης
Παράταση lockdown έως 18.01: Γιατί δεν άνοιξαν Γυμνάσια και Λύκεια- Ηρωες και οι εκπαιδευτικοί
Εξαερισμός εσωτερικών χώρων σχολείων: Ανοιγμα παραθύρων αιθουσών 5 λεπτά ανά 20λεπτο | Εγκύκλιος
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση